האם אשדוד תהפוך ליעד הסופי ב-"דרך המשי" של האי-קומרס הסיני?

גורמים סיניים יקימו בעיר שבעה מגדלים שמיועדים לחברות אי-קומרס והיי-טק בכלל - כך הודיעה עיריית אשדוד ● כדי להפוך את העיר למה שהעירייה מכנה "קומרסיטי", יוטעמו תכניות לימוד סינית כבר מבתי הספר היסודיים וייחנך האב למגזר החרדי

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד. צילום: פלי הנמר.

עיריית אשדוד רוצה להפוך את העיר לבירה הישראלית של האי-קומרס שמקורו בסין. באחרונה חתמה העירייה על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח עם ממשלת סין, שבמסגרתו תהפוך אשדוד ליעד הסופי ב-"דרך המשי" החדשה שהסינים בונים. שרון מרק, סגנית ראש העיר, מסרה במסיבת עיתונאים כי מדובר במהלך שנועד למתג את העיר ל-"קומרסיטי" של ישראל.

"אשדוד תהווה פלטפורמה חשובה לנושא הטכנולוגיה, בדגש על תחום המסחר המקוון", אמרה מרק. היא ציינה שעל פי התכנון, הסינים יקימו בעיר שני מגדלי סחר בני 60 קומות כל אחד ועוד חמישה בניינים בני 22 קומות כל אחד, שמיועדים לחברות היי-טק בינלאומיות. בנוסף, הסינים מתכוונים להקים בעיר מרכז אקדמי, בשיתוף שלוש אוניברסיטאות סיניות, ולעודד עסקים מקומיים על ידי הכשרה ופיתוח כלים שישמשו אותם.

"המכירות ברשת הן כלי חסר תקדים בעוצמתו, שיכול להפוך עסק מקומי קטן לבינלאומי", אמר ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, וציין כי כדי לסייע לעסקים המקומיים לעשות זאת, "יש להיערך מראש בהיבטי התשתית הדיגיטלית, השיווק, השינוע לבית הלקוח והטיפול בתלונות".

ואמנם, במסגרת המהלך יוטמעו תכניות ללימודי סינית בבתי הספר היסודיים באשדוד, יוקם האב למגזר החרדי שיעסוק בעולם האי-קומרס והעירייה תשתף פעולה עם דואר ישראל ו-SCE – המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים