אקזיט צנוע: עלי באבא רוכשת במיליוני דולרים את InfinityAR הישראלית

הנרכשת פיתחה תוכנה למציאות רבודה ● צוות החברה, המונה 25 עובדים, יצטרף למרכז המו''פ של עלי באבא בארץ

לאן הוא נעלם? ג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא הפורש. צילום: ממשלת רוסיה, www.kremlin.ru

ענקית המסחר המקוון הסינית עלי בבא הודיעה בסוף השבוע כי היא רוכשת את InfinityAR הישראלית. סכום הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליונים בודדים של דולרים.

הנרכשת הוקמה בשנת 2013 והיא יושבת במתחם הבורסה ברמת גן. היא פיתחה תוכנה למציאות רבודה. בשנת 2016 החברה גייסה 18 מיליון דולר מעלי באבא ומ-Sun, תאגיד בידור ו-IT יפני. עלי באבא השקיעה אז 15 מיליון דולר ורכשה כרבע ממניות הנרכשת בתחשיב של שווי שוק גבוה – 80 מיליון דולר.

עלי באבא הייתה המשקיעה העיקרית בנרכשת, לצד קרן סינגולריטים של היזם משה חוגג. עד כה החברה גייסה 25 מיליון דולר.

צוות החברה, המונה 25 עובדים, יצטרף למרכז המו"פ של עלי באבא בארץ. הוא יהיה חלק ממעבדת ראיית מכונה של עלי באבא בישראל, בראשה עומדת פרופ' ליהי צלניק-מנור. מרכז המו"פ עוסק בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת, ויושב בתל אביב. החברה "קמה פעמיים" – פעם אחת על ידי חוגג, ולאחר מכן, ב-2014, היא הוקמה פעם שנייה, כשבפעם זו עמדו בראשה מוטי קושניר, שהיה בכיר בטלמאפ שנמכרה לאינטל ב–300 מיליון דולר, ומתן פרוטר, יוצא רפאל.

מציאות רבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מציאות רבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

המנכ"ל יעזוב את החברה בעקבות הרכישה

הנרכשת פיתחה טכנולוגיה המאפשרת להטמיע מימדים של מציאות רבודה על רכיבים ומכשירים, לרבות מוצרים שלהם יש חומרה בסיסית ולא יקרה. האלגוריתם של החברה מסייע למפתחים לפתח אפליקציות מציאות רבודה ולעשות זאת בפרק זמן לא ארוך – עם יכולת לזהות מיקום של המשתמשים, ויכולת לבנות מודלים תלת-ממדיים של מקומות פיסיים. לאחר הרכישה עלי באבא לא תמשיך בפיתוח פלטפורמת מערכת הפעלה למשקפי מציאות רבודה אלא תפעל ל"משימות מחקר בסיסיות יותר",

אין זו ההשקעה הראשונה של ענקית המסחר המקוון בישראל: ב-2015 עלי באבא השקיעה מיליוני דולרים בסטארט-אפ הישראלי Visualead, שמפתח פתרון QR Code. החברה נוסדה בתחילת 2013 ולה חצי מיליון לקוחות ב-200 מדינות. היא השתמשה בסכום לפיתוח הטכנולוגיה שלה, המאפשרת העברה מאופליין לאונליין בתחום השיווק בסלולר. לאחר מכן, ב-2017, עלי באבא רכשה אותה תמורת מיליוני דולרים, ועל בסיסה הקימה פה מרכז פיתוח. בשנה החולפת השקיעה החברה הסינית גם ב-Nexar הישראלית, והובילה גיוס של 26.4 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי SQream, שעוסק בניתוח מעמיק של נתונים.

ג'ק מא, מנכ"ל ומייסד עלי באבא, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במאי האחרון, ואז גם קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב.

המנכ"ל, קושניר, יעזוב את InfinityAR בעקבות הרכישה. הוא מסר כי "המומחיות של עלי באבא תהווה פלטפורמה לטכנולוגיות עתידיות של ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית ומציאות רבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים