סופטבנק וטויוטה במגעים להשקעת מיליארד דולר באובר

ההשקעה, שעתידה להתרחש עוד לפני ההנפקה הראשונה של אובר לציבור, תספק כסף גדול לתכנית הנהיגה האוטונומית שעליה שוקדת היחידה המיוחדת של ענקית שיתופי הנסיעות ● עלות פיתוח התחום היא מאות מיליוני דולרים, ואחרי ההשקעה עתידה היחידה להיות מוערכת ב-5 עד 10 מיליארדי דולרים

אובר. צילום אילוסטרציה: Pe3check, BigStock

קבוצת משקיעים בראשות הענקיות היפניות טויוטה וסופטבנק גרופ – בשיתוף קרן ההשקעות שלה, Vision Fund – נמצאת במגעים להשקיע כמיליארד דולר, או יותר, במדור הטכנולוגיות המתקדמות של אובר, ATG (ר"ת Advanced Technologies Group), האמון על מחלקת הנהיגה האוטונומית של ענקית שיתוף הנסיעות, כך על פי דיווח ברויטרס.

אובר שוקלת למכור נתח מ-ATG מאז אוקטובר לפחות, בעיקר לנוכח הלחץ של משקיעים בגין העלויות הגבוהות של פיתוח הטכנולוגיה האוטונומית. העסקה, אם תתממש, תספק סכום נכבד במיוחד לעידוד תכנית המכוניות בנהיגה עצמית שלה, שעלות פועלה נמדדת בכמה מאות מיליוני דולרים בשנה, ושכיום מתקיימת מבלי לייצר הכנסות כלל. ההשקעה תעמיד את ערכה של היחידה לנהיגה עצמית על בין 5 ל-10 מיליארד דולר.

התאונה הקטלנית שעכבה הפיתוח

פועלה של יחידת ATG נפגע בשנה שעברה לאחר תאונה קטלנית שבה הייתה מעורבת אחת המכוניות שנכללות בפיילוט של הטכנולוגיה החדשנית. האירוע החמור התרחש באריזונה וגבה את חייה של רוכבת אופניים. אובר השהתה את המשך הבדיקות על הכבישים הציבוריים למשך חודשים לאחר האירוע הקשה, אך הגישה בנובמבר בקשה להחזיר את המכוניות האוטונמיות אל הכביש ועשתה כן בדצמבר.

הדברים עשויים גם לסייע לתדמית הכללית של אובר כמו גם לערכה הפיננסי, ויכולים להגיע בזמנים שבהם חברת שיתופי הנסיעות מתכוננת לקראת ה-IPO שלה – הופעת הבכורה בשוק המניות, שעתידה להתקיים בשלבים מאוחרים יותר השנה ולהעשות על ידי בסיס הערכה של למעלה מ-100 מיליארד דולר.

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר, התחייב לנקוט בגישה "ממושמעת" בכל הנוגע בהוצאות, אבל גם התעקש שאובר תמשיך לקדם את תחום הנהיגה העצמית, שאותו הוא רואה כקריטי לעתיד של החברה בהובלתו לטווח הארוך.

השקעות רבות בתחום הנהיגה האוטונומית

יצוין כי לתאגיד סופטבנק ולטויוטה יש השקעה משותפת אחרת בהיקף של 17 מיליון דולר, במיזם הנקרא Monet Technologies, שמפתח שימוש ברכבים בנהיגה עצמית על מנת לספק שירותי משלוחים של מזון וסחורות ואפילו בדיקות רפואיות. בנוסף השקיעה סופטבנק גם 2.25 מיליארד דולר בקרוז – יחידת המכוניות האוטונומיות של הענקית ג'נרל מוטורס.

טויוטה הגיבה בהצהרה לתקשורת ואמרה כי היא "בוחנת ושוקלת כל הזמן אפשרויות שונות להשקעה. אין לנו שום דבר להודיע על השקעה נוספת באובר בשלב זה".

אובר וסופטבנק לא הגיבו לדיווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים