קול צוקרברג ממאנלו פארק: מנכ"ל פייסבוק השיק פודקאסט

המייסד והמנכ"ל של פייסבוק השיק פודקאסט בספוטיפיי, שנקרא "טכנולוגיה וחברה עם מארק צוקרברג", והגשים בכך גם את ההחלטה האחרונה שלו לשנה החדשה

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

מארק צוקרברג מממש את החלטת השנה החדשה שלו, שהייתה לענות בפומבי על השאלות הגדולות של החברה על אודות טכנולוגיה. מייסד ומנכ"ל פייסבוק השיק לאחרונה פודקאסט – תכנית אודיו בהזרמה – ששמו "טכנולוגיה וחברה עם מארק צוקרברג", שככל הנראה עתיד להגשים את אותה החלטה, ושניתן להאזנה דרך ספוטיפיי.

עם תחילת 2019, בחודש ינואר האחרון, העלה צוקרברג פוסט בחשבונו ברשת החברתית, ובו הכריז, כהרגלו, על החלטות ראש השנה שלו.


אשתקד הוא הבטיח כי בכוונתו לבחון מגמות כמו הצפנה ומטבעות מבוזרים, דבר שלא זכה לתהודה בהמשך השנה, אולי בגלל שהייתה זו שנה שלמה של שערוריות. אבל השנה צוקרברג עדכן את עוקביו הרבים שבכוונתו להתייחס בפומבי לשאלות גדולות על מקומה של הטכנולוגיה בחברה, ולהראות שהוא מסוגל לטפל בכוחה העצום של הרשת החברתית שלו, הגדולה ביותר בעולם, בצורה מתחשבת ואנושית. והוא כבר החל לממש את ההחלטה הזו.

שני פרקים ראשונים הכוללים ראיונות

בינתיים הפודקאסט כולל רק שני פרקים – הראשון, שהוקלט כבר בפברואר, הוא שיחה שניהל צוקרברג עם פרופסור ג'ונתן זיטראין מהפקולטה למשפטים בהרווארד. השניים שוחחו באירוע שתועד והתקיים מול הכיתה של זיטראין, וניסו להתמודד עם ההיבטים הטכנולוגיים והחקיקתיים החמים של ימינו – ביניהם: הצפנה, פרטיות, מידע כוזב ופייק ניוז ומחקר עתידי.

אחרי הפרק הזה, צוקרברג העלה פודקאסט של שיחה בת שעה עם מתיאס דופנר, מנכ"ל אקסל שפרינגר – חברת תקשורת גרמנית שהיא כיום ההוצאה לאור הגדולה בגרמניה לעיתונים, השלישית בגודלה למגזינים ואחת המובילות בגודלן באירופה לאמצעי תקשורת. השיחה התמקדה בתפקיד העיתונות בבניית קהילות מעודכנות. בנוסף השניים גם דיברו על הצעדים שפייסבוק צריכה לנקוט בכדי לסנן את החדשות מזויפות מהפלטפורמה שלה.

החברה הכריזה באחרונה על תכנית לשיפור הפרטיות, וצוקרברג נשמע מאיץ ברשויות להחיל רגולציה על תכנים באינטרנט.

נכון לעכשיו לא נראה שלפודקאסט יש לוח זמנים קבוע, ומי שרוצה לשמוע אותו ולהיות מעודכן יצטרך לעקוב אחריו דרך ספוטיפיי.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק שמואל

    אתם עד כדי כך פרמטיבים שאתם לא יודעים שאפשר לשמוע אותו בכל אפליקצייה, כי זה פ ו ד ק א ס ט מה נפלתם על ספוטיפיי??

אירועים קרובים