אילו סטארט-אפים זכו בתחרות החדשנות בבריאות הדיגיטלית?

חברה שמציעה שימוש בעור ככלי דיאגנוסטי לטיפול באסטמה של העור אצל תינוקות וכזו שפיתחה בדיקות דם עם תוצאה תוך שניות - אלה שתי החברות שזכו במקומות הראשונים בתחרות הסטארט-אפים של אנשים ומחשבים בתחום הבריאות הדיגיטלית

15/12/2019 15:32
מימין: מישה פקניאב-הלוי, מנכ"ל uLabs; עידן כץ, מנכ"ל MyOR; תומר שור, מייסד Tunefork; וד"ר שמיר לייבוביץ', מייסד Telerescue. צילום: ניב קנטור

MyOR – חברה שפיתחה מוצר שמאפשר חיזוי ומניעה של אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) אצל פעוטות – הגיעה למקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים של אנשים ומחשבים בתחום הבריאות הדיגיטלית, שהגמר שלה נערך ביום ה' האחרון, במסגרת כנס שעסק בנושא.

למקום השני בתחרות הגיעה uLabs, שפיתחה בדיקת דם חדשנית. שתי החברות קיבלו פרסים בשווי מאות אלפי שקלים, באמצעות אירוח בשני אקסלרטורים מובילים שמלווים את התחרות: יבמ אלפא זון ו-eHealth Ventures.

לתחרות השנה הגישו מועמדות יותר מ-30 חברות. צוות השיפוט, שהורכב ממומחים מתחום הבריאות הדיגיטלית, בחר מבין המיזמים חמישה שעלו לשלב הגמר והציגו ביום הוועידה. הצוות כלל את אורלי סורוקין, דוד גורדון, אופיר שחף, עופר וייסברג, דורון אמיר, דורון יצחקי, יוסי לובטון ויחיאל גפנר.

המטרה הבאה: מוצר למניעת אלרגיות

אסטמה של העור פוגעת בחמישית מהתינוקות. בהמשך החיים, פעמים רבות מתקדמת המחלה לאלרגיות שונות למזון, למשל לבוטנים או לביצים, ולמצבים של נזלת אלרגנית, אסטמה ועוד. הפתרון של MyOr מאפשר חיזוי כמותי וטיפול מונע, לעומת הפתרונות הקיימים, שמכוונים לניהול המחלה וטיפול בסימפטומים בלבד, באמצעות סטרואידים ו-UV. הפתרון נבנה על מאגר נתונים ענק של יותר משלושה מיליון מקרים ומשתמש בעור הגוף כפלטפורמה דיאגנוסטית למצבים רפואיים עתידיים. יתרונו של המוצר בהצעת חבילה כוללת של דיאגנוסטיקה וטיפול, ובהיותו הפתרון היחיד שאינו מכוון לשלב המחלה עצמו אלא לחיזוי וטיפול מניעתי, שמונע סבל בהמשך וחוסך בעלויות טיפול. חלון הזמנים למניעת המחלה הוא עד גיל חצי שנה, ולכן שוק המטרה הוא אוכלוסיית הסיכון – מיום הלידה ועד לגיל חודשיים.

עידן כץ, מנכ"ל MyOR, שקיבל בשמה את הפרס, אמר כי "אנחנו מאמינים שהזכייה תתרום לקידום החברה ככלל, ובפרט תאפשר לקדם מוצר למניעת אלרגיות מסוגים שונים". הוא ציין כי "מוצר זה משתמש בגישה מתקדמת וחדשנית, הן בהיבט של התמודדות עם מצבים אלרגיים דרך זיהוי אוכלוסיית הסיכון ומניעה מבעוד מועד, והן דרך שימוש בעור כפלטפורמה דיאגנוסטית בשילוב עם בינה מלאכותית". באשר לתכניות החברה לעתיד הוא אמר ש-"אנחנו מצפים להתחיל מכירות עם מוצר זה בישראל ובמדינות נוספות בתחילת השנה הבאה. במקביל למסחור המוצר, נמשיך ונרחיב את מאגר הנתונים שלנו, מה שיאפשר לנו לשפר את היכולות האנליטיות. כמו כן, נפתח מוצרים נוספים למצבים בריאותיים שונים, שעושים שימוש בעור כפלטפורמה דיאגנוסטית, ונבסס שיתופי פעולה עם מטרה ברורה: לנצל יכולות טכנולוגיות קיימות, כגון בינה מלאכותית, ענן וחיישנים, לתחומים חדשים של בריאות, בדגש על רפואה מונעת".

מישה פקניאב-הלוי, מנכ"ל uLabs, מקבל את הפרס. צילום: ניב קנטור

מישה פקניאב-הלוי, מנכ"ל uLabs, מקבל את הפרס מאורון שחף, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-eHealth Ventures. צילום: ניב קנטור

uLabs מפתחת מכשיר אישי לבדיקות דם, שמאפשר לרופאים לקבל רושם ראשוני על המטופל כבר במעמד הבדיקה. המכשיר משלב חיישן מזערי ויהיה מעוצב כפריט לביש או כמכשיר שולחני בעמדות טיפול בחדרי המיון ובמרפאות.

את הפרס קיבל בשם החברה מישה פקניאב-הלוי, המנכ"ל. הוא אמר כי "מספר הפונים השנתי לחדרי המיון והמחלקות לרפואה דחופה בארצות הברית, אירופה וסין עמד ב-2017 על יותר מחמישה מיליארד. אגב, רק בישראל המספר עמד על כשלושה מיליון פונים. רק על פי זה ניתן לראות שמדובר בשוק אטרקטיבי".

לדבריו, יש לפתרון של uLabs כמה שווקים פוטנציאליים נוספים: למשל, בדיקות מעבדה במקומות נידחים, שוק הצבא והביטחון, שימוש באמבולנסים, ובקרב נשים בשמירת הריון וספורטאים. "בנוסף", ציין, "הטכנולוגיה שלנו מיושמת במספר תחומי עניין, כגון חקלאות ואקולוגיה. את הבסיס הטכנולוגי הזה אנחנו מתעלים לכיוון ההנדסה הרפואית. אנחנו בעיצומה של טרנספורמציה לאנליזה ובדיקות של מרכיבי הנוזלים הביולוגיים בגוף האדם, כגון דם, שתן, רוק וזיעה".

לחמישיית הגמר העפילו גם Telerescue, שמפתחת מערכת חיצונית לאבחון לבבי רציף למניעת דום לב פתאומי; TikTalk, סטארט-אפ שפיתח מוצר מבוסס בינה מלאכותית שמטרתו לטפל בשיבושי שפה בדרך של תרגול דיבור חווייתי, עבור ילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות נוירולוגיות; ו-Tunefork, שבאמצעות הטכנולוגיה שלה ניתן לבצע התאמת שמע אישית של האודיו הדיגיטלי במכשיר החכם בהתאם למצב השמיעה של המטופל, בדיוק קליני גבוה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים