פייסבוק העניקה לעובדים תמיכה פסיכולוגית – האם דווחה על שנאמר במפגשים?
שערוריית פרטיות מסוג אחר לגמרי: לפי דיווח חדש, חברת הקבלן - שסיפקה כוח אדם לסריקת תכנים עבור ענקית הרשתות החברתיות - לחצה, לכאורה, על המטפלים שידליפו לידיה מידע אודות מה שנאמר על ידי העובדים במפגשי התמיכה
העולם רגיל לקבל מפייסבוק מבחר פרשיות שערוריתיות הקשורות בהזנחת פרטיות משתמשיה, או אפילו במינוף המידע האישי שלהם לצרכים פרסומיים ופיננסיים, אבל הפרשייה החדשה שבה מעורבת הענקית ממאנלו פארק, על אף שהיא כרוכה לכאורה בהפרת פרטיות של בני אנוש, אינה המקרה הקלאסי המוכר לציבור. הפעם מי שפרטיותם נפגעת, אם אכן ייתגלו הדברים כנכונים, הם עובדי קבלן שפעלו בשירות הענקית.
פייסבוק חוטפת ביקורת קשה שוב בימים האחרונים, לאחר שעל פי דיווחים היא לחצה על פסיכולוגים שעבדו כיועצים פנימיים בחברה לעדכן את ההנהלה במידע שלמדו במהלך פגישות עם עובדים שחוו לחצים וסטרס עקב פעולתם כסוקרי תכנים בעבורה.
פוסט טראומה עקב תכני שנאה
עובדים של פייסבוק נמצאים תחת לחצים שונים, ומשונים, ובעיקר מי שחווים קושי אדיר הם סוקרי התוכן של הרשת החברתית הדומיננטית.
בשלהי פברואר האחרון, למשל, התפרסמה כתבת תחקיר מפורטת של The Verge, שממנה התברר כי העובדים, שמושפעים נפשית מעבודת ניטור התכנים, מוצאים דרכים לא בריאות להתמודד עם הלחץ, ואלו כוללות סמים ומין במשרד. לפי דיווחיהם של בודקי התוכן באותו תחקיר, במסגרת עבודתם הם מתמודדים עם חשיפה לנושאים קשים, כולל תכנים שקשורים למשל להתאבדות, רצח, פדופיליה, ויתר רעות חולות של ממש. כתוצאה מכך חלק נכבד מהם לוקים בפוסט טראומה. The Verge טען כי על אף שעות של צפייה בתכנים הקשים ותופעות הלוואי שאלו מניבים, העובדים זוכים בייעוץ פסיכולוגי לקוי ובליווי עלוב מטעם הענקית ממאנלו פארק.
בסוף השבוע הוסיף הניו יורק פוסט ודיווח על סוקרי תוכן שפועלים ממטה החברה באוסטין, טקסס, שבודקים עד 800 פוסטים שסומנו כבעיתיים במשמרת אחת, ושרבים מהם עתירי שנאה ואלימים במיוחד.
העובדים, לפי הדיווח, התלוננו זה מכבר על כך שהם מטופלים בצורה לא טובה, לעומת עובדי מטה החברה בעמק הסיליקון, במובנים של שכר ותנאי עבודה, אבל מאידך הם כן זוכים להיפגש עם מטפלים מתחום בריאות הנפש, המומחים בסיוע במצבי טראומה, ובחינם. יועצים אלו מסייעים להם בהתמודדות עם התכנים המחרידים שהם רואים בכל יום בעבודתם.
מאמני הבריאות התבקשו לדווח מה שמעו
עד כאן נשמע מעודד במעט, אלא שהעובדים סיפרו עד כמה נפגעו בתחילת יולי מכך שמנהל חברת אקסנטור לחץ על "מאמני הבריאות" שלהם לספק לו מידע על המפגשים האישיים ועל תוכנם.
כתריסר עובדי הקבלן הסוקרים את התכנים, ושמספקת לפייסבוק חברת הקבלן, פנו במכתב לענקית, ותוכנו פורסם באחרונה ב-The Intercept. העובדים כתבו כי "לחצים כאלו על יועץ מורשה למסור מידע סודי הם במקרה הטוב הפרת אמונים רשלנית", הבהירו העובדים הוסיפו והדגישו כי "במקרה הרע, זו הפרת כללי האתיקה והחוק בפוטנציה".
הן המטפלים והן עובדי הקבלן שנפגשו איתם טוענים כי סברו שהמפגשים הללו חסויים, אך לפי המכתב מסתבר שהנהלת מחברת Accenture יכולה הייתה לבקש בכל עת פירוט אודות המתרחש בפגישות אלו – ואכן נהגה כך לא אחת.
"הובא לידיעתנו כי מנהל (אקסנטור – ג"פ) לחץ על יועץ מורשה של WeCare לחשוף את תוכן פגישתו עם עובד", נכתב במכתב, שטען כי לפחות מטפל אחד התפטר לאחר שהתבקש למסור תכנים של פגישת ייעוץ עם עובד.
דובר פייסבוק אמר בתגובה ל-Intercept: "כל השותפים שלנו חייבים לספק תכנית חוסן שנבדקה ואושרה על ידי פייסבוק. זה כולל גישה הוליסטית לרווחה ולגמישות שמעמידה את צרכי עובדיהם בראש ובראשונה. כל המנהלים ומאמני הבריאות מקבלים הכשרה על המשאב האנושי הזה ועל אף שאנו לא מאמינים כי הייתה הפרה של הפרטיות במקרה הזה, השתמשנו בזה כהזדמנות להדגיש זאת מחדש בכל הארגון".
אקסנטור השתמשה בתגובה רשמית לפרסומים הכחישה כליל את הטענות המובאות במכתב ואמרה: "ההאשמות הללו אינן מדויקות. הרווחה של האנשים שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו ולצוות האמון והביטחון שלנו באוסטין יש גישה בלתי מוגבלת לתמיכה בבריאות. בנוסף, תכנית הבריאות שלנו מציעה ייעוץ פרואקטיבי ולפי ביקוש, והיא מגובה בתכנית סיוע איתנה לעובדים. אנשינו מעודדים באופן פעיל להעלות חששות לבריאותם באמצעות תכניות אלו".
עוד נאמר בהצהרה מה שיכול אולי להתפרש לעוד פנים, כשאקסנטור מציינת כי: "אנו גם בוחנים ביצועים ומעורבים בתכניות הבריאות שלנו באופן שוטף, כדי ליצור את סביבת העבודה התומכת ביותר – ומחפשים בקביעות תובנות ממומחים בתעשייה, מאנשי רפואה ומאנשינו שלנו".
תגובות
(0)