פתרונות אנליטיקה של סאס ישמשו את המאגר הסטטיסטי של ביטוח החובה לרכב; ההיקף: מיליוני ש'

חברת רון בינה אקטוארית תספק למשרד האוצר שירותי ייעוץ אקטוארי, איסוף וטיוב נתונים סטטיסטיים וניתוח המידע, באמצעות המערכות של סאס ● אלה יספקו מידע סטטיסטי להערכת הסיכון הטהור הכרוך בביטוח החובה לרכב ותמחורו ● כמו כן, הן עתידות לסייע למפקח על הביטוח לקבוע את תעריפי הפול, לתמחר סיכונים מיוחדים ולהעריך את שיעור הבלתי מבוטחים

רון בינה אקטוארית תספק למשרד האוצר שירותי ייעוץ אקטוארי, איסוף וטיוב נתונים סטטיסטיים וניתוח המידע, בהתאם לדרישות ותקנות הענף והמפקח על הביטוח. תוקף ההסכם הוא לשלוש שנים, עם אופציה להארכה לשש שנים נוספות. היקף הפרויקט מוערך במיליוני שקלים.

הפרויקט יבוצע באמצעות מערכות של סאס (SAS) המיוצגת בישראל על ידי מיה מחשבים. מערכות אלה יספקו מידע סטטיסטי להערכת הסיכון הטהור הכרוך בביטוח החובה לרכב ותמחורו. כמו כן, הן יסייעו למפקח על הביטוח לקבוע את תעריפי הפול, לתמחר סיכונים מיוחדים ולהעריך את שיעור הבלתי מבוטחים. הן יסייעו אף בבחינת מגמות בענף ביטוח החובה לרכב, בפרט לגבי השפעת פרמטרים שונים על רמת הסיכון, העברת מידע ועיבודים שונים למפקח.

מאגר המידע שיוקם במסגרת הפרויקט ישרת את חברות הביטוח, לרבות הסדר ביטוח שיורי (הפול) – הסדר לביטוח כלי רכב שסורבו על ידי חברות הביטוח – וקרן קרנית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. כמו כן, ייאסף במסגרתו מידע הקשור במערכות הבטיחות ברכב ורכיבים נוספים שיסייעו להגביר את הבטיחות למשתמשי הדרך בישראל.

שוק ביטוחי החובה לרכב בישראל כולל 14 חברות (לא כולל קרנית, הפול ואבנר). נתח השוק שלו עמד ב-2008 על 23% מסך דמי הביטוח בענף. בסך הכול, הכניסו ב-2008 ביטוחי החובה לרכב סך של כ-5.5 מיליארד שקלים. ענף ביטוחי הרכב הינו מהמבוזרים יותר מבין ענפי הביטוח.

שחר רון, מנכ"ל רון בינה אקטוארית, אמר, כי "סאס הינה המובילה העולמית בתחום, ומציעה פתרונות שהוכיחו את עצמם". לדבריו, "חברת מיה מחשבים ותוכנות סאס המשווקות על ידה נבחרו מתוך היכרות רבת השנים והניסיון הטוב בעבודה מולם".

צבי צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים, אמר ש-"נעמיד לטובת הפרויקט את הכלים האנליטיים המובילים של סאס וכוח אדם מיומן, במטרה לתמוך בהצלחתו ולהיטיב עם כלל משתמשי הרכב המבוטחים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים