מד-1 תקים בישראל תשתית מקומית עם יישומי ענן של מיקרוסופט

לראשונה, מד-1 תטמיע בישראל יישומי הרחבה של פלטפורמת הענן, שיאפשרו מעתה לגופי ממשלה וגופים עסקיים להרחיב את הפעילות שלהם בענן שנמצא בישראל

רוני שדה, מנכ"ל MedOne. צילום: פיני סילוק, פיין ארט

חברת מיקרוסופט חתמה השבוע על הסכם אסטרטגי עם חברת אירוח התשתיות הגדולה מד-1, במסגרתו תוכל מד-1 לאפשר ללקוחותיה, לראשונה, להשתמש ביישומי הענן של מיקרוסופט Azure על תשתיות שנמצאות בישראל, ולא בגיאוגרפיות אחרות, כפי שזה קיים כיום אצל כל ספקיות הענן הגדולות.

מד-1 תקים תשתית מקומית של Azure, שתאפשר לגופים וחברות ישראליות, שמסיבות עסקיות או רגולטריות לא יכלו לנצל את כל היכולות הקיימות בענן של מיקרוסופט.

אסף יעקבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

אסף יעקבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

אסף יעקבי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מיקרוסופט ישראל, מסביר כי "ה-STACK הוא הרחבה של Azure למרכז הנתונים של הלקוח, יש בו ממשקים זהים וחלקים משירותי הפיתוח של אזור, והוא מאפשר לצרוך שירותים בתוך תחומי מדינת ישראל במודל צריכה Saas".

אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-MedOne. צילום: ניב קנטור

אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-MedOne. צילום: ניב קנטור

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק של מד-1, אמר כי "ארגונים יוכלו לקבל החלטות טכנולוגיות על בסיס דרישות עסקיות בצורה קלה יותר". לדבריו, התוסף הזה מצטרף ליתר השירותים שמד-1 מספקת לארגונים, והכל בפלטפורמה אחת, שהיא למעשה חלק בלתי נפרד מהענן ההיברידי, שהוא הדבר החם ביותר כיום בתחום שירותי הענן. 

רוני שדה, מנכ"ל MedOne: "אנחנו גאים להיות החלוצים, שמביאים לישראל את הטכנולוגיות המתקמדות בעולם לטובת השוק הארגוני והציבורי בישראל"

אין זו הפעם הראשונה שמד-1 מייצרת מהלך בשוק הישראלי שמאפשר לחברות להתחבר לפלטפורמות ענן בינלאומיות דרך תשתיות שהוקמו בישראל. המהלך הקודם נעשה לפני ארבע שנים כאשר מד-1 הביאה לישראל את שירותי הענן של תאגיד הטלקום NTT, ובכך איפשרה לארגונים רבים לצרוך שירותי ענן ציבוריים תוך עמידה ברגולציה ודרישות עסקיות אחרות. ההערכה היא שבעתיד הרחוק יישומי הענן של מיקרוסופט יהיו חלופה אפשרית לשירותי NTT.

שיתוף הפעולה בין MedOne לבין מיקרוסופט מרחיב בישראל את המגמה העולמית בתחום תשתיות המחשוב, המעודדת אימוץ מודל של ענן היברידי, המשלב בין יתרונות הענן הפרטי והענן הציבורי.

ההכרזה הזו אמורה לאתגר את משרדי הממשלה וגופים רבים בישראל, שעד כה לא יכלו לנצל את מלוא היכולות של הענן המיקרוסופטי, והציפייה היא שמעתה הממשלה תאיץ את ההכנות לקראת המעבר לענן מלא, תוך עמידה בכללי הרגולציה, וכנ"ל גם לגבי ארגונים עסקיים כמו בנקים וגופים רגישים אחרים.

עם זאת, במיקרוסופט מבקשים להדגיש כי המהלך אינו מבשר על החלטה רחבה יותר של הענקית להקים ענן בישראל, כשם שיתר המתחרות שלה לא עושות וגם לא רומזות שהן מתכננות לעשות.

הענן של מיקרוסופט מפוזר על פני 71 מדינות ברחבי העולם, ומסיבות אסטרטגיות וכלכליות החברה עדיין לא הגיעה למסקנה שהגיע הזמן להקים ענן גם בישראל, שנחשבת במשך שנים "מדינת מיקרוסופט" במיוחד במגזר הממשלתי ציבורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים