הבינה המלאכותית מסייעת ליבמ למנוע נטישת עובדים

"מערכת משאבי האנוש של החברה, מבוססת בינה מלאכותית, חוזה במדויק 95% מהמקרים שאנשים ירצו לעזוב אותה; המערכת חסכה ליבמ יותר מ-300 מיליון דולרים", אמרה ג'יני רומטי, מנכ''לית הענק הכחול

בפיתוח. רובוט דמוי אדם של טסלה. צילום אילוסטרציה: Phonlamaiphoto/BigStock

יבמ עוסקת באופן פעיל בשימור עובדים ובחיזוי נטישה פוטנציאלית שלהם, בעזרת תוכנות מבוססות בינה מלאכותית, כך חשפה ג'יני רומטי, מנכ"לית הענק הכחול.

רומטי נאמה בכנס שערכה באחרונה רשת CNBC, שנשא את הכותרת “@WORK TALENT + HR" ודן בבנייה עתידית של כוח אדם בעבודה.

על פי רומטי, אסטרטגיית ניהול הכישרונות של יבמ, כוללת גם שימור פרואקטיבי של עובדים. לדבריה, מערכת משאבי האנוש של החברה, מבוססת בינה מלאכותית, AI HR, חוזה במדויק 95% מהמקרים אם אנשים ירצו לעזוב את החברה. "המערכת חסכה לחברה יותר מ-300 מיליון דולר", אמרה. הדבר קרה בעיקר, הסבירה, בשל שיטות שימור עובדים פרואקטיביות: "הבינה המלאכותית היא שהביאה את המנהלים של יבמ לנקוט פעולה – בין אם להציע תוספת כספית לשכר, פיתוח מיומנות או שינוי משרה – בטרם העובד עלול לעזוב".

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

"100% מכלל המשרות בשוק יושפעו מבינה מלאכותית"

רומטי הגיעה לענק הכחול ב-1981. מספר עובדי החברה עמד אז על 350 אלף. ב-1994, על פי הוראת לו גרסטנר, המנכ"ל, קוצץ מספר העובדים באופן דרמטי, ל-225 אלף. רומטי משמשת כמנכ"לית מאז 2012. כשמונתה לתפקיד והחליפה את סם פאלמיסנו, המנכ"ל – מספר העובדים של יבמ עמד על כמעט 450 אלף, חלק מהגידול היה אורגני, ורובו – בשל רכישות של חברות. בחלוף שבע שנים, מספר עובדי החברה פחת שוב משמעותית, ב-25%, ועומד כיום על פחות מ-350 אלף. זה קרה, בין השאר, בשל בינה מלאכותית.

על פי רומטי, 100% מכלל המשרות בשוק יושפעו מבינה מלאכותית. לדבריה, הטענה כי בינה מלאכותית תביא לאובדן של כוח עבודה היא הסחת דעת, שגיאה, וכי "לא צריך לעקוב אחר ההיגיון הזה בכל מקום". על מנת שהשימוש בבינה מלאכותית יסייע לארגונים, הסבירה, "ארגונים צריכים לשקול שלוש טקטיקות כדי לסייע במעבר ל- AI: להכשיר מחדש את העובדים הנוכחיים; "לחבק" עובדים שלהם תואר אקדמי בן פחות מארבע שנים; להוסיף לעובדים מיומנויות מקצועיות בדרך של חניכה. לדברי רומטי, "מיומנויות יהפכו להיות חבל ההצלה של הרלוונטיות של העובדים. אם יש לך מיומנות שאינה נחוצה בעתיד, והיא גם נפוצה בשוק והיא אינה מתאימה לאסטרטגיה של החברה – אתה לא נמצא במקום טוב כדי להישאר בפנים. אני באמת מאמינה שצריך להיות שקופים לגבי היבט המיומנויות, כי השקיפות היא מימד קריטי בתהליך".

לדבריה, יבמ צמצמה את היקף כוח העבודה העולמי של מחלקות משאבי האנוש שלה ב-30%, בשל הכנסת בינה מלאכותית לחברה, וכי הבינה המלאכותית מסייעת בתהליכי הגיוס, בתכנון כוח העבודה של יבמ ובגישור הפערים של המיומנויות – באמצעות ניתוח של נתונים, רשתות, מערכות יחסים, מיומנויות, דירוגים וחינוך – בכל היבט הניעות (מוביליות) של עובדים פנימיים.

רומטי סיימה באומרה כי הופסק השימוש במערכות משאבי אנוש מסורתיות של החברה, לטובת מערכת מבוססת בינה מלאכותית. ראשי התיבות של שם המערכת, MYCA – הן "יועץ הקריירה שלי". לדבריה, המערכת אינה משמשת עוד כמערכת בשירות עצמי, אלא, במקום זאת, היא ממליצה לעובדים המלצות באופן יזום: מקומות עבודה על בסיס מיומנויות, קביעות, עבודה בפרויקט, דירוגים, וכו', "כמו בהמלצות הצפייה של נטפליקס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים