סאן: המנהל הממונה על הקוד הפתוח התפטר מתפקידו

סימון פיפס, שעבד בסאן מזה 10 שנים, התפטר לאחר המיזוג עם אורקל ● הוא לא ציין את הסיבה לפרישה, אולם כתב בבלוג שלו, כי היו לו אכזבות רבות בחברה ● עם זאת, הוא כתב שהיו לסאן בתקופת כהונתו גם "הישגים משמחים"

סימון פיפס, המנהל הראשי לקוד פתוח בסאן (Sun), פרש שלשום (ב') מתפקידו. "זה יום העבודה האחרון שלי בסאן", כתב פיפס בהודעה שפרסם בבלוג. הוא עבד בסאן 10 שנים, ולא ציין את הסיבה לפרישה.

הפרישה בוצעה לאחר שב-27 בינואר השלימה אורקל (Oracle) את הרכישה של סאן, בסכום של 7.4 מיליארד דולרים. אורקל עצמה פועלת בזירה של הקוד הפתוח, וירשה מסאן את תוכנת MySQL, המכונה "מסד הנתונים בעל הקוד הפתוח הפופולרי ביותר בעולם".

בהודעת הפרישה, מנה פיפס חלק מההישגים שרשם בתקופת עבודתו: "כמה מהתוכנות החשובות ביותר בעולם המחשבים שוחררו עם רישיונות לשימוש חופשי. רישיונות אלה מבטיחים לאנשים שסומכים על תוכנות אלה שהחופש יישמר, יהיו בעלי זכויות היוצרים אשר יהיו. הרשימה של המוצרים ששוחררו כוללת, בין השאר, את יוניקס (Unix), ג'אווה (Java), רכיבים חשובים של לינוקס (Linux) ומעבדי SPARC".

פיפס הודה לאנשיו על כך ש-"הניעו את מהפכת הבלוגים, שינו את הגישה של סאן לקוד הפתוח והפכו את המבקרים החריפים ביותר של החברה לכאלה שמוכנים להגן עליה – ואפילו להצטרף אליה".

עם זאת, פיפס לא הצליח להגשים את כל שאיפותיו בסאן. "בצד ההישגים המשמחים היו גם אכזבות", כתב. "צר לי ש-Apache לא זכה ברישיון ה-TCK המבוקש, שלא קיבלנו קוד לחלק מהפרויקטים שמתנהלים באופן קבוע מחוץ לתחומי סאן ושחלק מהצוותים לא מייחסים את החשיבות הראויה למי שתורמים קוד". לבסוף, הביע פיפס צער על כך ש-"למרות ההצלחה בתחום הקוד הפתוח, לא הצלחנו, בסופו של דבר, להציל את סאן".

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, אמר, כי רכישת סאן תאפשר לחברה להציע מערך מלא של מוצרים ושירותים שיחסכו ללקוחות את הצורך להרכיב מערכות של מיחשוב עסקי מיחידות נפרדות. ג'ונתן שוורץ, המנכ"ל הקודם של סאן, פרש מהחברה ב-4 בפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים