כך מתבצעת הטרנספורמציה הדיגיטלית ב-ECI טלקום

ראיון עם אירית טויטו, סמנכ"לית בכירה וחברת הנהלה ב-ECI, שמובילה שורה של מהלכים שמטרתם להתאים את החברה לעידן הדיגיטלי ולדור 5 בתשתיות הטלקום - אחת מפעילויות הליבה שלה

אירית טויטו, סמנכ"לית בכירה וחברת הנהלה ב-ECI טלקום. צילום: שלמה שוהם צילום

בחודש מרץ השנה מונתה אירית טויטו לסמנכ"לית בכירה וחברת הנהלה ב-ECI טלקום. היא החליפה את בועז ירדני הוותיק. מאז שנכנסה לתפקיד, היא מובילה את קבוצת הטכנולוגיות הגלובלית של החברה, שאחראית על חדשנות, מו"פ ופיתוח המוצרים שלה בכללותם, ובפרט מוצרי הדור החמישי, המהווים מנוע הצמיחה העיקרי שלה.

טויטו מביאה אתה ניסיון עשיר בתחומי הטלקום והטכנולוגיה, בעיקר ברמה הגלובלית. זוהי התקופה השנייה שלה ב-ECI, לאחר שעזבה אותה לפני 20 שנים. היא החלה לעבוד בחברה, בגלגול הראשון, מיד לאחר שחרורה מצה"ל וסיום לימודיה, שאותם עשתה במסגרת הצבא.

בראיון לאנשים ומחשבים היא מספרת על המשימות של האגף שהיא עומדת בראשו, שעיקרן הובלת פיתוח מוצרי הדור החמישי והטרנספורמציה הדיגיטלית שהיא עוברת, וכן מיצוב מחדש והעצמת מחלקת ה-IT בכל תחומי הפעילות של החברה.

התפקיד הנוכחי הוא בעצם סגירת מעגל עבורך. ספרי קצת על הקריירה שלך מאז שהתחלת לעבוד ב-ECI.
"אכן, סגירת מעגל. ECI הייתה מקום העבודה הראשון שלי, לאחר שהשתחררתי מצה"ל, שם שירתי בממר"ם וגם למדתי. התפקיד הראשון שלי בחברה היה מהנדסת תוכנה ורכזת צוותים.

ב-1998 התקדמתי ועברתי לקומברס, שהייתה אז בשיא ימי הזוהר שלה. שם חיזקתי את הניסיון שלי בניהול גלובלי של מערכות טכנולוגיות. אחרי קומברס עברתי לאמדוקס, שבה הייתי אחראית על מוצרי ניהול לקוחות, CRM וחוויית לקוח. כעבור חמש שנים שם התחלתי לעבוד בפיליפס מדיקל ונחשפתי לעולם הבריאות המרתק. בסוף השנה שעברה נוצרה הזדמנות וחזרתי ל-ECI בתפקיד הנוכחי, שאליו מוניתי בחודש מרץ. זהו תפקיד מרתק וכמו תפקידים אחרים שביצעתי, גם הוא מאופיין בגלובליות".

מה הביא אותך לחזור ל-ECI?
"עולם הטלקום עובר שינויים ומהפכות, והדרישה לתשתיות תקשורת יציבות הולכת וגוברת. אגב, לא רק ממפעילי תקשורת, שהם הלקוחות המסורתיים של ECI. מחצית מהלקוחות החדשים שלנו הם בכלל לא מעולם זה, אלא, למשל, ארגוני ביטחון, מוסדות אקדמיים שרוצים להקים רשתות תקשורת לצרכי מחקר, חברות גז, חשמל, רכבות ועוד.

מצאתי חברה שונה לחלוטין ממה שהייתה כשעזבתי. היא גדלה כל הזמן בכוח האדם – בשנים האחרונות ECI גייסה 100 עובדים בכל שנה. לצד זאת, צמצום משמעותית את עזיבת העובדים בישראל, שנבעה מאירועים שונים שקרו בהיסטוריה של החברה".

מהו האגף שאת עומדת בראשו ועל מה הוא אחראי?
"אני אחראית על כ-900 מהנדסים, כ-50% מהם בארץ. האגף מורכב ממספר גופי משנה: גוף הפיתוח הגלובלי, שבו עובדים כ-730 מהנדסים, גוף ה-IT וה- Dev Ops, וקבוצת תמיכת לקוחות מומחים (Tear 3). קבוצת הפיתוח כוללת יחידות פיתוח חומרה ותוכנה למוצרי התמסורת האופטית, ומוצרי תמסורת פאקט (Packet & optical transport systems). בנוסף, מפותחים יישומי ניהול SDN/NFV ופתרון אבטחת סייבר".

כיצד אתם משתלבים במהפכת דור 5?
"דור 5 מספק הזדמנות ליצירת פורטפוליו מתקדם של יכולות. אנחנו עוסקים בזה קרוב לשנתיים, כי יש לנו את התשתית הבסיסית שעליה צריכים המפעילים לבנות את המערכות שלהם. זה כמו כביש – בלעדיו, המכוניות לא יכולות לנוע".

מי המתחרים שלכם?
"השוק הזה די מצומצם בגלל המורכבות שלו, והמתחרים הגדולים שלנו הם סיינה, סיסקו במקומות מסוימים ו-וואווי הסינית, שמאתגרת את כל העולם".

כיצד ה-IT משתלב באתגרים הללו?
"מחלקת ה-IT, שבראשה עומד אורי אסיאס, שמדווח לי, מובילה תהליך מורכב של טרנספורמציה דיגיטלית, שיהפוך את המחלקה לאקטיבית ומעורבת יותר בסיוע למימוש האסטרטגיה של החברה".

אילו יעדים אמורה הטרנספורמציה להשיג?
"ראשית, מטרתה היא לסייע באיתור ובפילוח לקוחות חדשים ושותפים עסקיים בדרגת Tear 1. בנוסף, מתקיימת עבודה צמודה כדי לסייע להמשך צמיחת החברה, העצמת חוויית הלקוחות, העובדים והשותפים של ECI, וחדשנות טכנולוגית פנימית.

למשל, אנחנו מצויים בתהליך מואץ של מעבר של השירותים השונים שלנו לענן, שיהיה גם ציבורי. טרם בחרנו בפלטפורמה, ואני מניחה שתהיה יותר מאחת. הענן ישתלב בתפיסת האג'ייל בפיתוח ויספק חיבור חזק יותר לאקו-סיסטם שלנו.

הטרנספורמציה תשפיע על כל הפעילות של ECI, למשל בתחום הפיננסי, בתחום השירותים, שיהיו מבוססי ביג דטה, הרבה מאוד אנליטיקה ועוד".

איך מטמיעים את השינויים הארגוניים בחברה גלובלית כמו שלכם?
"אני קודם כל אוהבת אנשים והתפיסה שלי אומרת שככל שהצוותים יותר מגוונים, יש לך יכולת ראייה טובה יותר ואתה מייצר יותר מודעות".

ובכל זאת, אתם חברה גלובלית, שממוקמת בתרבויות שונות ובשפות שונות.
"כמובן שזה לא דבר שקורה מאליו. צריך לעבוד עליו. בשלב הראשון מייצרים תחושת שותפות והזדהות עם המטרות שאליהן אנחנו רוצים להגיע ביחד. כאשר מבינים ומתחילים ליישם את זה, מרגישים את ההזדהות שלהם. יש לנו אנשים ברמה גבוהה בכמה מקומות בעולם, כולל בהודו, והם מחויבים לחדשנות. בראשם עומדים הצוותים הישראליים".

איפה ההנהלה בסיפור הזה?
"ההנהלה, שאני חלק ממנה, מבינה את הצורך הזה ומקצה לכך את המשאבים המתאימים. התכנית היא שבתוך שלוש שנים כבר נהיה בעיצומה של הטרנספורמציה הדיגיטלית הכלל ארגונית. זה חלק מ-ECI החדשה, שמבינה שכדי לשרוד היא חייבת להתחדש ולהיות מוכנה לאתגרי הדור החמישי, שכאמור, הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלנו בשנים הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים