פורד חנכה מרכז מחקר וחדשנות ראשון בישראל

המרכז החדש בתל אביב יתמקד באיתור טכנולוגיות ושותפים בתחומי הקישוריות, חיישנים, ניטור פנים הרכב והגנת סייבר ● ביל פורד, יו״ר החברה: "באמצעות המרכז נוכל לאפשר ליזמים צעירים בתחום שהתקשו להגיע ולפנות אלינו, לעשות זאת"

12/06/2019 14:09
האם טכנולוגיית החיישנים לרכב האוטונומי נגנבה מגוגל לטובת אובר? צילום אילוסטרציה: BigStock

פורד חנכה היום (ד'*) את מרכז המחקר והחדשנות שלה בישראל. המרכז החדש, הממוקם ברחוב השלושה בתל אביב,

המרכז החדש ישמש כחממת מחקר אשר מטרתה להרחיב את תחומי המחקר הגלובלי ואת צוותי ההנדסה המתקדמת של פורד. בנוסף, מרכז המחקר ישמש לתמיכה בתחומי הרכב והניידות של ענקית הרכבים על ידי איתור סטארט-אפים מקומיים וטכנולוגיות בתחומי הקישוריות, חיישנים, ניטור פנים הרכב והגנת סייבר.

כמו כן יכלול המרכז מעבדת רכב בכדי לתמוך במאמצי בדיקת הוכחות היתכנות ובעבודה בתחום הבינה המלאכותית, אשר תנוהל על-ידי צוות SAIPS, חברת הלמידה החישובית ופתרונות ראייה ממוחשבת, שפורד רכשה לפני כשלוש שנים.

עם חניכתו, מצטרף המרכז למרכזי המחקר הגלובליים של החברה באאכן, גרמניה, נאנג׳ינג, סין ובדירבורן שבארצות הברית".

המרכז נחנך על ידי ביל פורד, יו״ר החברה ובהשתתפות בכיריה, דייויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל, עמי אפלבאום, המדען הראשי, וכן בכירים מתעשיית הרכב המקומית ואורחים נוספים.

ביל פורד. יו"ר פורד. צילום: רלי כהן

ביל פורד. יו"ר פורד. צילום: רלי כהן קיבק 

"להנגיש את עצמנו ליזמים כך שיוכלו להיות שותפים שלנו"

לדברי פורד, "ענף הרכב משתנה במהירות ובעוד חמש שנים כל מה שלקחנו כמובן מאליו ישתנה. זה יהיה מסע מרתק אבל לא ניתן לעשות זאת לבד. נצטרך שותפויות, בעיקר עם סטארט-אפים, על מנת לעשות זאת בהצלחה. בישראל יש אקוסיסטם מרתק של יזמות, אולי בגלל הצבא, אולי בגלל ההיררכיה כאן. הרבה פעמים יזמים צעירים לא יודעים איך לפנות אלינו עם רעיונות, איך לגרום לנו להקשיב להם. באמצעות המרכז החדש אנו מקווים לפתור את העניין הזה ולהנגיש את עצמנו ליזמים כך שיוכלו להיות שותפים שלנו".

גי'ם אוסבקאוסי, מנהל הטכנולוגיות והמחקר הראשי בפורד. צילום: רלי כהן קיבק

גי'ם אוסבקאוסי, מנהל הטכנולוגיות והמחקר הראשי בפורד. צילום: רלי כהן קיבק

לדברי גי'ם אוסבקאוסי, מנהל הטכנולוגיות והמחקר הראשי בפורד, "מתוקף תפקידי אני אמון על החדשנות בפורד וחיפוש אחר רעיונות חדשים. ישראל מובילה בחדשנות וזה לא אותו הדבר לחוות את זה מקרוב".

לדבריו, "חשוב להבין כמה מהר הדברים משתנים. האקוסיסטם נע קדימה במהירות בתעשייה הזו. יש צורך להגיב לכך במהירות. חיפשנו מקורות שונים וחברות בישראל, איתרנו כמה חברות והציגו לפני מאות רעיונות וסטארט-אפים. אבל כעת, אני שמח לעשות צעד נוסף קדימה בהליך הזה, עם הקמת המרכז החדש".

אודי דנינו, מייסד ומנכ״ל SAIPS והמנהל הטכני של מרכז החדשנות של פורד בישראל. צילום: רלי כהן קיבק

"עדיין לא מעסיקים יועץ אתיקה"

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אודי דנינו, מייסד ומנכ״ל SAIPS אשר בבעלות פורד, ומי שמונה למנהל הטכני של המרכז החדש, כי "על פי פורד, התכנית של פורד שבשנת 2021 יהיו על הכביש הרכבים האוטונומים הראשונים בארצות הברית. בישראל זה ייקח זמן, ללא קשר לפורד. ענייני רגולציה".

על אף העיסוק הרב בסוגיות מוסריות העולות לגבי הרכב האוטונומי כמו למשל התמודדות הרכב האוטונומי במקרה של התפרצות קשישה או פעוט לכביש וצורך בהגדרת המערכת במי להימנע מלפגוע קודם מבין השניים, אמר דנינו כי הוא חושב ש"אנו עוד רחוקים מלהתעסק בשאלות הללו. אנו שואלים שאלות יותר בסיסיות כמו לגרום לרכב לסוע בצורה בטוחה מהירות טובה ובצורה בטוחה לנוסעים. השאלות הללו יגיעו בהמשך, אבל אנחנו עדיין לא מעסיקים יועץ אתיקה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חרמוני ישראל

    אני ממציא מקצועי עם קורות חיים .לאחרונה גמרתי מערכת במכונית חשמלית עם 3 סעיפים בולטים 1. טווח נסיעה לא מוגבל 2. ניווט עצמאי בטוח של המכונית 3. עלות רכב נמוכה דרמטית.

אירועים קרובים