גוגל רוכשת את Alooma הישראלית תמורת 100-200 מיליון דולר

Alooma - שנוסדה על ידי בוגרי תלפיות ופועלת מסניפים בישראל ובקליפורניה - מסייעת לחברות להעביר נתונים ממספר מקורות לאחסון בענן ● לפני הרכישה גייסה החברה סך של 15 מיליון דולר במימון בשלושה סבבים ● סכום העסקה לא נמסר רשמית

נרכשת. אלומה

ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה אתמול (ג') כי בכוונתה לרכוש את החברה הישראלית Alooma תמורת סכום שלא פורסם רשמית, אולם על פי ההערכות עומד על בין 100 ל-200 מיליון דולר.  החברה – שהקימו יוצאי תלפיות, רמי עמר, יוני ברוידא ויאיר וינברגר בשנת 2013 – מתמחה בהגירה לענן ומסייעת לעסקים לאחד את הנתונים שלהם ממקורות מרובים למקום אחסון נתונים אחד.

הרכישה מעידה ככל הנראה על כך שגוגל מכוונת כלים ומרחיבה את יכולותיה בזירת הענן, כחלק ממאבקי חברות הענק לשלוט בה, וספציפית בכדי להתחרות טוב יותר מול AWS של אמזון ו-Azure של מיקרוסופט. שירותי הענן של גוגל נמצאים בצמיחה כבר מזה זמן רב, אבל עדיין נחשבים כמשתרכים מאחורי אלו שמספקות מתחרותיה אלו.

Alooma, שמשרדיה ממוקמים הן בישראל והן בקליפורניה, גייסה עד כה בשלושה סבבים כ-15 מיליון דולר ממשקיעים כמו Lightspeed Venture Partners וסקויה קפיטל ישראל.

התאמה טבעית לגוגל

בפוסט שפרסמה גוגל בבלוג החברה, ושהודיע על כוונתה לרכוש את אלומה, הסבירו עמית גנש ודומיניק פרויס מיחידת הענן של הענקית ממאונטיין וויו מדוע החברה הישראלית מתאימה באופן טבעי להיות חלק מהחברה.

"כאן ב-Google Cloud אנו מחויבים לסייע ללקוחות ארגוניים להעביר את הנתונים שלהם לפלטפורמה שלנו בקלות ובאופן בטוח. התוספת של Alooma, בכפוף לתנאי הסגירה של העסקה, היא התאמה טבעית המאפשרת לנו להציע ללקוחות חוויית העברה ישירה ואוטומטית ל-Google Cloud, ולהעניק להם גישה למגוון המלא של שירותי מסד הנתונים, החל מניהול מסד נתונים פתוח ועד לפתרונות כמו Cloud Spanner ו-Cloud Bigtable".

עוד טענו השניים בפוסט כי "נתיב מעבר פשוט זה פותח גם את הדלת בעבור הלקוחות כך שיוכלו לנצל את כל הטכנולוגיות שיש לנו להציע, כולל אנליזה, אבטחה, בינה מלאכותית ולמידת מכונה".

גוגל הוסיפה בפוסט מטעמה כי "אחד הדברים שאנחנו הכי נלהבים ממנו ב-Alooma הוא המומחיות העמוקה הן בנוגע למסדי נתונים ארגוניים והן לקוד פתוח, שהצוות שלהם מביא אל Google Cloud, ואשר יהיו קריטיות בסיוע לנו לבנות יכולות העברה נוספות בתוך הפלטפורמה של גוגל בענן".

"להגדיל את טביעת הרגל הצומחת של Google Cloud בישראל"

"אנו גם מצפים להגדיל את טביעת הרגל הצומחת של Google Cloud בישראל, הכוללת את צוות Velostrata, שהוספנו בקיץ שעבר", ציינה גוגל.

בתגובה לחדשות הצהירה Alooma כי "ההצטרפות ל-Google Cloud תביא אותנו צעד אחד קרוב יותר להעברת חוויית הגירה שלמה של מסד נתונים בשירות עצמי, אשר נתמכת על ידי העוצמה של טכנולוגיית הענן שלהם".

על פי TechCrunch, בהצהרתה הרשמית בנושא אמרה הענקית גם כי "נכון לעכשיו, העסק כרגיל בעבור Alooma ו-Google Cloud מאחר שאנו מחכים לאישורים רגולטוריים להשלמת העסקה. לאחר הסגירה, הצוות יצטרף אלינו במשרדינו בתל אביב ובסאניוייל, ואנו נשתמש בטכנולוגיה ובצוות של Alooma בכדי לספק ללקוחות Google Cloud שלנו שירות מצוין להעברת נתונים בעתיד. לגבי המתחרים הנתמכים, כן, המוצר הקיים של Alooma ימשיך לתמוך ספקי ענן אחרים. אנו נקבל רק לקוחות חדשים שמעבירים נתונים אל Google Cloud Platform, אך לקוחות קיימים ימשיכו לקבל גישה לספקי ענן אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים