ריטליקס דיווחה כי קיבלה הצעת רכש לכל מניותיה, אולם לא גילתה מי הציע

חברת התוכנה דיווחה, כי קיבלה את ההצעה במחיר של שמונה דולרים למנייה ● מחיר זה משקף ערך חברה של 160 מיליון דולרים, ונותן להצעת הרכש פרמיה של 32.5% מעל שער המנייה ביום ו' האחרון בוול סטריט ● רונקס, בעלת המניות הגדולה בריטליקס, הגישה לה שלשום (א') אף היא הצעת רכש מעודכנת

הנהלת חברת התוכנה הישראלית ריטליקס הודיעה אתמול (ב'), כי לפני ימים אחדים קיבלה הצעת רכש מגורם שאת שמו לא הייתה מוכנה למסור. לדבריה, ההצעה כללה רכישת כל מניות החברה תמורת שמונה דולרים למנייה. מחיר זה נותן להצעת הרכש פרמיה של 32.5% מעל שער המנייה ביום ו' האחרון בוול סטריט, שעמד על 6.04 דולרים. המחיר המוצע משקף ערך חברה של 160 מיליון דולרים. מדובר על שער השווה ל-46.2% בלבד מהשער לפני שנה בדיוק, שעמד על 17.32 דולרים.

ריטליקס עוסקת בפיתוח ושיווק של מערכות תוכנה לרשתות שונות בארץ ובעולם. באתר החברה נכתב, כי לקוחותיה כוללים רשתות רב לאומיות של סופרמרקטים, חנויות נוחות, תחנות דלק ומסעדות מזון מהיר, וכן סופרמרקטים פרטיים, מפיצים וסיטונאים. בין אותם לקוחות ניתן למצוא, למשל, את שופרסל, פז, דלק וארומה, ובעולם היא נותנת שירות, למשל, לרשת איקאה.

הביקוש לריטליקס עלה מאוד בתקופה האחרונה. לראייה, רק לפני כחודש קיבלה החברה הצעה מרונקס, חברת בת של קרן פימי, לרכישת כ-10% ממניותיה – שני מיליון מניות – במחיר של שישה דולרים למנייה. רונקס דיווחה שלשום (א') שהיא הגישה הצעה מעודכנת לרכישה, מבלי לציין את הסכום.

חברה זו היא כיום בעלת המניות הגדולה ביותר בריטליקס, ומחזיקה בכ-16.9% מהן. במהלך החודשים האחרונים רכשה רונקס כמויות גדלות ממניותיה. בעלי מניות משמעותיים אחרים בריטליקס הם פריזמה (7.6%), בארי שקד, מנכ"ל החברה (6.9%) ובריאן קופר (3.7%).

ריטליקס נחשבת לחברה יציבה, ומניותיה נסחרות הן בבורסה בתל אביב והן בנאסד"ק. החברה טרם פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון האחרון של 2008, אולם התוצאות שפרסמה לרבעון השלישי של השנה שעברה היו טובות יחסית לתקופה הסוערת של כלכלת העולם. החברה השיגה ברבעון זה הכנסות של 56.2 מיליון דולרים, שהם קיטון של כ-3.3% לעומת הכנסות של 58.1 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הנקי שלה פחת ברבעון זה ב-64.52% ל-1.1 מיליון דולרים, לעומת 3.1 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. החברה גם צמצמה לאחרונה את כוח האדם שלה בכ-200 איש, לכ-1,350 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים