אמזון, מאחורייך: גוגל השיקה פורטל קניות אונליין

פלטפורמת הקניות החדשה Google Shopping תמכור רק לתושבי ארה"ב, ולמעשה ענקית הטכנולוגיה לא תציע בה סחורה ישירות - היא רק תייצר המלצות למשתמשים על סמך היסטוריית החיפוש שלהם, ותגבה את הרכישות ב"ערבות של גוגל", שתבטיח החזר כספי במקרה של הפרת תנאי המכירה

לא עוד כברירת מחדל בלעדית. מנוע החיפוש של גוגל. צילום: BigStock

לפני מספר חודשים אישרה גוגל כי היא מתכננת למזג את השירותים שלה 'שופינג' – המספק דרך לחפש מוצרים מחנויות רבות במקום אחד – ו'אקספרס' – שהוא חנות משולבת של מספר קמעונאים – ולהפוך אותם לשירות קניות חדש בשם Google Shopping. כעת היא משיקה פורטל אונליין תחת המיתוג הזה, על אף שהיישום לניידים עדיין נושא את השם הישן אקספרס.

לאורך העשור האחרון נוצר הרושם שענקית החיפוש פשוט הניחה לאמזון לשלוט אבסולוטית בתחום המסחר האלקטרוני, אבל כעת נראה שבהתחשב בגודל השוק העצום, ואולי גם בכך שאמזון מתפשטת הלאה לאפיקים רבים אחרים, גוגל נכנסת לתחרות ישירה מול החברה מסיאטל עם הפיתוח החדש שלה – פלטפורמת קניות אונליין חדשה, שעתידה להיות זמינה לאנשים בארצות הברית בלבד, לפחות כהתחלה.

פורבס דיווח כי השירות הוכרז לראשונה במאי, אך נבדק עד כה רק במספר מקומות בודדים, כולל צרפת.

קניות אונליין. אילוסטרציה: BigStock

קניות אונליין. אילוסטרציה: BigStock

הצעות של קמעונאים המותאמות לחיפושים של משתמשי גוגל

על פי הדיווחים, פלטפורמת הקניות החדשה Google Shopping לא תכלול עם זאת היצע בדמות מלאי משל גוגל או משלוחים. הפורטל המדובר עומד לשלוח למשתמשיו המלצות מותאמות להם ולצורכיהם, בהתאם להיסטוריית החיפושים שלהם דרך המנוע של הענקית, וקונים יצטרכו להיכנס אליו באמצעות חשבון גוגל שלהם, בכדי לקבל את ההמלצות הללו.

אם משתמש ירצה לקנות מוצר של גוגל, כמו למשל הרמקול החכם שלה, Google Home, הוא יכול להשלים את הרכישה מחנות החברה. 

הרוב המכריע של המוכרים דרך האתר החדש של גוגל הם למעשה אותם הקמעונאים שמציעים את מרכולתם ב-eBay או ברקוּטן, כך על פי אתר החדשות אנדרואיד פוליס. אבל במיזם יש לגוגל גםם שותפות רציניות – רשתות הכלבו האמריקניות הענקיות טארגט וקוסטקו לוקחות חלק משמעותי בפרויקט. כמה חנויות ענקיות אחרות, כאלו המתמקדות בהיצע של סחורה בתחומים מסוימים, כמו בסט-ביי המתמחה באלקטרוניקה וטכנולוגיה, או אדורמה, שמספקת ציוד צילום ואביזרים נלווים, עדיין לא החליטו אם לקחת חלק ביוזמה.

בנוסף כדאי לדעת שהחברה הציגה גם תכונה בשם 'אחריות של גוגל', שבאמצעותה יקבלו משתמשים החזר של 100% אם קמעונאי לא יספק את הסחורה הנדרשת בהתאם לתכנית ולהבטחותיו ללקוחות.

עם השקתו השירות אינו קרוב בכלל לאמזון, לא בגודל ולא בהיקף, ובכל זאת התקשורת מתייחסת אל החידוש כאל תחרות ישירה של גוגל מול ענקית המסחר האלקטרוני אמזון. אין כל ספק כי ה"מוצר" החדש הזה של גוגל נראה מעניין וכזה שיכול לאתגר את אמזון בשלב מסוים בעתיד. עם זאת, נכון לעכשיו, לא סביר להניח שתהיה לו דריסת רגל משמעותית בתחום, או שינגוס נתח אמיתי ומורגש מעסקי אמזון העצומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים