אמזון וגוגל מציעות שירותי מוזיקה חינמיים דרך הרמקולים החכמים

ספוטיפיי בטוח לא מתלהבת מהחידוש הזה, שמאפשר לבעלי רמקולים חכמים מסוג Google Home ו-Echo להאזין למוזיקה - עם התוספת הלא מלהיבה של פרסומות - בחינם ובהזרמה ישירה ● מצד שני ייתכן שתעשיית המוזיקה תמונף עקב המהלך

מבוקש בהרבה. רמקול Echo של אמזון. צילום: BigStock

לפני שבוע בדיוק דווחנו שאמזון מתכוננת להשיק שירות הזרמת מוזיקה חינמי ברמקולים החכמים שלה, Echo שמם. הידיעה הזו בלבד הביאה לירידה במחיר המניה של ספוטיפיי, שירות הסטרימינג המוביל כיום. כעת מעניין לראות איזו השפעה תהיה לחדשות האחרונות: YouTube Music משיקה שירות ללא תשלום, הנתמך במודעות, בעבור הרמקולים החכמים של גוגל, ה-Google Home. במקביל – השירות של אמזון נכנס לפעולה.

בכל האמור להצעה החדשה של גוגל, למעשה האפשרות לשמוע אודיו בחינם מיוטיוב תפעל בכל רמקול חכם באמצעות Google Assistant, ולא רק ב-Google Home. מדובר על שירות on-demand, או כפי שיוטיוב הסבירה: "באמצעות YouTube Music ו-Google Home, תוכלו לבקש מהרמקול החכם לנגן את המוזיקה המתאימה לכל רגע או מצב רוח, ו-YouTube Music יפעיל את התחנה המושלמת המותאמת לטעם שלכם, בהתאם לבקשה שלכם".

לפי הדיווחים, בכדי לאפשר את השירות, כשמגדירים Google Home חדש יוכלו המשתמשים לבחור ב-YouTube Music כשירות ברירת המחדל למוזיקה, ולא במקום אלא לצד השירותים המתחרים הנתמכים, ספוטיפיי, פנדורה ו-Deezer.

Google Home. צילום: אתר הבית

Google Home. צילום: אתר הבית

אמזון – מכניסה את המוזיקה לפעולה באקו

כאמור, ממש במקביל לגוגל גם אמזון מציעה כעת הלכה למעשה את שירות הזרמת המוזיקה, שבו משתמשים יכולים לנגן מוזיקה מ"תחנות" או פלייליסטים קיימים. השירות החינמי, שיכלול מודעות, זמין עבור משתמשי Echo בלבד, אך בנוסף תאפשר הענקית מסיאטל שירות בתשלום, ללא פרסומות, למנויים במתכונת Amazon Music Unlimited או Prime.

"ללקוחות יש כיום גישה לניגון תחנה בהתבסס על שיר, אמן, תקופה וז'אנר, ובכדי לשמוע כמה מהפלייליסטים המובילים בעולם של אמזון, כולל Country Heat, Fuego Latino, Pop Culture ועוד", פירטה אמזון בהצהרה לתקשורת.

עיקר שוק הרמקולים החכמים במערב – של גוגל ואמזון

יצוין כי במערב אמזון וגוגל חולשות על הנתח הגדול של שוק הרמקולים החכמים. על פי חברת המחקר Strategy Analytics, בשנת 2018 שווקו בארצות המערב 86.2 מיליון רמקולים חכמים בסך הכל, כשאמזון מכרה מתוכם 29.7 מילוני יחידות, וגוגל עוד 22.3 מיליון רמקולים חכמים מתוצרתה. יתר השוק שייך בעיקר ליצרניות סיניות שונות.

השינוי שמתרחש כעת מתבטא בעיקר בכך שהרמקולים החכמים היוו עד כה, בדרך כלל, דרך להאזין לשירותי מוזיקה מבוססי מנוי, ולא למוזיקה חופשית, והמהלכים של אמזון, כמו גם של גוגל ויוטיוב, שבבעלותה, מצביעים על כך שמצב העניינים הזה משתנה: רמקולים חכמים עשויים בקרוב לאפשר לנו לשמוע הרבה יותר מוזיקה ללא תשלום, עם שירות שנתמך על ידי מודעות.

מאחר שהחברות מציעות גם שדרוגים למנויים, שיסירו את הנדנוד של הפרסום מהאזנה, אפשר שהשירות החינמי ברמקולים החכמים ייצור למעשה זרז חדש (כמו שקרה בסמארטפונים) לגיוס מנויים בתשלום, וזה כבר יכול להוות שינוי מרגש שישפיע על תעשיית המוזיקה כולה, ובגדול.

אגב, ל-Apple Music, של אפל – אשר לו 56 מיליון מנויים משלמים – אין שירות מוזיקלי חינמי כלל (מלבד שירות הרדיו שלה, Apple’s Beats 1, שמוצע בחינם, אך לא מאפשר האזנה לפי דרישה), ובינתיים אין הצעה לשירות חינמי באמצעות סירי, העוזרת הקולית שמופעלת ברמקולים חכמים.

בכל מקרה, השירותים של גוגל יינתנו דרך העוזר הקולי שלה ב-16 מדינות: ארה"ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, בריטניה, אירלנד, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, שבדיה, נורבגיה, דנמרק, יפן, הולנד ואוסטריה, ויוטיוב מבטיחה להרחיב אותו "בקרוב".

השירות להזרמת מוזיקה של אמזון יהיה זמין כהתחלה רק ב-Echo ורק לאזרחי ארה"ב.

למרבית הצער בינתיים השירותים לא מוצעים בארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים