"אנו רק בתחילת ההתפתחות של הענן, המקבילה למיינפריים במחשוב"

"הדטה סנטר מוחלף בעננים, הציבורי והפרטי; המעבר לענן הוא מהפכה בלתי צפויה שקרתה", אמר יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד-בינת

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

"אנו בעיצומה של מהפכה דיגיטלית, שאחד מהמרכיבים החשובים בה הוא העננים. הדטה סנטר מוחלף בעננים, הציבורי ופרטי. המעבר לענן הוא מהפכה בלתי צפויה שקרתה. אנו רק בתחילת ההתפתחות של הענן, המקבילה של המיינפריים. אחד הדברים המדהימים בענן, הוא שמי שהמציא ודחף אותו – הוא מוכר ספרים, אמזון. כל החברות והמומחים המובילים, ביניהם יבמ, דיגיטל ואחרים, לא גילו את הענן – זה לקח להם זמן. כל כוחות השוק התעוררו אחרי שאמזון כבר פעלה בשטח, ובהצלחה", אמר יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד-בינת.

זיסאפל דיבר בפתח המליאה המרכזית של Bynet Expo, האירוע השנתי של בינת תקשורת מחשבים. האירוע התקיים היום (ד') בביתן 2 בגני התערוכה, זו השנה ה-16 ברציפות, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים ובהנחיית העיתונאי דרור גלוברמן.

במעבר לענן, אמר זיסאפל, "יש משהו מוזר. ארגונים בוחרים את פתרונותיהם על בסיס מחיר, ביצועים, אבטחה ושירותים חדשים שמניבים יתרון תחרותי. כעת, מגיע הענן והוא לא יותר זול, לא מניב יותר ביצועים או אבטחה, ונכון לעכשיו – הענן עדיין לא מספק שירותים חדשים".

"בכל זאת, כולם רצים לענן", ציין זיסאפל, "זאת כי הוא נותן לנו יכולת לאספקת שירותים מיידית, הוא מאפשר לגדול בלחיצת כפתור, הענן מתקבל מ-One Stop Shop. כולם עוברים לענן: חברות סטארט-אפ הולכות לענן מיומן הראשון, כי הן מתחברות לרשת ומתחילות לעבוד מיד. ארגוני SMB עוברים לענן כי ספק אחד מספק את מירב השירותים. ארגוני אנטרפרייז עוברים לענן בגלל מודל של תמחור שירותי המחשוב לפי צריכה".

"המהפכה הדיגיטלית מונעת על ידי ההיי-טק"

לדברי זיסאפל, "חלק מהארגונים חושבים על ענן פרטי, כי הענן הציבורי לא נוח להם. יש אפשרות לעבור דרך הדטה סנטר, למרות שלא מתייחסים אליו כענן – אף שהוא מספק כמה יכולות דומות. בדטה סנטר ניתן לקחת כל מיני דברים בצורה כמו-עננית. ניתן לבחור מהחבילה דמויית הענן כמה שירותים: NOC (תפעול הרשת סביב השעון), גיבוי, התאוששות מאסון, 'סייבר דום', קונטנט סנטר ורישות".

המהפכה הדיגיטלית, הסביר זיסאפל, "מונעת על ידי ההיי-טק. היא מייתרת כוח אדם מחד – ומנגד, יוצרת דרישה לכוח אדם במגוון מיומנויות, חלקן חדשות". לדבריו, "בשל המחסור בכוח אדם מקצועי לתחום, אנו עוסקים בהסבה ובהכשרת כוח אדם, עוד בטרם החלה המהפכה". הוא ציין כמה מהיוזמות של הקבוצה: מיזם "שלוש לחמש'', שבא לפתור את הבעיה של הכשל בבגרות במתמטיקה, "הגענו כבר ל-14 אלף תלמידים". מיזם נוסף, ציין, הוא "אופקים להיי-טק'', הכשרת מהנדסים בעלי יכולות כלכליות נמוכות, "הגענו ל-15 אלף מהנדסים שלהם נתנו כלים". שני מיזמים נוספים, ציין הם "45+", להכשרת עולים, וגל-גולני, הכשרה למהנדסים.

"יש להכשיר אותם ולתת להם תשתיות", הסביר זיסאפל, "לכן, תרמנו לטכניון, לטובת הגדלת מספר החוקרים והמדענים, שיכשירו את המהנדסים שהענף זקוק להם. אנו נמצאים בעיצומו של מימוש חזון פורץ דרך, של הכשרה ותעסוקה בפריפריה. אנו רוצים שההכשרה תיעשה בפריפריה, שההעסקה שלהם תהיה בפריפריה. נעשה זאת כך שהם יהיו אלה שיקימו היי-טק בפריפריה. המהנדסים שעברו את ההכשרה יקימו סטארט-אפים, וימשכו אליהם עוד אנשים. בדרך זו נהפוך הגירה שלילית – לחיובית".

הוא ציין כי "לקחנו את ערד, פתחנו שם שלוחה של האוניברסיטה הפתוחה ללימודי סייבר. יש כבר קרוב לארבעים סטודנטים. כשהם יסיימו – נעסיק אותם כמרכז מו"פ ונקים עימם חברות סטארט-אפ. ניתן לשכפל ולהקים מערך שכזה זה בכל עיר בפריפריה – מה שנדרש הוא עיר בת מינימום 50 אלף תושבים, עם כיתה-שתי כיתות בשנה".

"יוזמות אלו מהוות פוטנציאל להגדלה של 25% בהיקף המהנדסים המסיימים מדי שנה את לימודיהם", סיכם זיסאפל את דבריו, "כרטיס הביקור שלנו הוא 40 שנה של חדשנות. את זה לא ניתן היה להקים בכל מקום אחר – חוץ מישראל. אתם, הלקוחות והשותפים, חלק מהעניין הזה, ואנו נמשיך בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים