"הענן – המענה לכאב הראש שבניהול עשרות מערכות IT"
"מחקרים מצביעים כי בקרב 83% מהארגונים, יש עשרות רבות של מערכות IT, בממוצע יותר מ-40 מערכות שונות; מנגד, מנמ''רים חווים גידול בעלויות הניהול, כאשר תקציביהם אינם גדלים בהתאמה, אם הם גדלים בכלל", אמרה קרול קרפנטר, סגנית נשיא לשיווק מוצרים ב-Google Cloud
"יש כמה נקודות המטרידות ומכאיבות למנמ"רים, אבל מעל כולם מתנוססת לה בעיית ניהול ה-IT. מחקרים מצביעים כי בקרב 83% מהארגונים, יש עשרות רבות של מערכות IT, בממוצע יותר מ-40 מערכות שונות. מנגד, מנמ"רים חווים גידול בעלויות הניהול, כאשר תקציביהם אינם גדלים בהתאמה, אם הם גדלים בכלל. הענן הוא המענה היחידי לפישוט המורכבות ולשיפור הניהול של כלל מערכות המחשוב הארגוניות", כך אמרה קרול קרפנטר, סגנית נשיא לשיווק מוצרים ב-Google Cloud.
קרפנטר הייתה דוברת המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הענן. הכנס, Google Cloud Summit 2019, אשר מתקיים זו השנה החמישית, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפים מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.
לדברי קרפנטר, "ניהול בענן קל יותר מניהול ה-IT ברישוי המסורתי. כאב ראש נוסף הוא מציאת כוח אדם מקצועי וכשרוני. כלל הארגונים בעולם מצויים במחסור של הון אנושי בתחומי הגירה לענן והניהול שלו, בינה מלאכותית ולימוד מכונה, וניתוח חכם ומעמיק (Analytics). הנקודה הכואבת השלישית של המנמ"רים היא הצורך באג'יליות עסקית. הם נדרשים שה-IT יביא לבניית קווים עסקיים חדשים, לשינוי מודלים קיימים, ולהנפקה מהירה יותר של שירותים מקוונים ואפליקציות.
צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין.
לפני שהגיעה לגוגל, שימשה קרפנטר כמנכ"לית Elastic Box, שפיתחה פלטפורמה לניהול סביבות מחשוב היברידיות, בענן ובחצר הלקוח. החברה נמכרה לפני שש שנים לחברת הטלקום CenturyLink. "הקדמנו את זמננו", אמרה, "אבל אני סוגרת מעגל, כי התשוקה שלי, לניהול פשוט של IT בענן – מתממשת כעת בגוגל. מערכות ה-IT הארגוניות נמצאות כיום במצב קשה, ריבוי מערכות, שינוע נתונים, אפליקציות ועומסי עבודה מהדטה סנטר לענן ובחזרה, קושי לתמרן בין ממשקים שונים, קושי לנהל ולאכוף מדיניויות שונות".
מקידוחי נפט ועד מרכולים מקוונים
הענן, אמרה קרפנטר, "עונה על שלושת האתגרים של המנמ"רים. הוא הדרך הנכונה, הבטוחה, ובעיקר היעילה, למימוש של הטרנספורמציה הדיגיטלית". כך, אמרה, "שלומברגר היא החברה הגדולה בעולם לשירותי שדות נפט, ולה יותר מ-125,000 עובדים ב-85 ארצות. היה להם קושי לקבל תמונת מצב כוללת של הקידוחים שלהם ברחבי העולם. הם בנו על גבי הענן שלנו פלטפורמת מאגר מידע אחת אחודה, וכך ניתן לנווט ולנתב את עבודות הקידוח בצורה טובה יותר. כך, OCADO, רשת מרכולים מקוונת, בנו על הענן שלנו את כל המשרד האחורי שלהם, עם כל הלוגיסטיקה הנדרשת. כיום הם כבר במצב בו הם מוכרים מוצרים ומזון למכולות אחרות – זו המשמעות העמוקה של טרנספורמציה דיגיטלית. הענן מאפשר לארגונים ליצור קווים עסקיים חדשים, שירותים חדשים וערוצי שותפים חדשים".
באחרונה, אמרה, "השקנו את הפלטפורמה ההיברידית Anthos. היא עוזרת לארגונים להאיץ את מסע הענן שלהם וליהנות מיתרונות הענן גם בסביבת הרישוי המסורתי. לרוב החברות יש אסטרטגיה מוצהרת לסביבה מרובת עננים ולעבודה בענן היברידי, אבל הפלטפורמה שלנו היא היחידה שכבר מאפשרת להשיג זאת בפועל. Anthos מאפשרת להריץ ולפרוש יישומים בכל מקום, בפשטות, בגמישות ובצורה מאובטחת, בענן וב'קרקע', על בסיס ההשקעה הקיימת שביצע הארגון. בקרוב היא גם תאפשר לנהל עומסי עבודה הפועלים בעננים אחרים, כגון AWS ו-Azure, ובכך תעניק לארגונים את החופש לפרוש את ה-IT על כל סביבת ענן שיבחרו, בלא הצורך ללמוד מחדש סביבות וממשקי API שונים".
שימור השקעות קיימות
אחד היתרונות המשמעותיים, ציינה קרפנטר, "הוא שאפשר לשמור על השקעות קודמות שהארגון כבר ביצע בתשתיות ה-IT ועדיין להריץ יישומים בכל מקום, בפשטות, בגמישות ובצורה מאובטחת. הפלטפורמה מאפשרת להריץ כל יישום רלוונטי, תוך אימוץ תקנים פתוחים ונגישים, בלא שינוי ועל בסיס ההשקעה הקיימת בחומרה או בענן הציבורי".
לשאלת אנשים ומחשבים על מתחרי גוגל בענן, השיבה קרפנטר כי "ישנם חמישה מאפיינים בענן שלנו המבדלים אותנו תחרותית: זה הענן הכי מאובטח, הבינה המלאכותית ולימוד מכונה עוברות לרוחב כל הפעילות שלנו, אנו מביאים ללקוחות הענן שירותים נוספים של גוגל, אנו מציעים ללקוחות ענן היברידי אמיתי. כך, בשל היות מערכי המחשוב בענן Serverless, הלקוח הארגוני יכול להתמקד בפיתוח וחדשנות, ולא בניהול ה-IT".
"השוק הישראלי", סיכמה קרפנטר, "הוא שוק דינמי, ורעב לקבל התועלות של ענן. תמהיל הלקוחות שלנו מורכב מארגונים מסורתיים ומחברות סטארט-אפ, שנולדו בענן ומכירות רק ענן. שני סוגי הלקוחות מקדמים אותנו טכנולוגית – לטובתם. הענן פה כדי להישאר ואנו ממשיכים לצמוח בהיקף הלקוחות שלנו, בעולם – וגם בישראל".
תגובות
(0)