מחקר: 96% מהארגונים יעברו טרנספורמציה דיגיטלית – עד 2022

שני שלישים מהם כבר עברו תהליכים כאלה במחצית או יותר מעסקי הארגון ● על פי המחקר שערכה סרוויס נאו, המנמ"רים מבינים את התועלות שהטרנספורמציה הדיגיטלית מניבה לארגון – אבל עדיין מתקשים לשכנע את ההנהלה

שיעור ניכר של ארגונים לא שבעי רצון מתוצאות הטרנספורמציה הדיגיטלית. אילוסטרציה: BigStock

נתון שפורסם באחרונה מאושש את ההנחה שהטרנספורמציה הדיגיטלית "כובשת" את העולם הארגוני: על פי מחקר של סרוויס נאו, כמעט כל הארגונים בעולם – 96% מהם – יאמצו אותה בלפחות מחצית מהתהליכים הארגוניים עד 2022. נכון לעכשיו, הנתון עומד על שני שלישים מהארגונים.

במחקר, שבוצע על ידי אוקספורד אקונומיקס, נסקרו 516 מנמ"רים מ-12 מדינות – ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, ניו-זילנד, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד, שבדיה, יפן וסינגפור – ומ-24 מגזרי תעשייה. המשיבים ציינו את הטרנספורמציה הדיגיטלית ככזו שמגדילה את האפקטיביות של תחומי המפתח של העסק, כולל שירות לקוחות, משאבי אנוש, פיננסים, IT, חוק ומשפט. יחד עם זה, מנמ"רים רבים התלוננו שהאתגר הגדול שלהם הוא לשכנע את הארגון שהמסע אל עבר הדיגיטל חיוני להצלחתו.

עצות למנמ"רים

על פי תוצאות המחקר, במטרה לזרז את תהליך הדיגיטציה ולהביא להצלחה עסקית מהירה בעטיו, סרוויס נאו ממליצה למנמ"רים לאמץ חמש עצות: ראשית, לשתף פעולה עם העמיתים בהנהלה. הנתונים מראים ש-61% מהמנמ"רים משתפים פעולה עם סמנכ"ל התפעול במטרה להפוך את תהליכי העבודה בארגון לדיגיטליים, 50% מדווחים על שיתוף פעולה עם המנכ"ל ו-21% אומרים שהם הגורם היחידי בשכבת ההנהלה שמוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון.

עצה נוספת היא לשתף פעולה עם שותפים חיצוניים: 51% מהמשיבים לסקר ציינו ששיתוף פעולה שכזה הוא לרוב אפקטיבי. עבור רבים מהם, הערך שהם מקבלים מקשרים אלה מסייע בקידום התהליך. אולם, רק 17% מגדירים את הקשרים האלה כמאוד אפקטיביים ותורמים לקידום פרויקטים דיגיטליים.

שלישית, לפי החברה, כדאי להנהלות הארגונים, לרבות למנמ"רים, ליישר קו בין מטרות הדיגיטיזציה למטרות העסקיות. בינתיים, רק 18% מדווחים על יעילות גבוהה בניבוי מטרות עסקיות שנוגעות לכל האזורים בעסקי הארגון. רביעית, רצוי להטמיע את מערכות המידע בתוך הארגון: מרבית המנמ"רים אינם מצטיינים בהטמעת מערכות המידע לרוחב עסקיו. רק 15% מהמשתתפים במחקר מסכימים כי הארגון שלהם יעיל מאוד בבניית צוותי מומחים סביב דיגיטיזציה של פונקציות ספציפיות בארגון. העצה האחרונה למנמ"רים היא לעקוב אחר התוצאות ולהתאים את האסטרטגיה בכל פעם מחדש.

"מנמ"רים רבים עדיין נאבקים לטובת הטרנספורמציה הדיגיטלית"

"למנמ"רים יש תפקיד מפתח בהנעת אסטרטגיית הדיגיטיזציה של הארגון ומאמציהם מניבים תוצאות משופרות, לרוחב האגפים הקריטיים בארגון, לרבות משאבי אנוש, פיננסים, IT ומחלקת המשפט", אמר כריס פופ, סמנכ"ל החדשנות בסרוויס נאו. "עדיין, מנמ"רים רבים נאבקים כדי להטמיע טרנספורמציה דיגיטלית ולהוכיח את יתרונותיה בפני ההנהלה".

"כדי להטביע חותם בתחום, המנמ"רים צריכים לעודד שיתופי פעולה רוחביים בארגון, הטמעה של מערכות המידע בכל תהליך עסקי שמתנהל והבטחת יישור קו מלא של ה-IT עם מטרות הביזנס. מנמ"רים שישכילו לעשות זאת יאיצו את המימוש של היתרונות שעשויים לנבוע מטרנספורמציה דיגיטלית, כולל חדשנות, ביצועים פיננסיים משופרים וביצועי עובדים טובים יותר", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים