"יש לנתק את שרשרת הצמיחה-סיבוכיות-אי צמיחה"

"הסיבוכיות 'הורגת' את הצמיחה ולכן האתגר הוא להרחיב את ה-IT, בלא שתצטרף אליו סיבוכיות", אמר בן סמו, מנהל מכירות אזורי בנוטניקס

בן סמו, מנהל מכירות בכיר לאזור אגן הים התיכון בנוטניקס. צילום: יח"צ

"בבואנו להגדיל את מערך המחשוב הארגוני, כי הארגון צמח עסקית, אחד מתוצרי הלוואי הוא סיבוכיות. אלא שהסיבוכיות 'הורגת' את הצמיחה ולכן האתגר הוא להרחיב את ה-IT, בלא שתצטרף אליו סיבוכיות", כך אמר בן סמו, מנהל מכירות אזורי בנוטניקס.

סמו דיבר בפתח יום עיון שערך הסניף הישראלי של החברה, היום (ג') במלון NYX בהרצליה, בהשתתפות כמאה אנשי מכירות ופריסייל. הכנס נערך בשיתוף C DATA. 

לדבריו, "מנמ"רים כיום מתמודדים עם אתגר המורכבות של תשתיות ה-IT, אתגר קשה מבעבר. מערכי ה-IT הארגוניים נדרשים להגיב מהר יותר, ולעשות זאת בעלויות מופחתות. נדרשות דרכים חדשות לספק במהירות שירותי IT ויישומים עסקיים, תוך הורדת העלות בעלות כוללת, TCO". הוא ציין כי "תשתיות ה-IT המסורתיות בנויות משרתים, אחסון, וסביבה וירטואלית – שהם נפרדים, מה שההופך אותן לפחות גמישות ויותר יקרות. בנוסף, יש קושי בהיבט התפעולי וחסרה יכולת לתכנן מראש את השימוש העתידי במשאבים".

נוטניקס, אמר סמו, "מספקת תשתיות עם מודל צריכה אלסטי, כמו בענן ציבורי, עם יכולת גידול. כך, מתקבלים יתרונות הענן עם מערכות מאוחדות, בתשתית מרכזית מבוססת תפיסת 'מוגדר תוכנה', ובשילוב בינה מלאכותית ולימוד מכונה. אנשי ה-IT יכולים לעצב מחדש את התשתיות תוך הפחתת העלויות והמורכבות, ואספקת שירותי המחשוב בזריזות, במודל דמוי ענן ובאופן מודולרי".

נוטניקס, הוסיף סמו, "הוקמה לפני עשור, ולה כיום יותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים ויותר מ-300 בישראל, ביניהם טבע ונטפים". הוא תיאר את ההיסטוריה הטכנולוגית של החברה: בתחילה, אמר, "הפכנו את שכבת האחסון לאפליקציה, לטובת ביצועים גבוהים יותר, בזמנו זה היה מהפכני. לאחר מכן שינינו את העיצוב, כדי שהארגונים יוכלו לרוץ על כל פלטפורמה ועם כל היפר ויזור. בשלב הבא רצינו לפתור בעיות בדטה סנטר, של סביבות IT שונות ועומסי עבודה. הנחנו את הכל על אותם שרתים וכך ענינו לאתגרי הקיבולת והביצועים, עם פתרון אחד, קופסה אחת פשוטה". בדרך זו, הסביר סמו, "החזרנו לאנשי ה-IT את סופי השבוע שלהם, עם חווייה שונה ושדרוג בקליק אחד. הפכנו את השדרוגים לדבר פשוט, עם תשתיות שעברו תצורה מראש".

"יש לנו OEM עם HPE, דל ולנובו", אמר סמו, "אנו מספקים פתרון תוכנה ולא 'מעניין' אותנו איזו שכבת וירטואליזציה רצה מעלינו. אתגר נוסף שאנו נותנים לו מענה הוא שכיום הארגונים עובדים באופן מבוזר, במטה ובסניפים או בכמה דטה סנטרים. אנו מעניקים את היכולת לספק לעובדים את הנתונים בקצה, עם ניהול מרכזי, בלא אנשי IT בסניפים".

אתגר נוסף, ציין, "הוא הצורך בניראות. יצאנו עם אקרופוליס, ההייפר ויזור שלנו, ב-2015, וכיום הוא חלק מובנה מהפתרון. פיתחנו עוד יכולות השנה, דוגמת ERA, כלי המאפשר ל-DBA לנהל בסיסי נתונים, לבדוק את תקינותם בלא השבתה. הוספנו יכולות אוטומציה ותזמור, רכשנו את Frame לטובת עבודה ב-VDI, עם יכולות אבטחת מידע גם בענן, וכך יש לארגונים יכולת לקבל תחנות עבודה כשירות, Desktop as a Service". כיום, סיכם, "עם הענן שלנו ועם השותפות שלנו עם AWS, אנו מספקים שירותים מנוהלים מלאים, ברישוי מסורתי ובענן – על כל פלטפורמה. המוטו של החברה הוא D3: נתונים, עיצוב, אספקה".

 ניר הולנדר, המנכ"ל החדש של נוטניקס ישראל. צילום: פלי הנמר

ניר הולנדר, המנכ"ל החדש של נוטניקס ישראל. צילום: פלי הנמר

"לא נהפוך להיות ספק יהיר"

ניר הולנדר, מנהל פעילות נוטניקס ישראל, אמר כי "שוק ה-HCI, תשתיות המשולבות באופן עמוק, צפוי לגדול ב-400% בתוך שנה וחצי ולעמוד על 10 מיליארד דולרים. זאת, בעוד שווקי האחסון והווירטואליזציה, יקטנו. לפי גרטנר, נוטניקס אוחזת בנתח שוק של 51%". לדבריו, "אנו מספקים לארגונים שלוש שכבות מחשוב בערימה. שינינו את השיח, עם דטה סנטר מוגדר תוכנה ועם ערימת IT מלאה, עם מענה לעולמות ה-NAS, וירטואליזציה, מיקרו-סגמנטציה וקונטיינרים. גם כשאנחנו מוכרים חומרה היא אגנוסטית לחלוטין".

הולנדר סיכם באומרו כי "לא נהפוך להיות ספק יהיר שהלקוחות יחזרו אחריו. מטרתנו לבנות אקו סיסטם של שותפים במלוא מובן המילה ולייצר ללקוחות ערך. בשל הדרישה בשוק, בתוך שלושה חודשים נכפיל את מצבת כוח האדם שלנו. אנו מספקים ניראות למנהלי בסיסי נתונים ויכולת לפעול בעולם היברידי, עם סביבת מחשוב שאפשר לתפעל בצורה פשוטה, עם פתרון מוכלל ובלא נעילה על ידי ספקיות מחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים