ד"ר ג'פרי ג'אפה, לשעבר ה-CTO של נובל, מונה לראש ה-W3C

"אשקיע בהרחבת הדיאלוג הפתוח והעמוק בין חברי הארגונים השונים המאוגדים ב-W3C; מעתה נהיה בקשר הדוק יותר עם קהילת המפתחים", אמר ג'אפה ● מטרת הארגון היא להוביל את הרשת למיצוי הפוטנציאל שלה, על ידי פיתוח פרוטוקולים וקווים מנחים שיאפשרו גידול בהיקפי השימוש ברשת לטווח ארוך

ד"ר ג'פרי ג'אפה, לשעבר ה-CTO של נובל (Novel) וסגן הנשיא שלה, מונה למנכ"ל W3C, קונסורציום הרשת הכלל עולמית. הארגון הבינלאומי מאגד בתוכו סניפים מכל העולם במטרה לעבוד יחד על פיתוח תקני הרשת. ג'אפה יעבוד לצידו של טים ברנרס-לי, מייסד ה-W3C וממציא הרשת הכלל עולמית (WWW), שימשיך להיות מנהל הארגון – תפקיד בו אותו הוא ממלא מאז 1994. ברנרס-לי יתמקד בכיוונים העתידיים של W3C ובהטמעת תקנים לעבודה ברשת, ואילו ג'אפה יטפל בתהליכי העבודה של הארגון ובקשר עם חבריו.

ה-W3C התפתח בעקבות תקינת שפת ה-HTML, המשמשת לכתיבת אתרי אינטרנט. הוא מפרסם תקנים נוספים בתחום הצגת וייצוג תוכן ומידע, נגישות, רשת סמנטית, ועוד. מטרת הארגון היא להוביל את הרשת למיצוי הפוטנציאל שלה, על ידי פיתוח פרוטוקולים וקווים מנחים שיאפשרו גידול בהיקפי השימוש ברשת לטווח ארוך. מאז 1994 פרסם W3C יותר מ-110 תקנים כאלו, הנקראים המלצות W3C‏‏. בין התקנים שפיתח נמנים CSS, HTML, XML, PNG, RDF, ועוד.

הרציונל בהקניית תקנים אלה הוא תאימות בין הטכנולוגיות, שנועדה לאפשר לכל תוכנה וחומרה לגשת לרשת לעבודה משותפת. על ידי פרסום תקנים חופשיים לשפות הרשת והפרוטוקולים, מבקש W3C למנוע פיצול של השוק, ועקב כך פיצול של הרשת. W3C מאגד בתוכו כ-350 ארגונים, לרבות הסניף הישראלי שלו.

ג'אפה אמר, כי בכוונתו להשקיע את מירב מאמציו בהרחבת הדיאלוג הפתוח והעמוק בין חברי הארגונים השונים המאוגדים תחתיו. "W3C יהיה בקשר הדוק יותר עם קהילת המפתחים", הוסיף. ג'אפה עזב את נובל בינואר השנה, בשל שינויים כלל עולמיים שהתחוללו בה. לפני כן, שימש בתפקידים בכירים במעבדות דל (Dell) וביבמ (IBM). סטיב בראט, מנכ"ל W3C הקודם, עזב את תפקידו ב-2008 ועבר לשמש כראש קרן WWW.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים