אמזון טוענת מפורשות שחוזה הפנטגון נגזל ממנה בגלל טראמפ

לדברי AWS, הנשיא האמריקני השפיע פוליטית על הבחירה במכרז מחשוב הענן לצבא, וסייע להחלטה שהחוזה, בשווי 10 מיליארד הדולרים, ייתן למיקרוסופט ● הסיבה: יריבותו עם המנכ"ל והמייסד, ג'ף בזוס, שהוא גם בעלי הוושינגטון פוסט - מגדולי מבקרי טראמפ

ביטול פרויקט הענן של הפנטגון. צילום: BigStock

AWS – יחידת שירותי הענן של אמזון – הגישה תלונה רשמית לבית המשפט הפדרלי על חוזה הענן JEDI של משרד ההגנה האמריקני ביום ו' האחרון.

למרות שהענקית הודיעה כבר לפני כחודש כי תעתור לבית המשפט על הבחירה של הפנטגון במיקרוסופט כזוכה במכרז הענק, השווה 10 מיליארד דולרים, כעת ניתן ללמוד כי הקייס של החברה יתרכז סביב האשמות בהשפעה פוליטית על הבחירה, כך בהתבסס על ההצהרה של AWS עצמה.

הדברים נוגעים ככל הנראה בהתייחסות לביקורות הציבוריות של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, על אמזון ומייסדה והמנכ"ל שלה, ג'ף בזוס, שהוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט – אחד מגופי התקשורת הבולטים במעבירים ביקורת על הנשיא.

כזכור, JEDI (ר"ת Joint Enterprise Defense Infrastructure) של הפנטגון הוא מכרז שהוציא משרד ההגנה האמריקני לאספקת שירותי ענן למגזר הביטחוני-ציבורי בארצות הברית. לשלב הסופי במכרז עתיר המיליארדים הגיעו AWS ומיקרוסופט. מתמודדות נוספות, ובהן יבמ, גוגל ואורקל, נשרו במהלך השלבים השונים של התהליך.

כבר בהודעתה על העתירה המתגבשת רמזה AWS על לחץ פוליטי של הבית הלבן, שמילא תפקיד בהחלטת משרד ההגנה. "AWS מנוסה ומיומנת באופן ייחודי לספק את הטכנולוגיה הקריטית שהצבא האמריקני זקוק לה והיא נותרת מחויבת לתמוך במאמצי המודרניזציה של משרד ההגנה", מסר דובר ענקית הענן. "אנחנו גם מאמינים שזה קריטי למדינתנו שהממשלה והמנהיגים הנבחרים שלה מנהלים רכש באופן אובייקטיבי ובאופן נטול השפעה פוליטית. היבטים רבים בתהליך ההערכה של JEDI הכילו ליקויים ברורים, טעויות והטיה שבלתי ניתן לטעות לגביה – וחשוב שהנושאים הללו ייבדקו ויתוקנו".

ארבעה סרטונים שמציגים את הטענות להתערבות הבית הלבן

כעת למעשה נחשף מסמך לא חתום בהגשת AWS המציג ארבעה סרטונים, כחלק מהתביעה של החברה. 

הקליפ הראשון הוא נאום משנת 2016, שנשא המועמד דאז במהלך עצרת של מערכת בחירות בטקסס, שם מתח טראמפ ביקורת על אודות בעלותו של בזוס את הוושינגטון פוסט, ואמר כי לאמזון יהיו "בעיות כאלה" אם הוא יתמנה לנשיא.

בסרטון הווידיאו השני מוזכרים דבריו של טראמפ לעיתונות ביולי השנה. אף שלא ספציפית, ההתייחסות המסוימת מתייחסת כמעט בוודאות להערה שטראמפ השמיע ב-18 ביולי, לפיה הוא ביקש מהפנטגון "לבחון אותה מאוד מקרוב בכדי לראות מה קורה". הנשיא אמר שהוא שמע "תלונות אדירות" על כך שהחוזה מוטה כלפי AWS וציין כי היו גם "תלונות מחברות שונות, כמו מיקרוסופט ואורקל ויבמ" בנדון.

קליפ מספר שלוש מכיל את עדותו מה-29 באוקטובר של דנה דייסי, מנמ"ר משרד ההגנה, בפני הוועדה לשירותים מזוינים של הסנאט, שם הוא הגן וביקש להסביר את תהליך מכרז JEDI. לא ברור מההגשה באיזה חלק מההערות של דייסי מדובר, אך עם זאת, דייסי אמר לוועדה שהוא מרגיש "בטוח מאוד" שאף אחד מחברי הצוות המעורבים בבחירת המקור "לא הושפע מכל דבר חיצוני, כולל מהבית הלבן".

הסרטון הרביעי היא קטע מפוקס ניוז ששודר ב-21 ביולי, כחלק מתכונת Swamp Watch של הערוץ. בקטע זה נטען בעצם שהחוזה נתפר כך שאמזון אמורה לזכות בו באמצעות מאמצי השדולה של החברה ומגעים כנדרש עם פקידי הפנטגון – מה שהיווה את עיקרי התיק של אורקל נגד JEDI. המטרה העיקרית של תלונתה של אורקל, הייתה לגרום למשרד ההגנה להתחיל מחדש את הליך רכישת תשתית הענן שלו, אולם עם חוזה מרובה זוכים, שלא יקפח במכוון אף אחת מהחברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים