013-נטוויז'ן ו-Free Telecom תצענה שירות VOBOC משותף

על פי ההסכם, בעלי מכשירים סלולריים יוכלו לקבל קו טלפון נוסף בקידומת 073, שבו יוכלו להוציא ולקבל שיחות בעלות מוזלת מאוד ● השירות יכלול מנוי חודשי בעלות של כעשרה שקלים ● מחיר דקת שיחה לטלפון נייח יהיה 10 אגורות, ולנייד 30 אגורות ● שלומי פרילינג, סמנכ"ל וממלא מקום מנכ"ל 013-נטוויז'ן: "בעזרת טכנולוגיית ה-VOBOC, ספק הסלולר בכלל לא מעורב אם המנוי נמצא ליד רשת אלחוטית"

013-נטוויז'ן ו-Free Telecom חתמו על הסכם לשיתוף פעולה שיווקי. ההסכם יאפשר ללקוחות השירות הקווי של 013-נטוויז'ן ליהנות משירות Free Mobile, המאפשר לחסוך עד כ-50% מהוצאות הסלולר. מדובר בשירות VOBOC (ר"ת Voice Over Broadband Over Cellular), המאפשר לכל בעלי מכשיר סלולרי תומך לקבל קו טלפון נוסף בקידומת 073, שבו יוכלו להוציא ולקבל שיחות בעלות מוזלת מאוד.

מלבד  זאת, לראשונה בעולם יאפשר השירות גם שירותי SMS Over IP. השירות יכלול מנוי חודשי בעלות של כעשרה שקלים לחודש. מחיר דקת שיחה לטלפון נייח יהיה 10 אגורות, ולנייד 30 אגורות. עלות SMS מקומי תהיה 10 אגורות, ו-SMS בינלאומי יעלה 89 אגורות. השיחות בתוך הרשת הינן ללא עלות. על מנת להשתמש בשירות, הלקוחות יידרשו להתקין תוכנה על הטלפון החכם שלהם, ולהשתמש בה בעת חיבור לאינטרנט הסלולרי או ל-Wi-Fi, אם כי אותה תוכנה גם תאפשר להם להשתמש בסקייפ (Skype) ובתוכנות מסרים מיידיים נוספות.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים האם 013-נטוויז'ן הופכת למעשה לספקית סלולר, הסביר שלומי פרילינג, סמנכ"ל וממלא מקום מנכ"ל 013-נטוויז'ן: "בעזרת טכנולוגיית ה-VOBOC, השיחה עוברת על גבי רשת האינטרנט. אם המנוי נמצא ליד רשת אלחוטית, הוא פשוט יכול להתחבר דרכה, ואז ספק הסלולר בכלל לא מעורב. גם במקרה של שיחת IP על רשת הנתונים הסלולריים הספק לא רואה לפניו שיחה, בניגוד למשל ל-,MVNO שם הספק הווירטואלי רוכש דקות שיחה מהספק הפיזי ומוכר אותן הלאה ללקוח הסופי".

האם אין לך חשש שיום אחד מישהו – אולי משרד התקשורת, אולי חברות הסלולר – יעצרו את הניסוי השיווקי?
"ל-Free Telecom יש רישיון ממשרד התקשורת לניסוי שיווקי בטכנולוגיה הזו, ואנחנו פועלים על פי הרישיון. הוא מוגבל במספרים ומוגבל בזמן, אבל אם תסתכל על כל מי שביקש עד היום רישיון לאחר ניסוי שיווקי, תיווכח שהוא גם קיבל אותו. זה גם מסתדר עם המדיניות של משרד התקשורת, שרוצה תחרות בשוק הסלולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים