אפל, שאומי, וואווי או פיטביט: מי מכרה הכי הרבה מכשירים לבישים חכמים?
דו"ח IDC: קו המכשירים הלבישים גילה ערנות רבה יחסית ברבעון האחרון של השנה הקודמת עם מכירות שהגיעו ל-59.3 מיליון יחידות לעומת 45.1 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד
אפל ממשיכה להיות החברה שמוכרת הכי הרבה מכשירים לבישים חכמים. גם ברבעון הרביעי של 2018 היא הובילה את השוק בבטחה עם מכירות של 16.2 מיליון יחידות, מתוכן 10.4 מיליון יחידות של Apple Watch. כך עולה מדו"ח שפרסמה IDC.
מהדו"ח עולה כי קו המכשירים הלבישים גילה ערנות רבה יחסית ברבעון האחרון של השנה הקודמת עם מכירות שהגיעו ל-59.3 מיליון יחידות לעומת 45.1 מיליון יחידות ברבעון המקביל של 2017, ועם עלייה מרשימה של 31.4% במונחים של שנה לשנה. בכלל, 2018 הייתה שנה טובה יחסית לשוק הזה עם מכירות כוללות של 172.2 מיליון יחידות ועם עלייה של 27.5% לעומת השנה הקודמת.
IDC במהלך השנה האחרונה התחילה לכלול בדו"חות שלה לגבי שוק המחשוב הנלבש גם את האוזניות החכמות שמאפשרות הגבה לפקודות קוליות או פקודות בלחיצת כפתור. מדובר במיוחד באוזניות 'אלחוטיות במלואן' כדוגמת ה-AirPods של אפל, ה-Pixel Buds של גוגל ואחרות.
עם זאת, עדיין השעונים החכמים הם אלו שתורמים הכי הרבה למכירות של החברות השונות. לפי IDC הם הציגו ברבעון הרביעי של השנה החולפת צמיחה של 55.2% במכירות במונחים של שנה לשנה, והם מהווים כ-34.3% מכלל המכירות בשוק המחשוב החכם הלביש.
אפל כאמור מובילה עם נתח שוק של 27.4%. אמנם מדובר בירידה מסוימת בהיבט זה לעומת 29.6% ברבעון הרביעי של 2017, אבל זה עדיין אחרי גידול של 21.5% במכירות.
וואווי רושמת עלייה מטאורית של 248.5% לאחר שזינקה למקום השלישי ועקפה את פיטביט עם מכירת 5.7 מיליון יחידות ועם נתח שוק של 9.6%. זו הסתפקה בגידול זעיר של 3% במכירות ובסך הכל הגיעה ל-5.5 מיליון, נתון שהוריד אותה מהמקום השני לרביעי ברבעון הקודם.
מי שתפסה את מקומה של פיטביט מתחת לאפל היא שאומי – שהציגה גידול נאה מאוד של 43.3% במכירות של מחשוב לביש חכם וכעת נהנית מנתח שוק של 12.6% לאור מכירות של 7.5 מיליון יחידות.
סמסונג נותרה אמנם במקום החמישי ברשימה, אבל גם היא נהנתה מגידול מרהיב של 105.6%. היא קפצה ממכירות של 2 מיליון ל-4 מיליון יחידות, ונתח השוק שלה עלה מ-4.3% ל-6.8% במונחים של שנה לשנה.
תגובות
(0)