בקרוב בישראל: קורא ספרים אלקטרוני בעברית

הקורא, שיושק על ידי סטימצקי וניופאן, יצויד בזיכרון פנימי של 1.2 ג'יגה-בייט, עם אפשרות הרחבה עד 32 ג'יגה-בייט ● עדיין לא נחשפה זהותה של יצרנית המכשיר, שיוכל להכיל אלפי כותרים ● צביקה שיינפלד, סמנכ"ל השיווק של ניופאן: "להערכתנו, אנו נמצאים לפני מהפכה בתרבות הקריאה בישראל"

בשבועות הקרובים יושק בישראל על ידי סטימצקי וניופאן קורא הספרים האלקטרוני הראשון שתומך בעברית. הקורא האלקטרוני – שעדיין לא נחשף מאיזו תוצרת הוא – יצויד במסך מגע בגודל 6 אינץ', עם זיכרון פנימי בגודל 1.2 ג'יגה-בייט. בנוסף, הוא יכלול אפשרות הרחבה בכרטיס זיכרון של עד 32 ג'יגה-בייט.

כמות הזיכרון הגדולה תאפשר הורדה של אלפי כותרים למכשיר. הורדת התכנים תתאפשר באמצעות Wi-Fi או בחיבור USB למחשב. הספרים הדיגיטליים יאובטחו ויוצפנו על ידי חברת NDS. עוד יאפשר הקורא שמיעת מוזיקה ושמיעת ספרים מוקלטים (Audio Book) בפורמט MP3. בנוסף, הוא יאפשר גם הגדלה והקטנה של הפונטים וקריאת קבצים אישיים בפורמט PDF. כמו כן, הקורא מאפשר השארת סימניה במקום שבו הופסקה הקריאה, כתיבת הערות בגוף הטקסט, דפדוף קל ונגיש לכל הספרים שהורדו ולכל ראשי הפרקים של כל ספר.

עד כה הצטרפו למיזם הקורא האלקטרוני הוצאות הספרים כתר, עם עובד, ידיעות ספרים, אחוזת בית, בבל, קשת (רם אורן), עליית הגג, מטר, פן, גרף, אסטרולוג, סימנים, וטל מאי. לדברי צביקה שיינפלד, סמנכ"ל השיווק של ניופאן, "הוצאות ספרים נוספות נמצאות במו"מ על מנת לבחון את השתתפותן במיזם. להערכתנו, אנו נמצאים לפני מהפכה בתרבות הקריאה בישראל". לדבריו, בימים אלה החלה השקה פנימית של הקורא בקרב עובדי החברות השותפות למיזם, ובהמשך תורחב המכירה לכלל הציבור.

הקורא האלקטרוני משתמש בטכנולוגיית e-Ink (דיו אלקטרונית) ללא תאורה אחורית, אשר אינה מעייפת את העיניים ומדמה חוויית קריאה של ספר מודפס. טכנולוגיה זו מאפשרת צריכת חשמל נמוכה, שמאפשרת לקורא האלקטרוני להחזיק עד 10 שעות ללא טעינה. כמו כן, בניגוד למחשבים ניידים וטלפונים סלולריים, הקורא אינו מתחמם בזמן השימוש.

אורלי פינקלמן, סמנכ"לית השיווק של סטימצקי, אמרה, כי התגובות הראשונות מבטיחות. "זו אכן חוויית קריאה אחרת לחלוטין, ואנשים מאוד מתרגשים מהאפשרות להיות חלוצי המשתמשים במכשיר. כרשת המחויבת לתרבות בישראל, סטימצקי מצפה לראות את כל הוצאות הספרים חותמות על הסכמים, שיאפשרו לקוראים ליהנות מספריהן גם באמצעות הקורא האלקטרוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים