"דיגיטל אינו מונח טכנולוגי – אלא תפיסה עסקית"

"התפיסה הזו משנה את הדרך בה ארגונים עושים עסקים, בכלל הממדים של הפעולה שלהם; הדיגיטל יוצר חדשנות – וזו דורשת אומץ ותעוזה שבסוף מתורגמים לכדי הצלחה עסקית", אמר אבנר שטראוס, מנכ''ל שטראוס אסטרטגיה

אבנר שטראוס, מנכ''ל חברת הייעוץ האסטרטגי שטראוס. צילום: ניב קנטור

"דיגיטל איננו מונח טכנולוגי, כי אם תפיסה עסקית. התפיסה הזו משנה את הדרך בה ארגונים עושים עסקים, בכלל הממדים של הפעולה שלהם. הדיגיטל יוצר חדשנות – וזו דורשת אומץ ותעוזה, שבסוף מתורגמים לכדי הצלחה עסקית", כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

שטראוס דיבר בפתח כנס Best Digital Awards 2019. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במשרדי אמזון בתל אביב, בהשתתפות מנכ"לי ארגונים מובילים במשק, סמנכ"לי חדשנות בארגונים ומנמ"רים. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי שטראוס, "הצלחה בתחום החדשנות וביישום טרנספורמציה דיגיטלית, היא דבר הניתן לחיזוי – על בסיס עקרונות ברורים וחדים, אשר ניתנים ללמידה וליישום".

שטראוס הציג לקחים ותובנות שנלמדו ממסעות החדשנות והטרנספורמציה הדיגיטלית של תשעה ארגונים מובילים ממגזרים שונים במשק. "הדוגמאות הללו", ציין, "המחישו חדשנות פורצת דרך, זאת על בסיס ניסיון שלנו בליווי 200 ארגונים, מהגדולים והמובילים במשק בישראל".

"לכל ארגון יש את ה-'Netflix Moment' שלו"

לדבריו, "העקרונות הנכונים לביצוע חדשנות ניתנים דרך דוגמאות של חברות אנטרפרייז ישראליות אשר ידעו להמציא את עצמן ואת המודל העסקי שלהן – מחדש, ובזמן. לכל ארגון יש את 'The Netflix Moment' שלו, שאם הוא עובר ומחמיץ אותו, גורלו יהיה כגורל נוקיה – משמע, מאוחר מדי". בין הדוגמאות להשגת חדשנות פורצת דרך, אותן שטראוס סקר, נכללו מקרי המבחן של נטפים, מכבי שירותי בריאות, הראל ביטוח ופיננסים, שטראוס מים מקבוצת שטראוס, בזק בינלאומי, UPS ישראל, חיל האוויר, אדמה, בנק לאומי (פפר), ועוד.

"הדוגמאות השונות", ציין, "ממחישות את עקרונות המפתח ליישום ולהובלת תהליכי חדשנות, שגם הובילו להצלחה עסקית ברורה: הכנת השינוי כשהכל עוד מצליח; 'השאלת' מודל עסקי וטכנולוגיות מתחומים אחרים; כיצד לייצר חדשנות מהירה לצד המודל הקיים; החשיבות של חדשנות, גם בדרך שבה עושים אותה; כיצד נכון לייצר ולתפעל שיתופי פעולה ואיך ליישם Mindsourcing ; כיצד לנהל חדשנות כתהליך שיטתי, מתמיד, בכל רחבי הארגון, הנובע מלמטה; החשיבות של ביצוע והובלת תהליכי 'תחכים', שיפור וחידוד מתמיד כדרך חיים; החשיבות והמשמעות העצומה של יישום תפישת Employee Obsessed כדי להצליח במימוש תפישת Customer Obsessed ".

שטראוס סיכם באומרו כי "יש צורך לייצר סירת מירוץ, המובילה את הארגון לצד הפעילות המסורתית שלו. אסור לקפוא על השמרים. והכי חשוב, התרבות שלנו: איש לא יודע מה יהיה בעתיד וכיצד הדיגיטל ישפיע, הדבר היחידי שמהווה את הנכס הארגוני הוא האנשים – ועליו לטפל בנכס זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים