מי יהיה המנכ"ל הבא של מיקרוסופט ישראל?

הידיעה על עזיבתה של שלי לנצמן את התפקיד ביולי הקרוב עוררה הדים בענף ובורסת השמות החלה לפעול ● מי נמצאים/ות בין המועמדים האפשריים להחליף אותה?

מיקרוסופט ישראל. צילום: BigStock

ההודעה על פרישתה של שלי לנצמן מתפקיד מנכ"לית מיקרוסופט ישראל פתחה הזדמנות למנהלים בכירים למלא את אחד התפקידים הנחשקים בענף. בדרך כלל, הבחירה של מועמדים לתפקידים מעין זה נעשים על ידי ועדת איתור, שאותה בוחר מטה החברה העולמית. השאלה היא האם ברדמונד יעדיפו למנות מועמד מתוך החברה, בדומה ללנצמן, שהיא אחת העובדות הוותיקות במיקרוסופט ישראל, או מועמד חיצוני – מה שקרה עם מינויו של דני ימין, המנכ"ל אותו היא החליפה, שהגיע ממלם צפון.

יצוין כי בניגוד לחברות אחרות, במיקרוסופט ישראל כיהנו במשך 33 שנות קיומה רק שלושה מנכ"לים – הראשון שבהם היה אריה סקופ, ואחריו באו ימין ולנצמן, כך שקשה ללמוד מניסיון העבר לגבי שיקולי הבחירה במנהל לסניף הישראלי.

שלי לנצמן, מנכ''לית מיקרוסופט ישראל. צילום: ניב קנטור

שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: ניב קנטור

מועמדת אפשרית מתוך החברה, אם וכאשר ועדת האיתור תחליט, היא שירה פאיאנס בירנבאום, המכהנת כיום כ-COO&CMO של מיקרוסופט ישראל. היא מונתה לתפקיד ב-2014, לאחר שעבדה בפרטנר, ובסך הכול יש מאחוריה קרוב ל-25 שנות ניסיון ניהולי. אם היא תיבחר, מיקרוסופט תיזכר כמי שמקפידה למנות נשים לתפקידי ניהול בכירים.

שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

מועמד פנימי נוסף, ששמו עלה היום (ג') בשיחות עם מקורות בענף, הוא רון שפרינצק, המכהן מזה שלוש שנים כסמנכ"ל חטיבת המגזר הארגוני במיקרוסופט ישראל. גם הוא ותיק בחברה: שפרינצק הצטרף אליה לפני 12 שנים, שבמהלכן מילא תפקידי ניהול בתחום המכירות.

רון שפרינצק, סמנכ"ל חטיבת המגזר העסקי במיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

רון שפרינצק, סמנכ"ל חטיבת המגזר העסקי במיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

שם אחר שהוזכר היום הוא זה של דני נוירברגר, שהיה מנכ"ל EMC ישראל, פרש מתפקידו לפני ארבע שנים וכיום עוסק ביזמות. לפני שמונה לתפקיד ב-EMC כיהן נוירברגר בתפקידי ניהול בכירים במיקרוסופט ישראל.

מועמד נוסף שהיה בעבר בכיר בחברה הוא עופר רחום, שפרש מתפקיד סמנכ"ל הלקוחות ושותפי האנטרפרייז לפני שלוש שנים, בין היתר על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם המנכ"לית הפורשת, לנצמן.

בורסת השמות כוללת מספר מועמדים אפשריים אחרים: שלומי קוארטלר, לשעבר מנכ"ל Dell ישראל, שפרש מהחברה לפני קצת יותר משנה; אילן נימני, לשעבר מ-CA, תדיראן טלקום ו-ורטיקה; נדב טוביאס, שהיה מנכ"ל נוטניקס ישראל ומי שהקים את הסניף הישראלי של החברה; ושי אוזון, שפרש בסוף מרץ האחרון מתפקיד מנכ"ל One1.

לצד שמות אלה מוזכרים מנכ"לים בכירים נוספים, שמכהנים כיום בתפקידם וישמחו מאוד אם יקבלו פניה מצוות האיתור של מיקרוסופט.

גורמים בענף העלו אפשרות אחרת – שלא ימונה מנכ"ל במקום לנצמן והסניף יוכפף ישירות להנהלה האירופית. מהלך זה, אם יבוצע, דומה למה שנעשה באורקל, ב-HP ובחברות אחרות. זו אינה בשורה טובה להיי-טק הישראלי, אבל מדובר במגמה שמתרחבת בקרב החברות הרב לאומיות, במטרה לצמצם הוצאות ולהתייעל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. mony

    he must be a yes man and willing to receive the right amount of money

אירועים קרובים