וויקס: הפסד ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2019
הגדילה את הכנסותיה ב-26.5% אולם במקביל הגדילה גם את ההוצאות הכלליות שלה וכתוצאה מכך הביאה לגידול של 55.17% בהפסד הנקי
וויקס. פלטפורמה גלובלית לפיתוח נוכחות מקצועית באינטרנט, עם למעלה מ-150 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם כיום. דיווחה בימים אלו על תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2019 עם גידול בהכנסות, גידול בהוצאות וגם גידול בהפסד התפעולי והנקי.
העלייה בהוצאות מובנת שכן כדי להגדיל את ההכנסות החברה מגדילה את הוצאותיה הכלליות ואלו עלו ב-29.35% ברבעון הראשון של השנה ל-202.08 מיליון דולר, עליה של 45.86 מיליון דולר .
ההכנסות גדלו פחות ב-26.5% או 36.52 מיליון דולר ל-174.29 מיליון דולר ומספרים אלו באו לידי ביטוי ברווח התפעולי והנקי של החברה.
הרווח הגולמי ברבעון גדל ב-23.77% ל-134.58 מיליון דולר וזה למרות שההוצאות הגולמיות גדלו ב-36.74% ל-39.72 מיליון דולר. הרווח הגולמי ברבעון המדווח הסתכם ב-77.21% לעומת 78.92% ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד התפעולי כאמור גדל, ב-50.62% ל-27.79 מיליון דולר. זאת, למרות שההוצאות התפעוליות גדלו פחות ב-27.67% ל-162.37 מיליון דולר.
ברבעון המדווח נרשם גם גידול חד בהוצאות המימון נטו של פי 14.8 לעומת ההוצאות ברבעון המקביל אשתקד של 108 אלף דולר בלבד. הוצאות המימון ברבעון המדווח גדלו ל-1.71 מיליון דולר.
חבות המס הרבעוני פחתה קלות ב-0.72% ל-1.24 מיליון דולר ואילו ההפסד הנקי גדל ב-55.17% ל-30.74 מיליון דולר.
בשלושת החודשים הראשנים של השנה היקף המזומנים בקופת החברה שנבעו מפעילות שוטפת עמדו על 35.1 מיליון דולר, בעוד שהשקעות ברכוש קבוע הסתכמו לסך של 5 מיליון דולר, מה שהוביל לתזרים מזומנים חופשי בסך 30.0 מיליון דולר בהשוואה לתזרים מזומנים חופשי בסך 21.4 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד, גידול של 40% בהשוואה לשנה הקודמת.
באותם שלושה חודשים נוספו 180,000 מנויי פרימיום חדשים נטו, המביאים לסך של 4.2 מיליון מנויי פרימיום נכון ל-31 במרץ השנה. עליה זו משקפת גידול של 21% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון הראשון של שנת 2018. זאת ועוד בתקופה הנדונה נוספו כ-6.6 מיליון משתמשים רשומים המביאים לסך של 148 מיליון משתמשים רשומים נכון ל-31 במרץ השנה, עליה המשקפת גידול של 19% בהשוואה לסוף הרבעון הראשון אשתקד."
"התוצאות ברבעון מעידות על פתיחה חזקה של השנה"
"התוצאות ברבעון מעידות על פתיחה חזקה של השנה. ברור לנו שישנה דרישה ניכרת ליצירת נוכחות אונליין, ולראייה למעלה מ-6.5 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ל-Wix ברבעון," אמר אבישי אברהמי מנכ"ל ושותף מייסד של החברה. "אנחנו גם מתרגשים לייצר הזדמנות חדשה לצמיחה באמצעות השקעה בשלב הבא של שירות הלקוחות. אנו מאמינים שאבולוציה זו תביא לצמיחה בהכנסות דרך שיפור בהמרת משתמשים ומכירת מוצרים חדשים תוך העלאת רמת שירות הלקוחות. אני מאוד מרוצה מהתוצאות שלנו ברבעון הזה וממשיך להתרגש לקראת המשך השנה."
ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה, הוסיף כי "הצמיחה בהכנסות מדגישה את ההצלחה המוקדמת של האסטרטגיה שלנו להגדיל את הגביה למנוי, וזאת בהמשך למגמת העליה שהתחלנו לראות ברבעון הקודם. אנו מעלים את התחזית של ההכנסות והגביה לשנה הקרובה שיביאו לידי ביטוי את ההצלחות המוקדמות שבאו לידי ביטוי בתחילת השנה."
תגובות
(0)