האם עובדי ההיי-טק מתכוונים להצטרף למיזם הקארפול?
סקר שנערך על ידי מחלקת המחקר של אנשים ומחשבים ניסה לברר האם עובדי ההיי-טק מוכנים לוותר על הרכב ולנסוע בתחבורה שיתופית, או להצטרף למיזם הקארפול החדש, המאפשר לנוע במסלולי תחבורה ציבורית לכלי רכב שבהם יש יותר מנוסע אחד
סקר שערכה מחלקת המחקר של אנשים ומחשבים שאל את עובדי ההיי-טק האם הם מתכוונים לנסוע בקרוב בתחבורה שיתופית, ואילו תנאים ישכנעו אותם להצטרף למיזם. הסקר נערך בחודש האחרון, והסתיים ימים אחדים לפני כניסתו לתוקף של מיזם הקאר פול. בסקר השתתפו כמה מאות עובדי היי-טק, מהנדסים, מתכנתנים, אנשי אבטחת מידע ומנתחי מערכות.
מניתוח תוצאות הסקר עולה כי בתשובה לשאלה האם אתה מתכוון השתמש בקרוב בתחבורה שיתופית, השיבו מרבית הנשאלים (60.61 אחוזים) כי הם לא מתכוונים להשתמש באופציה זו כדי להגיע לעבודה. אולם בתשובה לשאלה אחרת – מה יגרום לך בכל זאת לשנות את דעתך? – כ-34 אחוזים השיבו שאם יהיה נתיב תחבורה שבו אפשר יהיה לנסוע עם עוד כמה נוסעים – הם ישקלו זאת. 12 אחוזים השיבו שאם יהיה חוק שיחייב אותם – אז הם יצטרפו למיזם. כ-60 אחוזים מכלל המשיבים ציינו כי הם מגיעים ברכב פרטי לעבודה, 40.3 עם רכב של העבודה.
בתשובה לשאלה מאילו נימוקים הם לא מתכוונים להשתמש בתחבורה שיתופית התקבלו התשובות הבאות: אני מוציא ילד מהגן, אני משתמש ברכב בזמן העבודה, אין לי תחבורה ציבורית נגישה.
פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, אומר כי תוצאות הסקר מוכיחים שמיזם הקאר פול שהחל השבוע הוא מיזם מעניין, אבל ללא ספק נדרשים צעדים נוספים, כגון שיפור זמינות התחבורה הציבורית, אוטובוסים ורכבות, ופתרונות יצירתיים נוספים שיתאימו לקבוצות אוכלוסיה כגון עובדי ההיי-טק. "לענף ה-IT בישראל יש יכולת וגם רצון לסייע לממשלה בפיתוח פתרונות שיעודדו יותר אנשים לעבור לתחבורה שיתופית", סיכם פלי.
אני מת לוותר על הרכב צמוד לנסיעה לעבודה, אבל קודם שישפרו את התחבורה הציבורית בתדירות וגם בכל שעות היום כדי להתחשב באנשים שעובדים מאוחר וכמובן, קווים שהם מתאימים וישירים כמו נתיב תחבורה על כביש 4 במיוחד בין מורשה לראשון.
כן, אבל לא דרך וייז. לא כולם יכולים להתחייב לשעות עבודה קבועות. עדיף קבוצת ווטסאפ או טלגרם המונית בה אנשים יבקשו או יציעו טרמפים בספונטניות