ארצות הברית: Apple Music עקפה את ספוטיפיי במספר המנויים המשלמים

בפברואר האחרון היו בארצות הברית לשירות הסטרימינג המוזיקלי של אפל שני מיליון מנויים בתשלום יותר מאשר לספוטיפיי - 28 מיליון לעומת 26 מיליון ● עם זאת, לספוטיפיי יש עדיין יותר מנויים ברחבי העולם מאשר למתחרה

מבטלת את תכונת Car View. ספוטיפיי.

חזית ההזרמה סואנת והמאבקים בה לא פשוטים. Apple Musicוספוטיפיי הן יריבות מרות בקרב הסטרימינג, ונתונים חדשים שהתפרסמו מבהירים מי הכי חזקה כיום, איפה וכמה.

לשירות הזרמת המוזיקה של אפל, Apple Music, יש כיום יותר מנויים משלמים בארצות הברית מאשר למתחרה ספוטיפיי, כך טוען רויטרס בהתבסס על דבריו של "אדם שמכיר את העניין". הגורם גילה כי ל-Apple Music יש 28 מיליון מנויים משלמים כיום בארצות הברית, ואילו לספוטיפיי יש "רק" 26 מיליון כאלו. עם זאת, לספוטיפיי יש עדיין יותר משתמשים ברחבי ארצות הברית, הודות לאפשרות להאזנה ושימוש חופשיים באפליקציית הסטרימינג, אופציה שלא מוצעת למשתמשים על ידי אפל.

עוד מקום שבו ספוטיפיי מצליחה יותר מאפל הוא ברחבי העולם. מדיווח בסוף 2018, שפורסם על ידי הפייננשייל טיימס, עולה כי ליישום ספוטיפיי היו 207 מיליון משתמשים ברחבי העולם, 96 מיליון מהם היו מנויים בתשלום (או בתקופת ניסוי בעבור מנוי בתשלום). ל-Apple Music יש 56 מיליון משתמשים בכל העולם, שהם כרבע מכלל משתמשי המתחרה וקצת יותר ממחצית מהמנויים בתשלום של ספוטיפיי בעולם כולו.

מכשירי ה-iPhone וברירת המחדל המוזיקלית שעליהם

לא רק רויטרס עסק בעניין, לפי פרסום בוול-סטריט ג'ורנל, גם תוצאות דו"ח שפורסם בפברואר גילו כי בארצות הברית Apple Music מתגאה ב-2 מיליון מנויים משלמים יותר מספוטיפיי. הדו"ח המסוים שפרסם הג'ורנל גם מבהיר כי שיעורי הצמיחה של השירות המוזיקלי של אפל גבוהים יותר – הן בארצות הברית והן מחוצה לה, והם עומדים על בין 2.6% ל-3%, לעומת 1.5% עד 2% צמיחה לספוטיפיי.

לפי אנליסטים מ-Complex, חלק גדול מהסיבה לדומיננטיות האמריקנית של Apple Music הוא העובדה שבארצות הברית יש יותר מ-120 מיליון מכשירי iPhone, ושאפליקציית הסטרימינג מבית הענקית מקופרטינו מגיעה כשהיא מותקנת מראש על המכשירים.

היריבות בין שתי מזרימות המוזיקה וותיקה, כאמור, אבל לאחרונה הדברים הגיעו להסלמה כשספוטיפיי הגישה תביעת הגבלים עסקיים נגד אפל לנציבות האירופית, שאמונה על הסדרת התחרות באיחוד האירופי.

ספוטיפיי טענה כי נהלי ה-App Store של אפל נקבעו בכדי "להגביל את הבחירה ולחנוק חדשנות על חשבון חוויית המשתמש". בין היתר החברה טוענת כך בשל העובדה שאפל גורפת מרכישות שבוצעו באמצעות המערכת שלה 30 אחוזים לכיסה, וכיוון שאפל, לפי הטענות, היא "גם שחקן וגם שופט" באותו המשחק.

באפל מיהרו לצאת למתקפה משלהם שבה נטען כי ספוטיפיי משתמשת ברטוריקה מטעה בכוונה כדי להסתיר את המוטיבציות הכספיות שעומדות מאחורי הגשת הקובלנה. "צריך להבהיר מיד, אישרנו והפצנו כמעט 200 עדכוני אפליקציה בשמה של ספוטיפיי, והסיכום הוא למעלה מ-300 מיליון הורדות של האפליקציה שלה. הפעם היחידה שבה ביקשנו התאמות היא בעת שספוטיפיי ניסתה להתחמק מהאותם כללים שכל אפליקציה צריכה לעקוב אחריהם", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים