תקלה ב-Salesforce – חסמה חלק משירותיה ללקוחות

דיווחים: מקור התקלה הוא בבסיס הנתונים של החברה, שהביאה לכך שניתן לקבל הרשאות גישה לנתוני הלקוחות ● אנליסטים: המדובר בשירות שהוא בליבתה העסקית של החברה

סיילספורס.

תקלה במערך המחשוב של Salesforce הביאה לכך שענקית ה-CRM בענן נאלצה לחסום גישה של לקוחות שלה לחלק מהשירותים המוצעים על ידה.

דיווחים ציינו כי מקור התקלה הוא בבסיס הנתונים של החברה, שהביאה לכך שניתן לקבל הרשאות גישה לנתוני הלקוחות. אנליסטים ציינו כי המדובר בשירות שהוא בליבתה העסקית של החברה. התקלה החלה ביום ו' בצהריים. בשבת לפנות בוקר, לאחר כ-15 שעות מתחילת גילוי התקלה, החברה הודיעה שרוב השרתים שלה שבו לפעילות תקינה.

משקיפים ציינו כי "נראה שענקית הטכנולוגיה האמריקנית העניקה ללקוחות של שירות Pardot – שירות שיווק אוטומטי ללקוחות העסקיים שלה – הרשאות גישה פריבילגיות, משמע, גישה של המשתמשים לכל דבר ועם יכולת לשנות נתונים".

נותקה הגישה ליותר ממאה ישויות ענן המארחות את משתמשי Pardot

על מנת להתמודד עם האירוע, צוות ה-IT של Salesforce ניתק את הגישה ליותר ממאה ישויות ענן המארחות את משתמשי Pardot, שירות שיווק ללקוחות עסקיים. הניתוק היזום הזה מנע לחלוטין גישה לשירות. החברה חסמה גישה של הלקוחות גם לשירותים נוספים שלה.

"הטמעה של סקריפט תוכנה בבסיס הנתונים, העניקה למשתמשים גישה ליותר נתונים מהמקובל", הודיעה Salesforce, "כדי להגן על הלקוחות שלנו, חסמנו את הגישה לכל הישויות שמכילים לקוחות העלולים להיות מושפעים מהתקלה. זאת, עד שנוכל להשלים את הסרת ההרשאות הלא מאושרות בקרב לקוחות ארגוניים".

במדיה החברתית הופיעו לא מעט תלונות על התקלה. היו כאלה שדיווחו כי הארגון שלהם סיים את יום העבודה ואת שבוע העבודה ביום ו' מוקדם מהרגיל, והלך הביתה – בשל הפסקת השירות בענן.

פטריק האריס, מייסד משותף של Salesforce, המשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי בחברה, התנצל בטוויטר על האירוע. ענקית הענן מסרה כי לקוחות שאין להם קשר לשירות העסקי Pardot, עלולים אף הם לחווות שיבושים בקבלת שירותים. "אנו עובדים לשיקום מהיר של הדברים ולהשבת המצב לקדמותו", נמסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים