"ענף התיירות מחפש השקעות בטכנולוגיה כדי להתמודד עם התחרות הגלובלית"

צריך לחבר את ה-IT לעולם התוכן של העובדים בענף התיירות", כך אמרה חני סובול, מנכ''לית התאחדות משרדי הנסיעות

חני סובול, מנכ''לית התאחדות משרדי הנסיעות. צילום: יניב פאר

"ענף התיירות ניצב בפני לא מעט אתגרים בתחום הדיגיטלי. הדרך לסייע לו, הן מיצובית והן עם יכולת להעניק ערכים מוספים בעולם החדש, היא באמצעות הטכנולוגיה. לכן, צריך לחבר את ה-IT לעולם התוכן של העובדים בענף התיירות", כך אמרה חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות.

סובול דיברה ברב שיח שנערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים בנושא IT לעולם התיירות והמלונאות, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ובהשתתפות בכירים מענף התיירות המקומית ונציגי חברות טכנולוגיות שעובדות עם הענף. הדיון התקיים לקראת כנס Travel-Tech Disrupt, שצפוי להיערך בקרוב. לצד הכנס תיערך תחרות סטארט-אפים בתחום זה.

לדברי סובול, "סוכני הנסיעות חווים קשיים. הם בתחרות בעיקר מול ענקיות החיפוש בענף התיירות – בוקינג.קום, אקספידיה וקיאק. זהו איום עולמי רציני. יחד עם זאת, אותם אתרים לא מחזיקים ברשותם סחורה ישראלית, כגון טיולים מאורגנים, חבילות של טיסה ומלון או טיסות שכר. לשמחתנו, אותם אתרים טרם עשו אדפטציה לשוק שלנו".

"החוזק של סוכני הנסיעות נמצא בכמה מקומות: טיולים נישתיים, כגון כאלה שכוללים סקי, שיט, טיולי קולינריה, יינות או טיולי היי-אנד, למשל מרוצי מכוניות. מקום נוסף בו בא לידי ביטוי חוזק זה הוא בטיפול באוכלוסיות מגזריות – דתיים, חרדים, ערבים, ובני ובנות הגיל השלישי", ציינה.

סובול ציינה את דרכי ההתקשרות העיקריות בין סוכני הנסיעות ללקוחות – טלפון, מייל ו-ווטסאפ, ואמרה ש-"במקום הזה, ה-IT יכול לסייע להם עם יכולת לבנות הצעות ערך מותאמות אישית ללקוחות. זאת, באמצעות תובנות המופקות ממערכות ה-BI, על בסיס נתונים הנשאבים מהמערכות התפעוליות: מתי הלקוח נסע? מתי הוא צפוי לנסוע שוב? להיכן נסע? לאיפה הוא רוצה לנסוע? מתי יום הולדתו? ועוד. אפשר גם להפיץ ניוזלטרים ממוקדים ופרסומים אחרים".

לסיכום אמרה סובול כי "התפיסה של הסוכנים היא שטכנולוגיה היא דבר יקר, אלא שזה לא חייב להיות כך. בכנס נראה שניתן לבצע שיתופי פעולה במודלים שונים, על מנת לתת מענה טכנולוגי לעולם התוכן של סוכני הנסיעות בפרט, ולעולם התיירות והמלונאות בכלל. המענה הטכנולוגי מגיע עם דרכים להוזלת הפתרונות. נציע ונפתח פתרונות שיסייעו לכל מי שפועל בענף, כדי שהם יוכלו להציע ללקוחות שלהם יותר הצעות ערך, וכך יוכלו להגדיל את המכירות".

אבישי כהן, מנהל חדשנות וטכנולוגיות באמדיאוס, ציין שהחברה הבינלאומית מפתחת מערכות לחיבור בין סוכני נסיעות וספקי שירותי תיירות, מונה 18 אלף עובדים ואוחזת בנתח שוק של 50% בתחום שלה, כאשר בארץ הנתון גדול יותר.

"עולם תיירות האונליין יושב בחלק גדול ממנו על מערכות שלנו", אמר כהן. "הסוכנים והספקים הם הלחם והחמאה שלנו, עליהם אנחנו מתבססים".

אבישי כהן, מנהל חדשנות וטכנולוגיות באמדיאוס. צילום: יניב פאר

אבישי כהן, מנהל חדשנות וטכנולוגיות באמדיאוס. צילום: יניב פאר

לדבריו, "אמדיאוס מעניקה לסוכנים כלים רבים. בעולם המלונאות, למשל, סוכן נסיעות יתקשה להשוות בין מלון למלון כאשר הוא ייכנס לאתרי החיפוש השונים. הוא יתקשה לדעת היכן וכמה הוא מרוויח והיכן וכמה הלקוח מרוויח בכל הצעה שהיא. לכן, לקחנו את כל הגופים העולמיים ושמנו אותם תחת קורת גג אחת: פיתחנו מערכת שיודעת לתת לסוכן תשובה לשאלות מה הרווח שלו, כמה הוא חוסך מול אתרים ובכמה שווה לו למכור ללקוח שיחוש מרוצה. המערכת שלנו היא תשתיתית, מעין תווכה, שאוגרת מידע לסוגיו ומפיצה אותו החוצה".

גלי שטילר, מנהלת תחום תיירות בדיגיטל באל על, אמרה כי " בעולם התיירות, אנחנו כמעט כמו סוכן. אל על מבינה שכיוון שהרווח נשחק בטיסות והצרכן דורש לקבל הכל ובמקום אחד, צריך לתת לו הצעת ערך". לכן, הסבירה, בחברת התעופה חילקו את מנוע חיפוש הטיסות לשלושה, כדי לתת מענה לצרכים של הסוגים השונים של המתעניינים בטיסות.

היא דיברה על תכנית התמיכה לסטארט-אפים ישראליים בתחומי התעופה והתיירות שהשיקה אל על, שעונה לשם קוקפיט. "מטרתה של התכנית היא לחשוף את החברה לטכנולוגיות חדשות בתחומי פעילותה, והיא אירחה עשרות סטארט-אפים ואף הביאה להשקעה של עשרות אלפי דולרים שהשקיעה אל על בכל אחד מהם".

גלי שטילר, מנהלת תחום תיירות בדיגיטל באל על. צילום: יניב פאר

גלי שטילר, מנהלת תחום תיירות בדיגיטל באל על. צילום: יניב פאר

שטילר סיכמה באמרה כי "אנחנו מחפשים טכנולוגיות שעונות לצרכי קהל הלקוחות ושממוקדות בו".

דובר נוסף ברב השיח היה קובי יוסף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דיזנהאוז. הוא ציין שחברת התיירות הוותיקה מונה 500 עובדים ולה 40 נקודות מכירה בארץ. לדברי יוסף, "עולם התיירות מורכב מהרבה נישות, כאשר לכל נישה יש מודל עסקי, פתרון טכנולוגי ודרך גישה שונים לחלוטין. אם פתרת בעיה אחת, לא פתרת את כולן".

"תיירות זו תעשייה של ניגודים – מסורתית מחד, מול הזירה הדיגיטלית, שמאוד בועטת בה", ציין. "הטכנולוגיה גורמת לכל אחד מהשחקנים להמציא את עצמו מחדש".

קובי יוסף, סמנכ''ל הטכנולוגיות של דיזנהאוז. צילום: יניב פאר

קובי יוסף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דיזנהאוז. צילום: יניב פאר

"יש להבין את מהות הפתרון לכל נישה. לקוח עסקי, למשל – חשוב לו המחיר, אבל שירות והתאמה אישית חשובים יותר", הוסיף. יוסף סיכם באמרו כי "הטכנולוגיה משבשת לכולם – אבל היא עוזרת, היא הפתרון לכולם. אימוץ טכנולוגיות של סטארט-אפים בתחום ייתן ערך מוסף לכלל הגורמים בשוק, וכן ללקוחות".

מתעניינים בתיירות דיגיטלית? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Travel-Tech של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים