RIM רכשה את QNX Software Systems

הרכישה תאפשר לשלב את מכשירי בלקברי במערכות של מידע ובידור ברכב ● הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו, אך צוין, כי העסקה אמורה להיסגר תוך 35 עד 45 ימים, בכפוף לאישור הרשויות

RIM, היצרנית של מכשירי בלקברי (Blackberry), רכשה את חברת QNX Software Systems, מתוך כוונה לשלב את הטלפונים החכמים בפלטפורמת הבידור לרכב שפיתחה החברה הנרכשת. הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו, אך צוין, כי היא אמורה להיסגר תוך 35 עד 45 ימים, בכפוף לאישור הרשויות.

QNX נמצאת בבעלותה של Harman International – חברה שמתכננת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרי אודיו ומערכות בידור ומידע לרכב, לבית ולאנשי מקצוע.

בהודעתה, לא הרחיבה RIM בפרטים על תוכניותיה ביחס לפלטפורמה של QNX, אך מסרה, כי הרכישה תסייע לה לקדם "מוצרים חדשים בתחום של הציוד ההיקפי המתקדם". מייק לזרידיס, הנשיא והמנכ"ל המשותף של RIM, אמר ש-"אנחנו שמחים לרכוש אתQNX Software Systems ומצפים לשיתוף פעולה מתמשך בין Harman, QNX ו-RIM, על מנת להרחיב את השילוב בין הטלפונים החכמים לבין מערכות המידע והבידור לרכב, לתועלת המשתמשים".

החברה הנרכשת מציעה את מערכת ההפעלה ניוטרון (Neutron), שמיועדת למערכות שניתן למצוא בענפי תעשייה רבים, ובכלל זה רכב, ציוד תעשייתי, מכשירים רפואיים, ציוד צבאי, תעופה וחלל.

דן דודג', מנכ"ל QNX, מסר, כי RIM תעמיד לרשותה את התקציבים והמשאבים הנחוצים לשיפור והרחבה של המוצרים, השירותים המקצועיים וערוצי השיווק. "הלקוחות ייצאו נשכרים מהעסקה, משום ששיתוף הפעולה עם RIM יאפשר לנו להציע פלטפורמה מלהיבה עוד יותר עבור הדור הבא של המכשירים המקושרים והמשובצים", אמר.

יצוין, כי מכשירי בלקברי הם הטלפונים החכמים המובילים בארצות הברית. בסוף ינואר עמד נתח השוק שלהם על 41.3% מהשוק של הטלפונים החכמים בקרב משתמשים בני 13 ומעלה, על פי נתונים של ComScore. במקום השני נמצאים מכשירי iPhone, עם נתח שוק של 25.1%.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Gabrie

    IPHONE כבר לא שניים.....האנדרויד מככב שני אחרי הבלקברי......

אירועים קרובים