קבוצת יעל מקימה חטיבה חדשה לפתרונות פיננסים ואנליטיקה

בראש החטיבה עומד דרור הר, ששימש בתשע השנים האחרונות כמנכ"ל אקטיביו מקבוצת יעל ● במסגרת החטיבה הוקם גוף חדש, יעל פתרונות פיננסיים, בראשו יעמוד רו"ח נטע דקל, לשעבר מנכ"ל החברה הבת טוליפ

דרור הר, ראש חטיבת פתרונות פיננסים ואנליטיקה בקבוצת יעל. צילום: דני שביט 

קבוצת יעל מקימה בימים אלו חטיבת חדשה, המאגדת את כלל הפתרונות הטכנולוגיים, המומחים והשירותים המיועדים לעולמות הפיננסים ואנליטיקה.

החטיבה החדשה כוללת בתוכה את חברות הבת טוליפ ואקטיביו, בצירוף יחידות נוספות שפעילותן נושקת לתחום. בראש החטיבה עומד דרור הר, ששימש בתשע השנים האחרונות כמנכ"ל אקטיביו מקבוצת יעל. במסגרת החטיבה החדשה הוקם גוף חדש, יעל פתרונות פיננסיים, בראשו יעמוד רו"ח נטע דקל, לשעבר מנכ"ל טוליפ מקבוצת יעל.

פעילות החטיבה החדשה, יעל פתרונות פיננסים, כוללת בתוכה, בין השאר, את הפעילויות הבאות: יישום מערכת CDM להפקת דו"חות כספיים; יישום מערכת Kontroller לאיחוד דו"חות כספיים; ייעוץ בעולמות פתרונות דיווח ורגולציה; ויישום של מערכות פריוריטי.

"מדובר בתחום שצומח במהירות"

אקטיביו הוקמה ב-2006 ונרכשה במיליוני שקלים על ידי קבוצת יעל ב-2016. החברה עסקה בייעוץ והטמעה של מערכות אנליטיקה, מחסני נתונים, תשתיות ביג דטה וכריית נתונים, ייעוץ והטמעת ערוצי שיווק ומכירה מבוססי צ'טבוטים ואוטומציה למערכות השיווק. היא כוללת קבוצה של מדעני נתונים, המתמחים בניתוח נתונים בזמן אמת.

טוליפ הוקמה ב-1999 ונרכשה על ידי יעל ב-2014. החברה עסקה בייעוץ והטמעת מערכות ארגוניות ופיננסיות, כגון מערכות ERP, פתרונות לדיווח כספי, רגולציה ועוד.

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל, ציין כי "מדובר בתחום שצומח במהירות, והמטרה של החטיבה החדשה היא להפוך למוקד ידע וניסיון בשוק הישראלי, נקודת ממשק אחת ממנה יוכל ה-CFO בכל ארגון לקבל את השירותים והפתרונות להם הוא נדרש".

הר הוסיף כי "הפתרונות משני העולמות, אלה עבור ה-CFO ופתרונות הנתונים והאנליטיקה נוגעים אחד בשני ופעמים רבות תלויים זה בזה. זיהינו דרישה בשוק למרכז התמחות אחד, סינרגי, שיוכל לספק את מכלול ההיבטים של פרויקט, הן בהיבט של סמנכ"לי הכספים, הכלכלנים, הרגולציה והביקורת, והן בהיבטים הטכנולוגיים של עולמות ה-BI והאנליטיקה, הנוגעים באופן הטיפול במידע וניהולו."

רו"ח דקל אמר ש-"הרציונל היה לבוא ולתת במקום אחד את מכלול סל הפתרונות בקבוצת יעל המיועדים לסמנכ"לי הכספים בארגונים, ולעובדים עימו – מחלקות הכספים, הכלכלנים, הביקורת והרגולציה. אי אפשר להמשיך לעבוד ידנית, כפי שהדבר נעשה עד היום, אלא לגרש לממש פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו הגברת הבקרה, מניעת טעויות והגברת השקיפות. הפתרונות הטכנולוגיים קיימים כבר היום, אלא שהשוק מצוי רק בתחילת הדרך לאימוץ שלהם –  ומכאן הפוטנציאל הטמון בשוק זה."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים