גוגל פיטרה ארבעה אקטיביסטים שלקחו חלק בהתארגנות עובדים

החברה טוענת כי הם אחראים להפרות של מדיניות אבטחת המידע שלה, אבל הדיווח של בלומברג טוען שהפיטורים אירעו ממש לאחר שהארבעה היו חלק מארגון התאגדות עובדים, ויצאו למחאה נגד הענקית ממאונטיין וויו ויחסה למועסקיה

פעם נחשבו כמקום אידיאלי לעבוד בו. משרדי גוגל. צילום: BigStock

ענקית הטכנולוגיה גוגל פיטרה באחרונה ארבעה עובדים אקטיביסטים שלה, שפעלו למען התאגדות עובדים.

בדיווח של בלומברג מאתמול (ב'), שחשף את הפרשה, נכתב כי גוגל שלחה מייל פנימי, שהגיע לידי המגזין, אשר פנה לכל העובדים, ובו אישרה כי אכן פיטרה את ארבעת המועסקים, אך עשתה זאת בגין "הפרות ברורות וחוזרות ונשנות של מדיניות אבטחת המידע שלנו". 

במייל, שכותרתו הייתה "אבטחת הנתונים שלנו", טענה גוגל כי אותם עובדים "היו מעורבים בחיפושים שיטתיים אחר חומרים ועבודה של עובדים אחרים", פעולות שנמשכו, לטענת הענקית, גם לאחר אזהרות, ושהסתיימו בכך שהארבעה הדליפו חלק מהמידע הזה אל מחוץ לחברה.

לפי בלומברג, כל הארבעה שפוטרו נכללו בקבוצת העובדים שהפגינה לפני ימים אחדים, ב-22 בנובמבר, נגד פיטורים אחרונים בחברה, וידועים כאקטיביסטים הפועלים למען התארגנות עובדים בגוגל. לפיכך, כעת מואשמת החברה בתקשורת בחבלה מכוונת בהתאגדות עובדיה.

הקבוצה שאחראית על איגוד העובדים בגוגל, המכונה Google Walkout, טוענת כי ארבעת הגוגלרים פוטרו בשל הפעילות שלהם להתארגנות העובדים, לשם דרישת תנאי עבודה טובים יותר ממעסיקתם העוצמתית.

מעשה הדרקוני שנועד להפחיד עובדים

קואליציית עובדי ההיי-טק, ה-TWC (ר"ת The Tech Workers Coalition) צייצה בנדון: "גוגל פיטרה את ה-Thanksgiving Four (כינוי המוחים בחג ההודיה – ג"פ) בגלל התארגנות בעבודה. אנו קוראים: 1. לאחרים להציע עבודות לארבעה. 2. לאלה שנותרו בגוגל, להשמיע את קולם נגד המעשה הדרקוני הזה. זה נועד להפחיד עובדים, אל תתנו לזה".

בנוסף מסר הארגון כי "נראה כי המתיחות הייתה גבוהה בקרב גוגל במשך חודשים רבים, שכן עובדי הטכנולוגיה מצאו כי יש להם את הכוח למחות על דברים כמו דיווחים על הטרדה מינית, מנוע חיפוש סיני מצונזר (שפירית – ג"פ), ותכנית רחפן מבוסס בינה מלאכותית שנויה במחלוקת בעבור הפנטגון. כ-20,000 עובדי גוגל ביצעו את ההפגנה בנובמבר האחרון (2018 – ג"פ) במחאה על  התנהלות מינית לא ראויה מצד מנהלי גוגל, שהובילה לאחרונה לחקירה של דירקטוריון החברה".

ה-TWC הוסיף וכתב ש-"אלא שבדרך זו או אחרת, נראה שגוגל הודפת את מארגני העובדים מהחברה: מרדית וויטאקר וקלייר סטייפלטון, שתי מארגנות של ה-Google Walkout, טענו כי הנהלת החברה נקמה בהן, ושהפגיעה אילצה אותן לעזוב ביוני ויולי בהתאמה".

לפי הסברי קואליציית עובדי תעשיית הטכנולוגיה, חלק מהעובדים של גוגל השתתפו בהפגנה לפני ארבעה ימים, בה נכחו 200 עובדים, ושנועדה "למחות נגד אותה פעולת תגמול, לכאורה". בנוסף, "מארגני האירוע דרשו מגוגל לחקור את מחלקת ה-HR שלה".

"עדיין כאן, עדיין נלחמת ולא מפחדת"

כעת, לפי הדיווחים, ארבע מהמוחים נגד הנסיבות שהביאו לעזיבתן של סטפלטון ו-וויטקר, פוטרו בתואנות שווא.

וויטאקר, שכאמור כבר לא נמצאת בגוגל, כינתה בציוץ את פיטוריה האחרונים של אחת המועסקות, רבקה ריברס, "נקמה". וסטפני פרקר, עובדת יוטיוב (השייכת לגוגל), כינתה את הפיטורים "לא אנושיים" ו"לא חוקיים", גם כן בציוץ בטוויטר. "אני עדיין כאן, עדיין נלחמת ולא מפחדת", הוסיפה ואמרה.

יצוין כי בספטמבר הגיעה גוגל – שפעם נחשבה כמקום המושלם להיות מועסקים בו – להסדר עם מועצת יחסי העבודה הארצית, ה-NLRB, שדרשה ממנה להבהיר כי המדיניות שלה "אינה מונעת מעובדים לדון בסוגיות במקום העבודה", אבל כעת, לנוכח התנהגות גוגל, תמונת המצב נראית אחרת לגמרי.

גוגל סירבה להגיב לדברים מלבד אישור הפיטורין מהסיבות שפירטה במייל שלה לעובדיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים