הרבעון של אמת מחשוב: עלייה בהכנסות, צניחה ברווח הנקי

החברה הציגה ברבעון השני גידול של 3.5% בהכנסות וירידה חדה, של 54%, ברווח ● הסיבות לירידה: גידול בהוצאות והשפעות ההתחזות של השקל אל מול הדולר

יואב ויינברג, מנכ"ל אמת מיחשוב. צילום: יח"צ

אמת מחשוב הציגה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה תוצאות מעורבות, עם עלייה בהכנסות לצד ירידה חדה ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה אתמול (א'). הסיבות לצניחות ברווחים, בשתי התקופות, הן עלייה גדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות והשינויים בשערי החליפין של השקל אל מול הדולר.

במחצית הראשונה גדלו הוצאות החברה ב-12.06% ל-671.14 מיליון שקלים, בעוד שההכנסות עלו ב-11.2% ל-697.46 מיליון. עקב זאת, הרווח התפעולי פחת ב-6.3% ל-26.31 מיליון שקלים וזה הנקי ירד ב-22% ל-16 מיליון.

ברבעון השני נרשמו, כאמור, מגמות דומות: ההוצאות גדלו ב-5.5% ל-319.89 מיליון שקלים והעלייה בהכנסות הייתה נמוכה הרבה יותר – בשיעור של 3.6%, מה שהביא אותן ל-329.4 מיליון. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מהרחבת הפעילות במגזר תשתיות המחשוב מול לקוחות חדשים ובפרויקטים קיימים. הרווח התפעולי הרבעוני פחת ב-35.4% ל-9.52 מיליון שקלים, בעיקר עקב קיטון של 9% ברווח הגולמי ל-45.7 מיליון – שעל פי אמת מחשוב נגרם מהעלייה בערכו של השקל אל מול הדולר, אל מול הפיחות שנרשם ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי השפיעה על הרווח הנקי, שצנח ב-54% ל-5.11 מיליון שקלים.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 5.95% ל-283.67 מיליון שקלים, ההוצאות התפעוליות גדלו ב-2.58% ל-36.23 מיליון וה-EBIDTA קטן בקרוב ל-10% ל-16.8 מיליון.

בעלי המניות של אמת מחשוב ייהנו מדיבידנד של כשלושה מיליון שקלים בגין תוצאות הרבעון המדווח. סכום זה מצטרף לדיבידנד של כ-6.4 מיליון שקלים שאותו היא חילקה לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של השנה, והוא עומד בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנדים של החברה, בשיעור של בין 35% ל-70% מהרווח הנוכחי.

ויינברג: ההשפעות שהביאו לירידות יהיו זמניות

יואב ויינברג, מנכ"ל אמת מחשוב, אמר לאחר פרסום התוצאות כי החברה "ממשיכה להתבסס על צמיחה פנימית וצמיחה באמצעות רכישות, ומיישמת את תכנית העבודה שלה". לדבריו, "תוצאות הרבעון השני הושפעו מתמהיל הכנסות שונה ומשינויים בשער החליפין. אנחנו מעריכים שהשפעות אלה יהיו זמניות ופועלים כדי להבטיח שהעסקות שבוצעו בשיעורי רווח נמוכים מהממוצע יתקזזו עם המשך הגידול בפעילות האורגנית במגזר פתרונות תשתיות המחשוב, לצד קידומן של עסקאות במגזר ה-OEM. כמו כן, וכדי להתמודד עם הפיחות מתחילת השנה בשיעור של כ-6% בשער החליפין של השקל אל מול הדולר, הנהלת החברה בוחנת באופן שוטף את רמת החשיפה המאזנית לשער החליפין של הדולר ופועלת לצמצומה, גם באמצעות ביצוע עסקות הגנה מטבעיות".

ויינברג ציין כי "ברבעון השני חתמנו על הסכם לרכישת השליטה בזמינגו טכנולוגיות תמורת 16.2 מיליון שקלים – מהלך שמאפשר לנו להרחיב את פעילותנו בתחומי התוכנה והדיגיטל. לזמינגו מחזור הכנסות שנתי של יותר מ-30 מיליון שקלים ואנחנו מעריכים שצירופה לקבוצת אמת מחשוב תאפשר לנו גישה ללקוחות משמעותיים נוספים בתחומי הדיגיטל והאינטרנט של הדברים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים