המשחק Rape Day נפסל ממכירה ב-Steam

הוא תואר כ-"משחק בו ניתן לאנוס ולרצוח בעידן של אפוקליפסת זומבים" ● התומכים והמתנגדים לו ממשיכים להילחם בעד ונגד הפצתו

Steam

אתר מכירות המשחקים Steam, הידוע בדרך כלל במדיניות החופשית שלו לגבי המשחקים המופצים באמצעותו, החליט שלא לאפשר להפיץ דרכו משחק בשם Rape Day. בתיאור המשחק נכתב כי זה "משחק בו ניתן לאנוס ולרצוח בעידן של אפוקליפסת זומבים".

החלטה זו הגיעה לאחר שלפני כשבוע פרסמו מפתחי המשחק הודעה שהוא יופץ דרך Steam, מה שעורר תגובות נזעמות של חלק מהמשתמשים בפלטפורמה הוותיקה. במקביל נפתחה לפני מספר ימים עצומה ב-Change.org שקוראת לחברה שלא לאפשר את הפצת המשחק, עליה תחמו כבר למעלה מ-7,500 אנשים.

כאמור, ב-Steam בדרך כלל לא ממש מתרגשים מהפצת משחקים המכילים תכנים קשים, שחלקם כוללים גם סצנות עקובות מדם עם חלקי גוף שמתרסקים ומתפזרים – ולא רק של זומבים. אבל הפעם, ההחלטה הייתה שונה.

"אנחנו חושבים שההחלטה שלנו ראויה להסבר נוסף. המדיניות שלנו סביב מה שאנחנו מפיצים חייבת להיות מבוססת על תגובתיות. בסופו של דבר, אנחנו צריכים לקבל את ההחלטה שלנו גם על פי סיכונים שיכולים לעמוד בפני וולווה (החברה המפעילה את Steam – צ"ק), השותפים והלקוחות שלנו. לאחר דיונים מעמיקים ובדיקת העובדות אנחנו חושבים ש-Rape Day יכול לגרום לסיכונים ועלויות לא ידועות ומכיוון שכך, הוא לא יופץ ב-Steam", הודיעה החברה באופן רשמי.

המפתחים נחושים להפיץ את המשחק

החברה גם ענתה לאלה שנמצאים בצד השני של הבריקדות, ושטענו שהסרה של המשחק היא פגיעה בחופש היצירה ובזכות של מפתחי משחקים להראות את היצירתיות שלהם בכל דרך שייבחרו.

"אנחנו מכבדים את רצונם של מפתחים לבטא את עצמם, והמטרה של Steam היא לעזור למפתחים למצוא את הקהל שלהם, אבל הפעם הם בחרו תוכן ודרך הצגה שמקשים עלינו מאוד לעזור להם לעשות את זה", מסרה החברה. כך שבשורה התחתונה, אפשר כנראה להבין שלא הנושא עצמו הוא מה שמנע את הפצת המשחק, אלא ההיתכנות של תביעות ועלויות אחרות לחברה.

המפתחים נחושים עם זאת להפיץ את המשחק בדרכים אחרות, במיוחד לאור העובדה שהוא עלה עכשיו לכותרות. "אם Steam אכן משנה את המדיניות שלה, וזו זכותה כחברה פרטית לעשות זאת, אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי לנסות ליצור או למצוא דרך חלופית למכור ולשווק את המשחקים שלנו", כתב אחד המפתחים בדף של המשחק עוד לפני שהוא הוסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים