בדרך לענן: מנכ"ל טריפל סי מסכם 30 שנה
בראיון לאנשים ומחשבים מספר רמי נחום על שלושת העשורים הראשונים של החברה ומתאר את הדרך שלה עד לעננים
"במחצית העשור הקודם הבנו שהעולם הולך לשירותים מנוהלים מרוחקים, ושיש לפתור את מיעוט רוחב הפס. נסענו לארצות הברית ללמוד את הנושא, וכך נחשפנו לשירות בענן. הבנו שהכול נמדד בנצילות וב-SLA, ולכן בנינו מתקן לאירוח. מפה לשם, ביססנו את מעמדנו כספק הענן המוביל בישראל כיום", כך אמר רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי.
לדברי נחום, "בזמן בניית המתקן הבנו שתקשורת וקישוריות הן מרכיבים חשובים באספקת שירותים ללקוחות בענן. הבנו שההובלה תצלח רק אם נספק ערכים מוספים בתחומי התקשורת, האירוח ומערכות מחשוב. ביקשנו, וקיבלנו – רישיון ISP והקמנו אשכול ראשון שכולו מכונות וירטואליות, עם פלטפורמת ניהול ויכולת גמישה להקצאות. כיום יש לנו יותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים בענן, המקבלים מאתנו מגוון שירותים שונים. אנו במצב ייחודי, בו הענן של טריפל סי הוא פלטפורמה אחת מלאה – להקמה, ניהול וחיוב של כל שירותי הענן מקצה לקצה, עם היצע שירותים משולבים על אותה המערכת. בילינג הוא שם המשחק, ויש לנו כ-100 עובדים המטפלים בענן".
לא קלה הייתה דרכנו
נחום עשה את כל הדרך לפסגה שבענן בעשר אצבעותיו. לאחר סיום לימודיו, והתנסות בעבודות שונות, החליט שהוא רוצה למכור מחשבים של יבמ. "באתי ליבמ ב-1989, וביקשתי להיות דילר (מפיץ)", סיפר. "אמרו לי 'אתה יודע כמה כסף נדרש לכך?', וניסו להראות לי את הדרך החוצה. לא הייתה לי אפילו מכונית ולפגישה בתל אביב, הגעתי באוטובוס מטבריה. לא רצו לתת לי להיפגש עם מנכ"ל יבמ אז, יהושע מאור, אבל התעקשתי, ובסוף הצלחתי. הערימו עלי שלל קשיים. אמרתי לעצמי 'סבלנות, נמצא פתרון לכל הבעיות'. אמרו לי לפתוח משרד, אז פתחתי משרד בדירת אחי ברמת אביב, אמרו לי לגייס עובדים, גייסתי את אחותי כעובדת. משך תקופה ארוכה לא קיבלתי חוזה מיבמ, למרות שבתוך פחות מארבעה חודשים, כבר הוכחתי את הצלחתי: סגרתי עסקה ראשונה עם רפאל, למכירת 11 מכונות יוניקס".
"לאחר מכן, 'התנחלנו' בקומה לא מאוישת בבניין יבמ בתל אביב. אחרי שנת פעילות גדלנו, התרחבנו ועברנו לבית אמריקה. אחרי שלוש שנים עברנו לבית אירופה, ואז התרחבנו משמעותית, הצוות מנה 40 עובדים. רצינו בית משלנו, וב-2003 עברנו למתקן שלנו בפתח תקווה", אמר.
"התחלנו לחשוב על עולם השירותים המנוהלים, כי הבנו שהוא העתיד", אמר נחום. ב-2010 הוא החליט לממש את חזון הענן שלו. אז החלו לדבר על רשת האינטרנט כפלטפורמה לשירותי ענן לארגונים, כדי לחסוך בהוצאות התפעול ולשפר את השירות שלהם ללקוחות. נחום החליט להמר: הוא השקיע 40 מיליון דולר, שמומנו בין היתר מהלוואות בנקאיות ומהון פרטי, בבניית מרכז נתונים משוכלל, שמהווה עד היום מוקד לעליה לרגל של קולגות ומנמ"רים. המרכז מהווה תחנת כוח עצמית, המספקת לו את כל צורכי האנרגיה, עם יתירות ושרידות גבוהים. כיום טריפל סי מונה 150 עובדים ולה מחזור שנתי של מאות מיליוני דולרים.
"אנו מספקים יותר מ-300 שירותי ענן, החל משרתים וירטואליים ושירותי אבטחת מידע, דרך שירותי גיבוי ושירותי מייל ועד שירותי טלפוניה ואירוח אתרים", אמר נחום, "הענן של טריפל סי מספק משאבים לפי דרישה, תשלום לפי שימוש, העלאה והורדה של משאבים לפי צרכי הלקוח, כל זאת בלא השקעה ראשונית ובלא התחייבות. אנו עומדים בכל התקנים הנדרשים, תקן לניהול איכות ISO 9001 ותקן ISO 27001 לאבטחת מידע". בעולם התקשורת, ציין, "אנו מוכרים חבילת ספק ותשתית ישירות ללקוח. טריפל סי מחזיקה בהסכמים מול כל ספקיות התקשורת הראשיות במדינת ישראל, ביניהם בזק, HOT, סלקום ופרטנר, כדי להבטיח פתרון תקשורת מלא ללקוחות, פרטיים ועסקיים. זאת, בנוסף לאספקת חבילות גלישה בנפח גבוה עבור ארגונים בינוניים וגדולים, כולל קווי תמסורת".
בעולם האירוח, הוסיף נחום, "תשתיות הדטה סנטר שלנו מספקות ללקוחותינו את שירותי האירוח המתקדמים ביותר. השטח של חוות השרתים שלנו מתפרס על פני 3 מפלסים וכולל יותר מ-500 מסדים. המתקן שלנו נבנה, עוצב ומנוהל בהתאם לתקנים המחמירים ביותר בתעשייה על מנת לספק ללקוחותינו סביבה בטוחה, חדשנית ומתקדמת עם זמינות גבוהה. בעולם האינטגרציה, טריפל סי מספקת מגוון פתרונות חומרה, החל ממערכי אחסון, דרך שרתים פיזיים ועד מחשוב אישי, כולל תחנות קצה ומחשבים ניידים, עם שירותים, כולל תמיכה, ייעוץ ובניית פתרונות מחשוב, התקנה ותחזוקה של מערכות מחשוב, הטמעה ותמיכה במערכות תשתית ועוד".
"בעתיד, אני רוצה להיות במקום בו אני רואה את דור ההמשך מוביל את החברה למחוזות שאפילו אני לא חלמתי עליהם", סיכם נחום. "אני מצפה שממשלת ישראל תבין את הסכנה הטמונה בעננים הבינלאומיים, ותפעל בתבונה על מנת להגן על התעשייה המקומית, לתמרץ אותה ולסייע לה לפעול בשווקים בינלאומיים".
תגובות
(0)