MIT: הביקוש לעובדי היי-טק ברבעון עלה ב-14.8%

זה הגידול הרבעוני השלישי ברציפות, כאשר חלה האצה בקצב הגידול ברבעון זה לעומת שני הרבעונים הקודמים ● הביקוש לעובדי היי-טק בחודש מרץ 2010 עלה ב-1.5% בהשוואה לחודש פברואר - העלייה האחד-עשר ברציפות מאז מאי 2009 ● עם זאת, עדיין קיים פער משמעותי בין ההיצע לביקוש וקיימת קשיחות רבה בדרישה למועמדים

על פי מדד MIT לסך הביקוש לעובדים בענף ההיי-טק במשק הישראלי, הביקוש לעובדי היי-טק בחודש מרץ 2010 עלה ב-1.5% בהשוואה לחודש פברואר. עלייה זו הינה העלייה האחד-עשר ברציפות מאז מאי 2009. בהשוואה למרץ 2009, עלה הביקוש לעובדי היי-טק ב-40%. מדד MIT, זרוע ההיי-טק של קבוצת מנפאואר, מבוסס על מודעות המתפרסמות בעיתונות האלקטרונית והכתובה.

בסיכום רבעוני, הביקוש לעובדי היי-טק ברבעון הראשון של 2010 עלה ב-14.8% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009. זה הגידול הרבעוני השלישי ברציפות, כאשר חלה האצה בקצב הגידול ברבעון זה לעומת שני הרבעונים הקודמים. מבחינת שכר, לא ניתן לראות עלייה בשכר המוצע למועמדים היות ועדיין קיים פער משמעותי בין ההיצע לביקוש וקיימת קשיחות רבה בדרישה למועמדים. מעסיקים אינם פתוחים למועמדים בעלי פוטנציאל, אלא מבקשים התאמה של 100% בין דרישות התפקיד למועמד.

ברבעון הראשון של 2010 נרשם ביקוש גבוה במיוחד לתוכניתני ג'אווה. כמו-כן, לאחר תקופה ממושכת בה לא נרשם כמעט ביקוש לעובדים בדרגים בכירים, ברבעון זה ניתן היה לראות ביקושים גם למשרות בכירות בתחום של ניהול פיתוח. ביקושים מעניינים נוספים שנרשמו ברבעון הראשון של 2010 הם למנהלי מכירות בינלאומיים, מנהלי מוצר ומנהלי QA. מדובר במשרות שהביקוש להן היה אפסי במהלך 2009. עם זאת חשוב לציין שעדיין לא מדובר בביקוש מאסיבי לעובדים בתפקידים אלו.

בחודש מרץ 2010 נרשמו עליות בביקוש לעובדי היי-טק בכל הקבוצות המקצועיות למעט הביקוש לתוכניתנים, שרשם ירידה של 1.4%, והביקוש למהנדסי חומרה שרשם ירידה בשיעור של 2.4%. הביקוש למנהלים עלה ב-8.8%.

בסיכום רבעוני, הביקוש הגבוה ביותר ברבעון הראשון של 2010 בהשוואה לרבעון האחרון של 2009 היה גם כן למנהלים ושיעורו עלה ב-63.9%. כל הקבוצות המקצועיות הנסקרות רשמו עליה בביקוש לעובדי היי-טק ברבעון הראשון של 2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים