ענקית הדפסות הצילומים שאטרפליי נרכשה ב-1.74 מיליארד דולר
הרוכשת - חברת ההון הפרטי אפולו גלובל מנג'מנט - קונה גם את שירות שיתוף התמונות המתחרה, סנאפפיש, ועתידה למזג את החברות החדשות שבבעלותה
חברת ההון הפרטי אפולו גלובל מנג'מנט הודיעה אתמול (ב') כי רכשה את שאטרפליי – ענקית אמריקנית הנחשבת כמובילה בתחום הפקות ספרי התמונות, כרטיסי הברכה, לוחות השנה והדפסות המזכרות מתצלומים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה.
אפולו תשלם 1.74 מיליארד דולר עבור החברה בת ה-20 מרדווד סיטי שבקליפורניה, ולפי הדיווחים גם תכסה חוב של כמיליארד דולרים שאטרפליי צברה.
סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמים המקורבים לעסקה עוד יום קודם להודעה הרשמית, ואלו טענו כי אפולו הגישה הצעה לא מוצהרת לחברה, שהייתה הגבוהה ביותר מבין הצעותיהן של חברות פרטיות אחרות שהיו מעוניינות לרכוש את Shutterfly.
ריאן או'הרה, לשעבר מנכ"ל בחברת הנדל"ן Move Inc, יהפוך למנכ"ל החדש של שאטרפליי.
תחום משתנה ותחרות גדולה גררו הפסדים ומכירה
שאטרפליי עמדה, לפי הדיווחים בתקשורת, בפני זמנים קשים יותר ויותר בגלל התחרות הגוברת בתחומה, וכן מכיוון שיותר אנשים בחרו לשתף את תמונותיהם במדיה החברתית, כמו פייסבוק או אינסטגרם, במקום להפוך אותן למוצר פיזי. הדברים הללו הם שאילצו את הענקית להציע עצמה למכירה לפני מספר חודשים.
לפי בלומברג, הרוכשת מתכננת למזג את שאטרפליי עם חברה מתחרה שלה – סנאפפיש – שבעליה יהפכו לבעלי מניות המיעוט בעסק המשולב, כך לדברי אפולו.
"שאטרפליי טיפחה קשר עמוק עם הלקוחות", אמר דייוויד סמבור, שותף בכיר באפולו, בהצהרה לתקשורת. סמבור אמר שבתקופה שבה מיליארדי תמונות מצולמות מדי יום, שאטרפליי היא החלוצה שהובילה את תחום הפיכת מוצרי הציום לאישיים.
תגובות
(0)