נובל: קיבלנו הצעת רכישה

על פי הודעת החברה, קרן הגידור אליוט, המחזיקה כבר ב-8.5% מנובל, הגישה לה הצעה המשקפת שווי של כמעט שני מיליארד דולרים ● יחד עם זאת, כמה אנליסטים הביעו ספקות בנוגע למימוש העסקה, וטענו, כי לקרן אין את הניסיון הדרוש לניהול עסק מורכב כמו נובל

נובל (Novell) הודיעה, כי קיבלה בשבוע שעבר הצעת רכישה העומדת על 1.8 מיליארד דולרים. את ההצעה הגישה קרן הגידור אליוט (Elliott Associates), שבבעלותה כבר מצויות 8.5% ממניות החברה, מה שמעיד על שווי חברה של כמעט שני מיליארד דולרים. הצעת הרכישה נקבה בסכום של 5.75 דולרים למניה – שווה ערך ל-1.972 מיליארד דולרים. נובל הודיעה, כי מועצת המנהלים שלה תדון בהצעה יחד עם מנהלי הכספים של החברה ויועציה הכלכליים והמשפטיים.

על פי דיווחי החברה, לרשותה עומדת קופת מזומנים של כ-650 מיליון דולרים, וכן כ-600 מיליון דולרים בהשקעות קצרות מועד. הצעת הרכישה האמורה היא בגובה 115% מערכה של נובל, כפי שנסחרה בבורסה ב-4 לינואר השנה, אז החלה אליוט בפעילות גלויה לקראת הצעת הרכישה.

למרות הדיווח על ההצעה, כמה אנליסטים היו סקפטיים לגבי המימוש שלה. ברנט וויליאמס, אנליסט של קרן בנצ'מרק (Benchmark Capital), אמר, כי להערכתו "העסקה לא תגיע לכלל מימוש. גם מכירתה בחלקים לא תניב עבור הרוכשים את הערך המצופה. להערכתנו, לקרן אליוט אין ניסיון מספיק על מנת לנהל עסק מורכב כמו נובל". הוא הוסיף, כי בעיותיה של נובל הן מבניות, ולא כרוכות בזהות הגורמים והאנשים המנהלים אותה. לכן, הסביר וויליאמס, "החלפת צוות הניהול לא תביא לשינוי אסטרטגי מהיר". הוא סיים במשפט ציני, לפיו, "נראה, כי בסופו של דבר, הצעת הרכש תסתיים במקום ישיבה נוסף לאליוט בהנהלה של נובל".

אנליסטים נוספים העריכו, כי כוונת קרו הגידור היא למכור את נכסי נובל בחלקים, ובסופו של דבר להרוויח עליה יותר משני מיליארד הדולרים ששווה החברה לפי הצעת הרכש. על פי חברת המחקר IDC, "לנובל יש כמה מוצרים בעלי עניין בעולם הטכנולוגיה. אלה עשויים להיות מושכים עבור חברות IT אחרות, במיוחד אם הם יירכשו באופן פרטני". אנליסטים אחרים ציינו, כי בסופו של דבר, נובל תירכש על ידי חברות IT, שינסו להגיב לרכישה של אורקל (Oracle) את סאן (Sun). זאת, במסגרת המאבקים הצפויים השנה בעולם ה-IT, עם ההתאוששות הכלכלית הגלובלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים