ג'ף בזוס ואשתו הגיעו להסכם חלוקת רכוש

מקנזי, האישה החוקית של מייסד אמזון מזה 25 שנים, תקבל 25% ממניות עסקיו של בעלה באמזון, שבהתבסס על שווי השוק של ענקית המסחר אונליין כיום שווים כ-35 מיליארד דולר ● בזוס נשאר האיש העשיר בעולם גם לאחר המהלך

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

מקנזי בזוס, גרושתו לעתיד של ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, הודיעה ביום ה' על חתימת הסכם גירושים מול בעלה. במקביל התברר כי המאהבת של בזוס, לורן סנצ'ז, הגישה תביעה לגירושים מהבעל שלה.

בחודש ינואר האחרון נפל דבר – בזוס, האיש העשיר בתבל, וזוגתו מזה 25 שנה, מקנזי, בישרו לעולם על גירושיהם. הבשורה הגיעה, כנהוג במקומותינו ובזמנים הדיגיטליים הללו, דרך הודעה משותפת בטוויטר, ונשמעה מפויסת וידידותית ביותר.

אפשר היה לחשוב שמדובר בעוד מקרה קלאסי של שחיקת הקשר, אבל אז התפוצצה הפרשה ברעש עצום – בזוס ניהל רומן עם סנצ'ז, מגישת טלוויזיה ואשתו של חבר. ולא סתם רומן, אלא כזה לוהט עם המון אמוציות, ואולי אפילו עם צילומים מעורטלים ששלח המנכ"ל הכוחני לאשה שהמיסה את לבו.

את הפרטים הדרמטיים סיפק המגזין הנשיונל אינקוויירר, שהשיג הודעות סמס מלאות אהבה ששלח בזוס לסנצ'ז, ואף איים לספק לעולם הצצה למקומות אפילו אינטימיים יותר של האיש העשיר ואולי המצליח ביותר בתבל. בדיעבד, אגב, עלתה על הפרק האפשרות שהחומרים מהסמארטפון של בזוס הושגו במקור על ידי ערב הסעודית, בתוך שימוש בתוכנת פגסוס של NSO הישראלית.

החשיפה המאוד משמעותית הזו הסבירה מדוע נפרדים הבזוסים, ועוררה את הביצה הטכנולוגית והברנז'אית בארצות הברית, ואפילו בכל העולם, לפרשנויות ולדיסקוסים. בעיקר תהו רבים האם בזוס יאלץ לתת לגרושתו הנבגדת מחצית מהונו, דבר שיכול היה להוריד אותו מצמרת טבלת עשירי עולם.

רבע מנכסי אמזון עוברים למקנזי

כעת הסתיימו הספקולציות. ביום ה' פרסמה מקנזי טוויט שבו בישרה על הצלחה להגיע להסכם גירושים מכובד. כשלפי הפרסומים בתקשורת, בזוס, אחרי חלוקת הרכוש עם מקנזי, יישאר עדיין רב ממון ובראש טבלת המיליארדרים. מקנזי תקבל 25% משווי מניותיו של בזוס באמזון, כמו גם שליטה ברבע מעסקי ענקית הקמעונאות שלו, שערכם כיום ובהתבסס על שווי החברה הנוכחי – 35 מיליארדי דולרים. בנוסף נודע כי בזוס שמר על כל המניות שלו ב-וושינגטון פוסט, שאותו קנה בשנת 2013, ובחברת החלל שלו Blue Origin.

כחלק מהסכם הגירושין נקבע גם כי אם מקנזי בזוס תחליט למכור את מניותיה, הבעלים החדשים יצטרכו להיכנס להסכם מול ג'ף בזוס, בכדי לקבל את הזכות להצביע בהתאם לנפח המניות שיהיו ברשותו.

לפי מדד המיליארדים של בלומברג, שוויו נקי החדש של בזוס יעמוד כעת על 114 מיליארד דולר. אחרי שכבר כיכב בצמרת הטבלה עם נתון של 150 מיליארד דולר, ביום ה' כבר עדכן בלומברג את השווי של בזוס לאחר הגירושים ולמרות השינוי המקום הראשון עדיין נותר שלו.

 

ובינתיים מה עם סנצ'ז? המאהבת ובעלה, פטריק וויטסל, מנכ"ל סוכנות ייצוג האמנים WME, פנו לבית המשפט והחלו את הליך גירושיהם. סאנצ'ז ו-וויטסל הגישו עתירות גירושים בלוס אנג'לס ביום ו' האחרון.

לפי התקשורת, השניים ניהלו משא ומתן על תנאי הפרדת הכוחות ביניהם כבר יותר מחצי שנה והיו פרודים – כל זאת עוד לפני שהקשר שלה עם בזוס הגיע לכותרות ונודע לכל – וכעת, לאחר שהסכימו על תנאי הפרידה, הם הופכים את ההליך לחוקי ורשמי. התקשורת טוענת בנוסף שתזמון שני הליכי הגירושים, בתוך 24 שעות זה מזה, הוא רק "צירוף מקרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים