לבנות בניינים על הקרקע – וה-IT בענן

Versatile Natures מיישמת פתרון IoT על תשתית AWS לייעול תהליכי הבנייה

Versatile Natures.

"אני באה ממשפחת בנאים: אבי קבלן ואחי מנהל פרויקטים. מגיל צעיר 'נשמתי' את עולם הבנייה. אך המניע המרכזי שדחף אותנו להיכנס לתחום, הוא אופיו השמרני של ענף הבנייה – שטרם עבר טרנספורמציה דיגיטלית", כך אמרה מירב אורן, מייסדת משותפת של הסטארט-אפ Versatile Natures.

שוק הבנייה (Construction) הוא אחד מהשווקים הגדולים בעולם שנמצא בצמיחה מהירה. אורן מספרת לאנשים ומחשבים על אתגרי השוק, על הפתרון שפיתחה החברה לייעול תהליכים באתרי בנייה ועל שירותי הענן של AWS – המהווים תשתית לפתרון.

Versatile, אמרה "נוסדה ב-2016 על ידי שלושה: דני הרמן, ברק כהן ואני, שמשמשת כמנכ"לית החברה. מחקר של מקינזי מעלה כי הפריון בענף הבנייה הוא מהנמוכים בהשוואה לענפים אחרים ואף ירד ב-5% בעשרים השנים האחרונות. על פי המחקר, כ-20% מהפרויקטים אינם מסתיימים במועד המתוכנן וב-80% מהם יש חריגות תקציביות. במקביל, הביקוש למבנים גדל בקצב מואץ – לאור צמיחת הכלכלה במדינות רבות והנהירה של אוכלוסיות לערים הגדולות. שוק הבנייה משווע לפתרונות דיגיטליים שיאפשרו ייעול ומתן מענה לביקוש הגדל ברחבי העולם למבנים משרדיים, שטחי מסחר, דירות פרטיות, מבני ציבור ועוד".

מירב אורן, מייסדת משותפת של הסטארט-אפ Versatile Natures. צילום: יח"צ

מירב אורן, מייסדת משותפת של הסטארט-אפ Versatile Natures. צילום: יח"צ

על פי מקינזי, ציינה אורן, "היקפו של שוק הבנייה נאמד ב-10 טריליון דולרים לשנה והתייעלות באמצעות פתרונות דיגיטליים עשויה להגדיל את השוק ב-1.6 טריליון דולרים. זו הסיבה שהחלטנו להיכנס לשוק מבטיח זה ולפתח פתרון, שיעזור למנהלים בשטח לקבל החלטות בזמן אמת".

"התפישה שפיתחנו", פירטה אורן, "מתייחסת לאתר הבנייה כאל רצפת ייצור לכל דבר, שניתן לאסוף ממנה מגוון רחב של נתונים, להפיק מהם תובנות והמלצות לפעולה שנותנות יכולות שליטה למנהלים בשטח. פיתחנו פתרון IoT משולב חומרה/תוכנה, המבוסס תשתית הענן של AWS. הוא אוסף נתונים מהשטח באמצעות חיישנים ומעבד אותם בענן בזמן אמת, תוך שימוש במודלים של ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה. האנקול (וו, קרס) החכם שמכיל את החיישנים מולבש בתוך כמה שניות על אנקול המנוף (העגורן) – שהוא כלי העבודה המרכזי שדרכו עוברים 70% עד 80% מהחומרים והכלים באתר – ועל כן מאפשר זיהוי ולמידה מהירה של המצב בשטח. התקשורת עם אנשי השטח מתבצעת דרך מערכות שבשימוש יום יומי תוך אינטראקציה עם מערכות, דוגמת ERP, ניהול פרויקטים, מערכות BIM לניהול בנייה".

"בראשית דרכנו", אמרה אורן, "בחרנו ב-AWS כספקית הבלעדית של שירותי הענן הנדרשים לכל מחזור החיים של הפתרון. הבחירה נבעה מהעושר הטכנולוגי, היציבות ויכולת ההתמודדות עם נפחי מידע וקצבי עיבוד נתונים מהירים. אלה אפשרו לנו להתמקד באתגרים הטכנולוגים היחודיים לחברה – עם חסכון עצום במשאבים, שבדרך כלל מופנים לבניית תשתיות ענן כלליות".

"בין השירותים שבהם אנו עושים שימוש", ציינה, " Amazon IoT ו-Amazon Kinesis , שמאפשרים איסוף נתונים ממכשירי קצה בשטח; Amazon SageMaker לבנייה מהירה של מודלים ללמידת מכונה; Amazon lambda , שמאפשרת התמקדות בפיתוח הלוגיקה העסקית של החברה. בין הטכנולוגיות הנוספות: RDS, EC2, Athena, SQS, S3".

"בישראל", סיכמה אורן, "אנחנו עובדים בלעדית עם חברת תדהר בנייה שמלווה אותנו מיומנו הראשון. אנו מתמקדים כיום בשוק האמריקאי, ופתחנו לצורך זה משרד בסן פרנסיסקו. אנו עובדים כיום עם כמה קבלנים, מהגדולים ביותר בשוק האמריקאי, כמו טרנר – המדורגת שלישית בארה"ב, במסגרת תוכנית השקה אקסקלוסיבית. לאחר מכן, אנו מתכננים לפרוס את הפתרון במאות אתרים ברחבי ארה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים