"אנחנו עדיין חיים במציאות בה רוב העסקים לא נמצאים בענן"

"או שהם פועלים בתוך מסגרת של ענן פרטי, שזה לא ממש ענן בעיני רבים; בכל מקרה המשמעות היא שחלק מהדברים שלהם נמצאים במצב היברידי", אמרה קרן שרר טייבר, סמנכ"לית ניהול מוצר בפריוריטי

קרן שרר טייבר, סמנכ"לית ניהול מוצר בפריוריטי. צילום: ניב קנטור

"האתגר האמיתי שעמד בפנינו היה למעשה הרצון לקחת מערכת שעובדת כבר 30 שנה אצל הרבה מאוד לקוחות, מערכת שעובדים עליה בכל רגע נתון בכל ארגון שהיא שולבה בו, ולשנות אותה תוך כדי תנועה ומבלי להפריע בסופו של דבר להתנהלות העסקית השוטפת. כל זאת, תוך הבנה שיש צורך לקחת עולם תוכן מלא ועשיר ולחבר אותו לעולם החדש, הדיגיטלי", כך סיפרה קרן שרר טייבר, סמנכ"לית ניהול מוצר בפריוריטי, על תחילת התהליך שהוביל את החברה לעדכן את מוצר הדגל שלה, בתהליך שהיא מכנה 'הפנים החדשות של ה-ERP'.

טייבר אמרה את הדברים בהרצאה שנתנה מעל בימת כנס 'הטרנספורמציה הדיגיטלית של עולם ה-ERP' שנערך בשבוע שעבר בנוכחות מקצוענים רבים בתחום שנהרו לאולם האירועים לאגו בראשון לציון כדי להשתתף בפעם השלישית בכנס שהפיקה כמו תמיד קבוצת אנשים ומחשבים.

טייבר התייחסה בדבריה לצורך להתייחס בעיקר ל-UX/UI מכיוון שבסופו של דבר, לפני התהליכים שמתרחשים במערכת ה-ERP מאחורה, זה מה שהמשתמשים פוגשים.

"השאלה שעומדת מול העיניים היא איך אני, בתור משתמש, מה אני עושה כשאני פוגש את המסכים של המערכת. האם אני מבין מה קורה אם לוחצים פה, ומה יקרה אם אפתח את התפריט הזה. האם אני מבין מה יקרה בפעם הבאה שאני אבצע את אותה פעולה?", שאלה.

ללכת אל המקור

הפתרון, כך היא סיפרה, היה ללכת אל המקור, אל אלה שצריכים לעבוד עם המערכת. "הלכנו למשתמשים עצמם, ובחרנו מגוון רחב ככל האפשר של משתמשים. מצד אחד כאלו שמפעילים תהליכים חוצי חברה, ומצד שני של הסקאלה, כאלה שעושים את אותה פעולה שוב ושוב. כמו כן שאלנו גם כאלו שעובדים בוורטיקל כזה או אחר כדי לעמוד על ההבדלים בין הצרכים השונים. התמקדנו במיוחד במשתמשים חדשים לעומת משתמשים ותיקים במערכת שכבר רגילים לבצע פעולות כאלה ואחרות, והשינוי יכול לגרום להם להתחיל לעשות טעויות", סיפרה.

טייבר הוסיפה ותיארה עוד אלמנטים שהחברה הייתה צריכה לקחת בחשבון בזמן שהיא בנתה את פלטפורמת ה-ERP שלה מחדש. "יש כיום, לדוגמה, הרבה מאוד פרטים בתוך המערכת שלא שייכים לנראות דווקא אלא עוזרים להוביל את המשתמש לבצע את הדבר הנכון בהתאם לתרחיש המופעל. היינו צריכים כמובן לקחת בחשבון שאנחנו בדור שלא ייתכן שהפתרון המלא לא יעטוף לתוכו גם את המובייל. בנוסף אנחנו כבר רגילים לעולם שבו לא חייבים להכניס מידע לשדות באופן מדויק וייעודי, אלא יכולים לתקשר בצורה טבעית, כולל שימוש בכלים שהם מאוד שכיחים בעולם הצרכני והיומיומי שלנו. זה אומר, לדוגמה, שימוש בבוטים. ההיגיון שעומד מאחורי זה הוא שיש באמצע משהו שמתרגם את החומר הזה, מסדר אותו ומנקה אותו, ובסופו של דבר זה נכנס לפריוריטי במקום שצריך, לשדות הנכונים", היא הסבירה.

עוד היבט אליו היא התייחסה הוא הצורך לשמור על התייחסות גלובלית, כשבכל מדינה בה משתמשים בפלטפורמה יש תנאים ופרטים קטנים שונים, המתאימים לה, אשר חייבים להתייחס אליהם באופן פרטני ומדויק, כולל כמובן חוקי רגולציה שונים בכל מקום ומקום. חלק מהם מכריחים את מערכות ה-ERP להיות פתוחות ושקופות.

"הנושא האחרון הוא הענן ההיברידי. רוב הלקוחות שלנו כבר הולכים לענן, זו המגמה שיש כיום בשוק ואי אפשר להתעלם ממנה, והכוחות חדשים לא עוברים לענן אלא מצטרפים אליו מהרגע הראשון כי הם ברובם לא מכירים אפשרות אחרת., מצד שני, אנחנו עדיין חיים במציאות בה רוב העסקים לא נמצאים בענן או שהם פועלים בתוך מסגרת של ענן פרטי, שזה לא ממש ענן בעיני רבים. בכל מקרה זה אומר שחלק מהדברים שלהם נמצאים במצב היברידי בהיבט הזה. זו סיטואציה מורכבת שכל הדברים מכיוון שהפלטפורמה חייבת לעזור לכל המערכות הללו לדבר אחת עם השנייה, ולא משנה היכן האחסון, והיכן מתבצעת העבודה בפועל", היא סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים