גוגל הסירה יותר משני מיליארד מודעות אסורות – ומתכוונת לשנות את המדיניות

ההסרה בוצעה מ-1.5 מיליון אפליקציות ומ-28 מיליון דפי אינטרנט ● על אף שמדובר בירידה של כמעט מיליארד מודעות לעומת השנה שעברה, גוגל מתכוונת להודיע באפריל על שינוי המדיניות שלה, במטרה לצמצם את הנתון עד כמה שניתן

גוגל. צילום: BigStock

תחום הפרסום הוא אחד מהעיסוקים הדומיננטיים ביותר בעולם הדיגיטלי בכלל ועבור גוגל בפרט. באחרונה פרסמה החברה עדכון שנתי בנוגע להתמודדותה עם ההיבטים הבעייתיים של התחום – ויש לא מעט כאלה, מסתבר.

ביום ה' האחרון בישרה הענקית בפוסט בבלוג שלה, שנחתם על ידי סקוט ספנסר, מנכ"ל גוגל לתחום מודעות בנות קיימא, כי עובדים של החברה ויכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה שיש לה הביאו להסרת 2.3 מיליארד מודעות "רעות" ב-2018. בהגדרה "רעות" מתייחסת גוגל למודעות שלא תאמו למדיניות שלה, וניצלו פגיעויות ורגישות של הקהל שהיה אמור להיחשף להן. מדובר בירידה של 900 מיליון מודעות "רעות" לעומת אלה שהוסרו ב-2017.

המודעות הוסרו מ-1.5 מיליון אפליקציות ו-28 מיליון דפים. כמו כן, היא סגרה אתרים שהפרו את מדיניות הפרסום שלה.

לצד העדכון הודיעה גוגל שהיא תציג באפריל הקרוב מדיניות פרסום חדשה, שנועדה להנחות פרסומאים, יוצרים ואת כל מי שמפרסם ברחבי הרשת מה מקובל ומה לא מקובל עליה.

קצת פרופורציות להסרה ה-"עצומה"

הונאה במודעות המקוונות הפכה באחרונה לעניין מהותי, וגוגל ומשרד המשפטים האמריקני אף חשפו יחדיו בשנה שעברה את דבר קיומה של קבוצת 3ve, שהונתה מפרסמים בסכום של יותר מ-36 מיליון דולר. לנוכח הדיווחים ש-3ve הריצה את ההונאות שלה על כשלושה מיליארד מודעות מדי יום, מספר הפרסומים הבעייתיים שגוגל הסירה ב-2018 – אותן 2.3 מיליארד מודעות – מקבל פרופורציות.

בשנה שעברה הרוויחה גוגל 116.3 מיליארד דולר מפרסום, שהם החלק הארי של ההכנסות ממודעות האונליין בכלל. באחרונה אמרה מרגרט וסטגר, שעומדת בראש הנציבות האירופית להגבלים עסקיים, שהחברה חולשת על 80% מעסקי הפרסום אונליין. יצוין שהנציבות אחראית לשני קנסות כבדים שגוגל כבר ספגה בשל התנהלותה המונופולית, והיא צפויה להשית על החברה קנס כבד נוסף בימים הקרובים.

פוליטיקאים שונים דנים באחרונה ביתר שאת בצורך "לשבור" את החברה שצברה כוח כה עצום, כשאחד הקולות הכי חזקים בעניין זה הוא קולה של אליזבת וורן, הסנאטורית הדמוקרטית והמועמדת המובילה לנשיאות מטעם המפלגה.

מערכת אקולוגית בריאה ובת-קיימא לפרסום הדיגיטלי

בפוסט של ספנסר מיום ה' האחרון נכתב כי "לגוגל יש חלק מכריע ביצירת מערכת אקולוגית בריאה ובת-קיימא לפרסום הדיגיטלי – דבר שעבדנו בכדי לאפשר במשך כמעט 20 שנה".

"מודעות בנות-קיימא" אולי נשמעות כרעיון מוזר, אבל מדובר ברעיון חשוב, כך הסביר ספנסר, שכן מודעות "רעות" מחבלות בשמה הטוב של הטכנולוגיה ופוגעות לא רק בהכנסות של גוגל, אלא גם באינספור האתרים והיישומים המסתמכים על כך שהענקית אחראית למודעות אלה.

הפרסום אונליין כבר נמצא גם כך בצרות כיום. מיליוני גולשים התקינו חוסמי מודעות במכשיריהם, יש סינון משמעותי שעורכים דפדפנים בהצגת פרסומים שונים וגוגל עצמה השיקה 31 קטגוריות להחרמת מודעות ב-2018. המהלך הזה מצד הענקית השפיע על מודעות פוגעניות הקשורות לתחומים כמו שיווק כרטיסים, שירותי סחר במטבעות קריפטוגרפיים ושירותים מקומיים שונים, כך לפי ספנסר. הוא הסביר כי "כאשר אנו נוקטים בפעולה ברמת החשבון, הדבר עוזר לטפל בשורש המודעות ה-'רעות' ולהגן טוב יותר על המשתמשים שלנו".

ספנסר נדרש לעניין הפגיעה במפרסמים וכתב כי "ככל שאנו ממשיכים להגן על משתמשים מפני מודעות רעות, אנו גם פועלים בכדי להקל על המפרסמים לוודא שהיצירה שלהם תואמת למדיניות. בדומה למרכז המדיניות של AdSense, בחודש הבא נפעיל מדיניות חדשה ב-Google Ads, שתספק טיפים לשגיאות נפוצות בהבנת המדיניות, כדי לעזור למפרסמים בעלי כוונות טובות, ולהקל על יצירת והשקת מודעות תואמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים