משרד התמ"ת הגיש כתב אישום נגד הוט בחשד שהטעתה צרכנים באופן מכוון בנסיבות מחמירות
האישום נגד חברת התקשורת - בעניין התנאים לקבלת הטבות במבצעי "ספק אינטרנט חינם" ו-"מנוי לכדורגל" ● "הוט נהגה בחוסר תום לב ולא קיימה את חובת הגילוי המוטלת עליה בחוק כלפי הצרכנים", נטען ● אורית נוקד, סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות: "הטעיות רבות בפרסום של החברות נובעות מהצגה מגמתית של תנאי ההתקשרות" ● הוט בתגובה: מדובר בתלונת סרק
לבית משפט השלום בפתח תקוה הוגש השבוע כתב אישום נגד הוט (HOT). בכתב האישום, אותו הגישה עורכת הדין טלי קינן ממשרד התמ"ת, נטען, כי הוט הטעתה לקוחות ולקוחות פוטנציאליים בעניין התנאים לקבלת הטבות במבצע "ספק אינטרנט חינם" ומבצע "מנוי לכדורגל".
בכתב האישום נכתב, בין השאר, כי בקיץ 2005 פרסמה הוט מודעה בידיעות אחרונות, בה הודיעה לצרכנים על מבצע שהיא מקיימת. "באותיות הקטנות", נכתב, "בשולי המודעה הפרסומית, הובטח למצטרפים חדשים למשך 24 חודשים, לקבל במסגרת העסקה הטבה של ספק אינטרנט חינם". בסמוך לכך, נכתב, "פרסמה החברה מודעה נוספת, בה הציעה לצרכנים בעיתון תל אביב מבצע שהיא מקיימת. תנאי המבצע, כפי שפורסם במודעה, חלו הן על מצטרפים חדשים והן על לקוחות קיימים. לצרכנים המצטרפים למבצע למשך 24 חודשים הובטח לקבל במסגרת העסקה הטבה של מנוי אחד לאחת הקבוצות לעונת משחקי הכדורגל 2005/6".
מכתב האישום נגד הוט עולה, כי "לצרכן שהיה כבר מנוי בהוט, שביקש להצטרף למבצעים הללו, אותם ראה בעיתונים, נאמר, כי מבצע 'ספק אינטרנט חינם' חל על צרכנים שהם מצטרפים חדשים בלבד ואילו הצרכן במקרה זה חידש את המינוי. לגבי 'מבצע כדורגל' נטען שאפשר להחליף את ההטבה שקיבל בהטבה של מינוי לכדורגל, כמחווה בלבד, אבל בשום אופן אי אפשר לקבל שתי הטבות, כי המדובר במבצעים שונים ובמסלולים שונים".
מבדיקת הפרסומים של שתי המודעות על ידי משרד התמ"ת, נכתב בכתב האישום, "עלה כי צרכן סביר ורגיל עלול היה להבין משתי המודעות שהוא זכאי לקבל את שתי ההטבות המובטחות גם יחד". עוד עלה מבדיקת התמ"ת, כי "לא נאמר בפרסומים דבר באשר להיעדר אפשרות לכפל מבצעים במסגרת עסקה אחת, ואף לא צוין בפרסום, כי קיימת אפשרות שתהיה התנגשות בין מבצעים שונים, או מצב של היעדר אפשרות לקבל את ההטבות השונות במסגרת עסקה אחת".
לכן, נכתב, "עולה כי הוט נמנעה מגילוי כל הפרטים וההגבלות לצרכניה, הן במודעות הפרסום עצמן, והן בשירות הלקוחות, בעת קשירת העסקאות עם הצרכנים". עוד נטען, כי "הוט נהגה בחוסר תום לב ולא קיימה את חובת הגילוי המוטלת עליה בחוק ולפי תכליתו, וכי ההטעיה בעניין של קבלת הטבות הנלוות לעסקה – מהווה הטעיה במחיר העסקה ומרכיביה".
לפי כתב האישום, "מדובר בקבוצות צרכנים גדולות ושונות שנחשפו למבצעים, הן באמצעות המודעות והן באמצעות שירות הלקוחות, כגון צרכנים פוטנציאלים, צרכנים המבקשים להצטרף להוט, צרכנים שההתקשרות עם הוט הסתיימה, או עומדת להסתיים – והם שוקלים האם לחדש אותה או לא, וכן צרכנים המצויים במהלך תקופת ההתקשרות עם הוט".
אורית נוקד, סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות, אמרה, כי "הטעיות רבות בפרסום של החברות נובעות מהצגה מגמתית של תנאי ההתקשרות, תוך הדגשת תנאים מסוימים מצד אחד ואי מתן בולטות ראויה לסייגים שבעסקה". עוד הוסיפה סגנית השר, כי "ביום הצרכנות הבינלאומי שיצויין ביום ב' הקרוב, תיכנס לתוקפה הוראת החוק, אשר מסמיכה את שר התמ"ת לקבוע את גודל 'האותיות הקטנות'. בכוונת משרד התמ"ת לעשות שימוש יעיל וצודק בהוראה חשובה זו, על מנת להעלות את רמת השקיפות בפרסום ובכך להגן על הצרכנים".
מהוט נמסר בתגובה, כי "כתב האישום התקבל אצלנו לפני ימים בודדים, ואנו לומדים את תוכנו בימים אלה. מעיון ראשוני עולה, כי מדובר בתלונת סרק וכי בסיום ההליך יתברר שפעלנו כדין ובמלוא הגילוי הנאות".
תגובות
(0)