נא להכיר: סטארט-אפים חרדיים מצטיינים

נשיא המדינה אירח באחרונה נציגים משבעה סטארט-אפים בוגרי החממה החרדית ביזלאבס, שעוסקים בטכנולוגיות חדשניות ונושאים מסר חברתי חשוב: גם החרדים הם חלק מאומת הסטארט-אפ ● לפניכם סקירה קצרה על החברות הללו

מימין: דבורי עמנואל, ק.מ.ח; אפרים טיישר, קוז; משה לוינסון, אוטונומאיי; ישראל יעקובסון, נו-סטאק; גיל שורקה, ביזלאבס; מוטי אייכלר, קרן אחים; הנשיא ריבלין; איציק קרומבי, ביזמקס, יניב קיטרון, בוטנוהלת'; אבן ספירו, וקטורד פונוטיקס; דויד בלעיש, איזיסק; אלימלך ווסק, הילאבלס; ואבריימי טוקצינסקי, ביזמקס. צילום: מארק ניימן, לע"מ

לא בכל יום מגיעים אנשים שעושים חדשנות ישראלית לבית הנשיא, אם כי נשיאי המדינה, במיוחד מאז שמעון פרס ז"ל, משבחים אותה מפעם לפעם. לא מזמן שמחו הנשיא, ראובן ריבלין, וצוותו לארח נציגים של שבעה סטארט-אפים שגם אם לא במתכוון, הם נושאים מסר חברתי חשוב: גם החרדים יכולים להוות, וכבר מהווים, חלק מעולם היזמות, ותורמים את חלקם לאומת הסטארט-אפ.

הסטארט-אפים שהציגו באירוע השתתפו בתכנית ביזלאבס, שפועלת תחת המרכז ליזמות ולחדשנות ביזמקס. התכנית נוסדה לפני כשנתיים ונועדה לתמוך בסטארט-אפים ובמיזמים חרדיים. היא הוקמה על ידי קרן ק.מ.ח, קרן אחים והרשות לפיתוח ירושלים, ומופעלת בשיתוף גוגל, אמזון, KPMG, האוניברסיטה העברית וגופים נוספים. מנכ"ל ביזלאבס הוא גיל שורקה.

על הביקור עצמו כבר כתבנו כאן, אבל מה שמסקרן לא פחות הוא להכיר את החברות הללו, את היזמים שמאחוריהן ואת מה שיש להן להציע. ועל כך, כמו שאומרים, בשורות הבאות.

אפרים טיישר, Quze. צילום: ריקי ראכמן

אפרים טיישר, Quze. צילום: ריקי ראכמן

Quze
היזמים: אפרים טיישר, איתי גורדון ועוזי ברייר.

תיאור המוצר: החברה מציעה פתרון לייעול ניהול התורים במערכת הרפואית, המתבסס על בינה מלאכותית. היא מסייעת לפתור את בזבוז הזמן והמשאבים – לארגון, לנותני השירות ולמקבליו. בהיות הפתרון מיועד לגופי בריאות, הוא יכול לחסוך לרבים מאתנו, שנזקקים לשירותי המערכת הרפואית.

EasySec. צילום: ריקי ראכמן

EasySec. צילום: ריקי ראכמן

EasySec Solutions
היזמים: דויד בלעיש ואברהם דרמון.

תיאור המוצר: מערכת הגנת סייבר למכשירים מקושרים. היא מגנה על מכשירי האינטרנט של הדברים, ומספקת בקרה עליהם וניהולם – בצורה קלה להטמעה, תחזוקה ומכירה (B2B). המערכת מונעת מההאקרים, שמכשירי ה-IoT הפכו לזירה מועדפת עליהם, לבצע מתקפות מסוגים שונים, כגון סייבר או DDoS, ובכלל – מלשמש סוס טרויאני בתוך מערך המחשוב.

אבן ספירו, Vectored. צילום: ריקי ראכמן

אבן ספירו, Vectored. צילום: ריקי ראכמן

Vectored
היזם: אבן ספירו.

תיאור המוצר: זוהי חברה בעולם הבריאות הדיגיטלית, שמפתחת תחנת עגינה ייעודית לבית החכם, שמופעלת על ידי חיישנים. המערכת משתמשת בבינה מלאכותית לומדת ומבוססת חישה מדויקת כדי לספק את הצרכים של דיירי החדר שבו היא נמצאת. כך, למשל, היא יכולה לזהות קשישים שנמצאים במצוקה ולהזעיק את כוחות ההצלה באמצעות שיחת וידיאו.

משמאל: יניב קיטרון, אמיר קיטרון ושי גיאן, BotanoHealth. צילום: ריקי ראכמן

משמאל: יניב קיטרון, אמיר קיטרון ושי גיאן, BotanoHealth. צילום: ריקי ראכמן

BotanoHealth
היזמים: יניב קיטרון, אמיר קיטרון ושי גיאן.

תיאור המוצר: BotanoHealth היא חברת אגרוטק שמפתחת חומרים טבעיים להגנת הצומח. הפתרונות שלה, שהם ירוקים וידידותיים לסביבה, מטפלים בפטריות ובמחלות שפוגעות ביבולי חקלאות – כולל, למשל, לפטריית הבוטריטיס, שהורסת אחוזים ניכרים מהיבול החקלאי. המוצר עשוי ממולקולות של צמחים, והוא בטוח ומאושר לשימוש בארצות הברית, בין היתר לשוק הקנאביס.

משה לייבוביץ', אלימלך ווסק, שעיה מוסקוביץ' ואיתמר חייקין, Healabels. צילום: ריקי ראכמן

משה לייבוביץ', אלימלך ווסק, שעיה מוסקוביץ' ואיתמר חייקין, Healabels. צילום: ריקי ראכמן

Healables
היזמים: משה לייבוביץ', אלימלך ווסק, שעיה מוסקוביץ' ואיתמר חייקין.

תיאור המוצר: מכשור ריפוי לביש, שמקל על אנשים עם כאבים כרוניים, בעיקר בפרקים ובגב, ועל ספורטאים, ללא תרופה ובאמצעות גלי אלקטרודות זעירות, המבוססים על בינה מלאכותית.

ישראל יעקובסון, No Stack. צילום: ריקי ראכמן

ישראל יעקובסון, No Stack. צילום: ריקי ראכמן

No Stack
היזם: ישראל יעקובסון.

תיאור המוצר: על פי החברה, המערכת שלה מאפשרת פיתוח יישומים באופן קל ופשוט, ו-"הופכת כל מתכנת פרונט אנד לפול סטאק". ב-No Stack מציינים כי הבעיה של מפתחי פרונט אנד היא שאין להם את הזמן והידע לבנות בק אנד, והמערכת שלה עושה את זה עבורם בקלות. היא מציעה ממשק ויזואלי לבנות את הבק אנד בזמן שבונים את הפרונט אנד.

משה לוינסון, Autonomeye. צילום: ריקי ראכמן

משה לוינסון, Autonomeye. צילום: ריקי ראכמן

Autonomeye
היזמים: משה לוינסון, שמואל שארף ויהודה קורן.

תיאור המוצר: משקפיים חכמים לניווט עבור עיוורים, באמצעות בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. הבעיה, אומרים בחברה, היא שכרגע אין פתרון לניווט של עיוורים בדרך והשימוש במקל נחייה כרוך בניסוי ותעייה, ללא הכרת הסביבה. המערכת שלה סורקת את האזור, מזהה את המכשולים בדרך ומתכננת עבור האדם העיוור מסלול הליכה שמונע היתקלות במכשולים, ובכך מאפשרת את ביטחונו.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    מה מספר טלפון שלכם כדי לקבל את המכשיר

  2. ישראל

    האחרון אם הוא מוצלח אז זה הסטארט אפ הכי....

אירועים קרובים