מסתמן: מיטל ואווייה יתמזגו בעסקת מניות ביותר משני מיליארד דולר

המיזוג בין השתיים, ציינו אנליסטים, יסייע להן להילחם במתחרים מבוססי ענן, דוגמת סיסקו ומיקרוסופט

אוויה ישראל

מיטל תתמזג עם אווייה בעסקת מניות בשווי של 2.2 עד 2.4 מיליארד דולר – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל בסוף השבוע.

העסקה המדווחת, אם תתממש, תהיה על בסיס הערכת המניה של אווייה בשווי של 20 עד 22 דולרים למניה, בעוד שערכה הנוכחי עומד על 18 דולרים. מחירה הנוכחי עומד על 18 דולרים למניה. אם העסקה אכן תצא לפועל, המיזוג עשוי לקרות כבר בחודש הבא, כך לפי מקורות הבקיאים במשא ומתן בין השתיים.

התמודדות עם תחרות קשה

העסקה צפוייה לסייע למיטל הקנדית, המספקת שירותי תקשורת אחודה כשירות, UCaaS, להתמודד עם תחרות קשה. על פי דיווחים מחודש שעבר, אווייה קיבלה הצעה למינוף שלה, על ידי רכישתה על ידי קרן הון סיכון פרטית, שהעריכה את החברה ביותר מ-5 מיליארד דולרים, כולל חובות.

מיטל ואווייה, כל אחת לחוד, לא הגיבו לדיווח.

החיבור של השתיים, ציינו אנליסטים, עשוי לסייע להן בעולם התקשורת האחודה, בעיקר מול סיסקו ומיקרוסופט. מיטל פועלת בשוק הארגונים הבינונייים-קטנים, בעוד שלאוואיה יש בסיס גדול של לקוחות ארגוני אנטרפרייז.

בדצמבר 2017 אווייההודיעה כי השלימה בהצלחה את שינוי מבנה החוב שלה ולכן נחלצה מהודעתה על פשיטת רגל ("פרק 11") – כמעט שנה לאחר שהגישה את המסמכים בנושא לרשויות בארצות הברית. החברה הודיעה אז כי "יש לנו את הגמישות שאנחנו נדרשים לה, על מנת להשקיע בקונטקט סנטרים הגדולים ובמרכזי התקשורת ההולכים וגדלים. נשקיע בשוק התקשורת האחודה, כחלק מהשינוי שהשלמנו – אנחנו כעת ספקי תוכנה, שירותים ופתרונות בענן". מאז, החברה, שהמטה שלה יושב בסנטה קלרה, קליפורניה, התמקדה במעבר למודל עסקי מבוסס פתרונות תקשורת בענן.

באפריל 2018 מיטל נרכשה על ידי קבוצת השקעות בהנהלת קרן הון הסיכון Searchlight Capital, בעסקה בשווי 2 מיליארד דולרים, מה שהפך אותה מחברה ציבורית, לפרטית. בתוך כך, היא שינתה את ההיצע העסקי שלה לתקשורת מבוססת ענן ולכלי שיתופיות.

מיטל עצמה צמחה באמצעות רכישות. בשנת 2017 מיטל השלימה את הרכישה של ShoreTel, ספקית של תקשורת אחודה, תמורת סכום של 530 מיליון דולרים. המהלך מיצב אותה כאחת מהספקיות הגדולות של תקשורת אחודה כשירות, UCaaS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים