אריה רימיני, טלדור: "הממשלה לא תצליח ליישם את מכרז בתי התוכנה בתעריפים שהיא מבקשת"

"אף אחד מהספקים, כולל אלו שהובילו לירידת מחירים, לא יוכלו לעמוד בתנאי המכרז", קבע מנכ"ל טלדור בראיון לאנשים ומחשבים, אשר היווה התבטאות פומבית ראשונה שלו מאז פורסמה דרישת הממשלה לצניחה של 40% בתעריפים להעסקת כוח אדם בתחום המיחשוב ● להערכתו, המכרז לא ייצא לדרך בקרוב, מכיוון שחלק מההצעות לא מעשיות: "יש ספקים שהגישו הצעות על בסיס תורת המשחקים - ולא על בסיס תורת העסקים"

"הממשלה לא תצליח להוציא לפועל את מכרז בתי התוכנה בהתאם לתעריפים שהיא מבקשת לקבל ", כך אמר אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, בראיון לאנשים ומחשבים, אשר היווה התבטאות פומבית ראשונה שלו מאז פורסמה דרישת הממשלה לצניחה של 40% בתעריפים להעסקת כוח אדם בתחום המיחשוב.

טלדור היא המעסיקה הגדולה ביותר של עובדי מיחשוב בממשלה, ועל פי תוצאות השלב הראשון של המכרז, היא זכתה רק באשכול אחד מתוך ארבעה אליהם ניגשה. לרימיני יש תסריט קודר במידה והממשלה תתעקש להוציא את המכרז אל הפועל בתנאים הנוכחיים: "אני צופה מצב שבו כל הספקים, כולל אלו שנבחרו, לא יוכלו לעמוד בתנאים. הממשלה, על פי המכרז, תהיה רשאית לקנוס אותם ואף להדיחם, מאחר והם יהיו חייבים לחרוג מתקרת השכר שהופחתה ב-40%. עובדה זו תיצור מהומה, כולל דיונים משפטיים, ותפגע בכל פרויקטי המיחשוב הממשלתיים", הזהיר רימיני.

בניגוד לעמיתיו האחרים סבור רימיני, כי גם אם המכרז אכן ייצא אל הפועל, מי שייפגעו יהיו העובדים: "אין שום מצב שהספקים יכולים לספוג על עצמם את ההפרשים, כולל אלו שהובילו את המחירים הנמוכים. גם אם נלך על הגרסה הרחבה, לפיה יש ספקים שירוויחו עמלות של 20% על גב העובדים, עדיין הפער הוא עצום". רימיני הוסיף, כי "עיתוי פרסום המכרז הוא קצת בעייתי. אנו נמצאים בסופו של מיתון, השוק בארץ מספיק משוכלל כדי שרוב שהאנשים המקצועיים בתחום המיחשוב ינטשו את העבודה בממשלה וימצאו חלופות בסקטור הפרטי, שם שכר של מתכנת בכיר היא כמעט פי שניים, בוודאי אחרי קיצוץ של 40%. לא תמצא מתכנת טוב עם 6,000 שקל כולל רכב – אני פשוט לא מכיר כאלו, מעבר לכמה אידיאליסטים".

לגבי העובדים של טלדור אמר רימיני: זכינו באשכול אחד. פער המחירים בין מה שאנו הצענו לבין מה שהממשלה דורשת אינו גדול. אנו נעמוד מול כל עובד ועובד כדי להבטיח שיישאר במערכת". בהתייחסו לספקים מסוימים, שלפי הטענה הגישו הצעות מחיר נמוכות מאוד שגרמו לתוצאת המכרז, אמר רימיני: "יש חברות שקבעו תעריפים לפי תורת המשחקים ולא לפי תורת העסקים. אין לי טענות לממשלה – מאז ומעולם היא נהגה לקבל הצעות זולות על חשבון איכות. הבעיה היא, כמו שאמרתי, שאני בספק אם זה ריאלי, ומי שיפגע בסופו של התהליך הם אזרחי מדינת ישראל".

רימיני העריך שהכניסה למכרז, אם בכלל, תהיה איטית: "יתכן והממשלה תעשה פיילוט בין הספקים הזוכים, לגבי אשכול אחד או שניים, ואחרי שתיווכח שזה לא ריאלי, היא תוכל להמשיך את החוזים הקיימים או להתאים את התעריפים. אנחנו, מבחינתנו, נערכים להמשך עסקים כרגיל. יש תקופת היערכות ארוכה מספיק, ולצערי אני עדיין לא רואה את המכרז יוצא לדרך".

בסכמו את 2009 אמר מנכ"ל טלדור, כי הייתה זו שנה אתגרית לכל מגזר ההיי-טק, ובסך הכל תעשיית ה-IT – ובוודאי טלדור – צלחו אותה בצורה טובה. "בשורה התחתונה, הפגיעה הייתה בעולם התשתיות והתקשורת, ופגיעה מסוימת נרשמה גם בעולם הפיננסי, שכבר מתחיל להתאושש", אמר רימיני. בהתייחסו לשאלה בדבר הירידה החדה בהכנסות טלדור ברבעון הרביעי,(כ-9%), אמר רימיני, כי "לצערי היו ספקים שבשביל להמשיך לחיות מכרו פרויקטים באפס רווח, וזה יצר בעיה". לסיכום, מנכ"ל טלדור העריך, כי ההתאוששות עליה דובר רבות בסוף השנה שעברה תורגש במחצית השניה של 2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים