‏בפעם הראשונה: סטנדרטים אחידים למקצועות הגנת הסייבר

מערך הסייבר הלאומי הסדיר את תפקידי הגנת הסייבר בממשלה ● הוגדרו שלושה מקצועות יסוד בתחום: מנהל/ת יישום הגנת סייבר, מוסמך/כת מתודולוגיות הגנת סייבר ומוסמך/כת טכנולוגיות הגנת סייבר

ז'קלין בן בסט, מערך הסייבר הלאומי. צילום: יח"צ

מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, בשיתוף נציבות שירות המדינה, סיים מהלך להסדרת תפקידי הגנת הסייבר בממשלה – כך נמסר היום (ד').

הסדרת תפקידי הגנת הסייבר היא חלק מתהליך רחב לקביעת תו תקן למקצועות בתחום בישראל. מטרת המהלך היא להגדיר את הדרישות המקצועיות לעוסקים ולעוסקות בהגנת סייבר, ולהגן על הציבור מפני בעלי מקצוע לא מיומנים, שעלולים לגרום נזק פיזי או כלכלי לארגון. הכוונה היא שהתקנים האחידים למקצועות הגנת הסייבר במשרדי הממשלה ישליכו בהמשך על הגדרתם ועל הסדרתם במשק כולו.

לאחר עבודת מטה רחבה בהשתתפות נציבות שירות המדינה ונציגים ממשרדי הממשלה הוגדרו המקצועות הרלוונטיים, רמות המשרות, תיאורי התפקידים בשירות הציבורי, השכר הנלווה להם, סיווג המשרדים ומיפוי אנשי המקצוע העוסקים בתחום הגנת הסייבר בממשלה ועל ידה. הסטנדרטים אומצו השבוע על ידי נציבות שירות המדינה, שהחילה הוראה בנושא לכל משרדי הממשלה.

"המטרה היא להבטיח את הרמה המקצועית של העוסקים בתחום", אמרה ז'קלין בן בסט ממערך הסייבר הלאומי, שהובילה את התהליך יחד עם שני שרביט, סמנכ"לית המדיניות של המערך. "מקצועות הגנת הסייבר שקולים לכאלה שהעיסוק בהם בלא רישיון והכשרה מתאימה עלול לגרום לנזק ממשי, בדומה למקצועות הרפואה, הבטיחות והפיננסים".

באילו תפקידים מדובר?

במסגרת זו, הוגדרו שלושה מקצועות יסוד בתחום: מנהל/ת יישום הגנת סייבר, מוסמך/כת מתודולוגיות הגנת סייבר ומוסמך/כת טכנולוגיות הגנת סייבר. אלה יהיו פונקציות קבועות במשרדי הממשלה. שני מקצועות נוספים – מוסמך/כת מבדקי חדירה ומוסמך/כת תחקור סייבר – יינתנו במענה לצורך ספציפי, על ידי נותני שירותים חיצוניים.

תהליך ההסדרה התבסס על מהלך לבחינת הצורך בהסדרת העיסוק בתחום הגנת הסייבר, שהחל בהקמת ועדה ציבורית, בהשתתפות נציגים מגופים רלוונטיים. הוועדה קבעה כי קיימת תכלית ראויה להסדרת העיסוק בתחום, בשל חשיבותו להעלאת רמת ההגנה של הארגונים במשק.

מדובר בחלק ממהלך כולל שמוביל מערך הסייבר הלאומי להסדרת שוק הגנת הסייבר, הכולל הסדרת אנשי המקצוע, השירותים והמוצרים בתחום. זאת, במטרה להעלות את רמת ההגנה של הארגונים במשק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים